کد خبر: 325285
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
بازدید 220
همکاری کانون پرورش فکری استان قزوین با ویژه برنامه پنجاه بدر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با ویژه‌برنامه  بومی-آیینی پنجاه بدر همکاری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در آستانه فرارسیدن ۱۹ اردیبهشت که در قزوین به نام پنجاه بدر شناخته می‌شود، کانون استان قزوین با یک برنامه فرهنگی-اجتماعی کلان به این مناسبت همکاری می‌کند.

این برنامه با حضور کامیونت نمایش سیار کانون در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان برگزار می‌‍‌شود و شامل بخش‌های متنوعی مانند اجرای موسیقی سنتی(ساز و دهل)، مجری-عروسک، نمایش، معرفی آداب و رسوم استان قزوین در طلب باران رحمت الهی، مسابقه و ورزش جمعی است.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین زمینه‌سازی برای آشنایی و همراهی در کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم و آیین‌های بومی-مذهبی، ایجاد نشاط اجتماعی، نکوداشت و احیای اعتقادات و باورهای سنتی و دینی را از اهداف برگزاری این برنامه دانست که با همکاری حوزه هنری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از ساعت ۱۶/۳۰با دعوت از همه علاقه‌مندان و مسوولان استان در پباده راه فرهنگی سبزه میدان برگزار می‌شود.

آیین «پنجاه بدر» یکی از سنت‌های قدیمی و خاص قزوینی‌ها برای طلب و دعای باران است که هرسال عصر روز ۱۹ اردیبهشت در باغستان‌های سنتی این شهر برگزار می‌شود.

در این روز شهروندان قزوینی برای ادای این سنت دیرینه به دامان طبیعت می‌روند، گرچه میان این سنت کهن و سیزده‌بدر شباهت‌هایی وجود دارد اما این مراسم قدیمی جنبه معنوی نیز دارد و بسیاری از شهروندان قزوینی برای افزایش رزق و روزی از خداوند تمنای باران می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =