کد خبر: 325158
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
بازدید 131
کانون و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی گیلان، تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

طی نشست مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادکتاب‌خانه‌های عمومی استان گیلان بر لزوم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ها تاکیدشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل استان گیلان، مدیران کل کانون پرورش فکری و نهادکتاب‌خانه‌های عمومی استان طی نشستی که به‌منظور هم‌افزایی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای افزایش گستره هم‌گرایی‌ها در حوزه کودک و نوجوان صورت‌گرفت، بر ضرورت امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ها تاکیدکردند.

مدریر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان طی این نشست که روز پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ صورت‌گرفت، با استقبال از فرصت‌های  تعامل و هم‌گرایی دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ گفت: دست‌یابی به این مهم، نقش به‌سزایی در خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مخاطبان دارد.

سیدجلیل‌میرعظیمی در این ارتباط، به ظرفیت‌های گسترده کانون و نهادکتاب‌خانه‌ها اشاره و با موثر قلمدادکردن فعالیت‌های این دو مجموعه اظهارکرد: اشتراک اهداف و دیدگاه‌ها می‌تواند در پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان محور در سطح استان موثرباشد.

وی هم‌چنین، بر ضرورت گردآمدن دستگاه‌های فرهنگی گیلان حول محور امور اجتماعی‌فرهنگی استانداری استان تاکیدکرد و افزود: نگاه ویژه به تعهدات سازمانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های استانی در پیش‌گیری از حرکت‌های جزیره‌ای، موثر است.

او درعین‌حال از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ها با نهادکتاب‌خانه‌های عمومی استان استقبال‌کرد و این مهم را نقطه آغازی برای خدمات‌رسانی بهتر و بیش‌تر به آینده‌سازان ایران اسلامی خواند.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان هم طی این دیدار، از ضرورت آگاه‌سازی جامعه از  اهمیت برنامه‌های فرهنگی سخن‌گفت و با مهم ارزیابی‌کردن تربیت آینده‌سازان اظهارداشت: لازم است جایگاه نسل کودک و نوجوان و فعالیت‌های این حوزه برای همگان تبیین شود.

یاسر تقوی برهمین اساس نیز همسوسازی  اهداف و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها را ضروری دانست و افزود: در این مسیر، نیازمند هماهنگ‌سازی رأس و بدنه دستگاه‌ها همراه هستیم.

او در ادامه، اشاره‌ای به اهداف و برنامه‌های نهادکتاب‌خانه‌های عمومی داشت و باخاطرنشان‌کردن فعالیت‌های گسترده این مجموعه در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌وکتاب‌خوانی گفت: این حوزه، محور برنامه‌های کانون و نهاد کتاب‌خانه‌ها به‌شمارمی‌رود و می‌تواند در تعامل با دیگر مجموعه نیز به عنوان نقطه مشترک برنامه‌ها مورد توجه قرارگیرد.

وی در تبیین اهمیت این موضوع گفت: جامعه کتابخوان، ثمره تربیت کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب است و از این رو نیازمند تمرکز ویژه بر این موضوع هستیم .

اعلام آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ها و اشاره به حمایت‌های کانون از فعالیت‌های فرهنگی  کودک ونوجوان محور در سطح استان، دیگر بخش صحبت‌های یاسر تقوی بود و وی در همین زمینه، خواستاره مراهی کانون برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره رضوی شد.

گفتنی است در این دیدار که به‌میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌پذیرفت، مسئولان حراست دو مجموعه فرهنگی نیز حضورداشتند.

کانون و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی گیلان، تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

کانون و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی گیلان، تفاهم‌نامه امضا می‌کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =