کد خبر: 325064
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
بازدید ۳۰۰ دانش آموز از خانه محیط زیست کانون

طی دو هفته گذشته ۳۰۰ دانش آموز از خانه محیط زیست مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری بجنورد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی ، مسئول مرکز دو بجنورد از بازدید ۳۰۰ دانش آموز طی دو هفته گذشته از خانه محیط زیست مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری بجنورد  خبرداد .

ملیحه بیابانی با اعلام این خبر گفت : دانش آموزان علاوه بر بازدید از مرکز و خانه محیط زیست،در کارگاه محیط زیست نیز شرکت کرده  و با پوشش گیاهی و جانوری استان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آگاه سازی کودکان و نوجوانان در خصوص حفظ پوشش گیاهی و توجه به زمین پاک یکی از اهدافی است که در برپایی این کارگاه ها مدنظر قرار گرفته شده است، اضافه کرد: دعوت از محیط بانان برای ارایه اطلاعات تکمیلی و آشنایی با وظایف آنها ضمن انتخاب همیار محیط زیست از بین کودکان و نوجوانان از دیگر اهدافی است که بصورت مستمر در حال پیگیری است.

بیابانی در ادامه به سایر فعالیت های متناسب با محیط زیست در این مرکز اشاره کرد و افزود : کتاب های زیادی متناسب با موضوعات مطرح شده در مرکز شماره ۲ موجود است و با معرفی این کتاب ها کودکان ونوجوانان با دنیایی فراتر از آنچه در ذهن دارند، آشنا می‌شوند.

به گفته‌ وی چاپ کتاب های جدید کانون پرورش فکری با محوریت حفظ محیط زیست و احترام به حقوق حیوانات و آشنایی با گونه‌های حیوانی و گیاهی از جمله اقدامات مثبت برای کودکان ونوجوانان است.

گفتنی است ؛طرح  خانه محیط زیست در کانون در راستای جلب مشارکت هدفمند و اثربخش مردم و با رویکرد ارتقائ سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان( قشر تاثیر پذیر جامعه) در ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ افتتاح شد .

از اهداف این طرح می توان به تشکیل انجمن های علمی و کارگاه های آموزشی،تشکیل کارگاه های آموزشی در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری ،برگزاری اردو های محیط زیست با هدف آموزش کودکان  از محیط زیست  ، اشاره کرد.

جهت مشاهده گزارش تصویری بازدید دانش آموزان از خانه محیط زیست کانون اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =