آینده‌نگاری با سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان/ ایران قوی مرهون خون شهدای دانش‌آموز است

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با حضور در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بر اهمیت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ با پاسداشت یاد و خاطره ۷۲۱ شهید دانش‌آموز و ۴۰ شهید دانش‌آموز زیر ۱۳سال استان اردبیل در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد.

در این اجلاسیه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی سخنانی یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی را گرامی داشت و گفت: شهدای دانش‌آموز شاه‌بیت پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی هستند و زوایای شخصیتی آنها باید در جهان مطرح و الگو شود.

وی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس دورانی تاریخی است که هر چه زوایای آن را بررسی کنیم تنها ابعادی از آن را درک کرده‌ایم و باید اذعان کرد پیش‌قراولان و طلایه‌داران هشت سال دفاع مقدس، شهدای دانش‌آموز هستند.

آینده‌نگاری با سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان/ ایران قوی مرهون خون شهدای دانش‌آموز است

علامتی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نوجوانی که هنوز به گناه آلوده نشده و حتی گناه را نمی‌شناخت، پای در عرصه نبرد با کفر گذاشت و چه پاداشی بالاتر از شهادت می‌توانست در انتظار این دانش‌آموزان شهید باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری با بیان اینکه شهدای دانش‌آموز از خوانش قرآن عبور کرده و در عمل به قرآن، راه جهاد و مبارزه را در پیش گرفتند، بیان کرد:‌ اقدام خالصانه این شهدا در میدان نبرد، سرمایه عظیمی برای جامعه امروز است که باید آن را توصیف و تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای دانش‌آموز شاه‌بیت اصلی پیروزی انقلاب هستند، افزود: دانش‌آموزان و نوجوانان ما امروز هدف اصلی دشمنان هستند و در حوادث اخیر، دشمن نشان داد که اسرائیل در شرق آسیا در دو حوزه کودکان و نوجوانان و زنان سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است.

علامتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌دشمن در به انحراف کشیدن کودکان و نوجوانان و حتی زنان بیکار ننشست و نمود آن در شعارهایشان ظهور و بروز پیدا کرد و نشان دادند برای به انحراف کشیدن کودکان و نوجوانان نقشه کشیده‌اند.

آینده‌نگاری با سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان/ ایران قوی مرهون خون شهدای دانش‌آموز است

وی اظهار کرد: در مقابل این توطئه‌ها باید نوجوانان و جوانان خود را دریابیم و آنها را درست هدایت کنیم. نه تنها در بودجه و امکانات بلکه در تمرکز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید با آینده‌نگری اقدام و دانش‌آموزان و نوجوانان خود را مسلح و مجهز به به‌روزترین علوم کنیم.

مدیرعامل کانون ادامه داد: اگر امروز به ایران قوی می‌بالیم باید در کنار آن کودکان و نوجوانان عالم و آگاهی داشته باشیم تا بتوانند در مقابله توطئه‌های دشمنان مبارزه کرده و نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

علامتی تصریح کرد: شهدای دانش‌آموز سال‌ها قبل امنیت ما را تضمین کردند. ما امروز وظیفه داریم با آینده‌پردازی، کودکان‌مان را مجهز و مسلح به علوم روز دنیا کرده و آنها را در مقابله توطئه دشمنان بیمه کنیم.

وی دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری را مسأله تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان اعلام کرد و گفت: ‌این مسأله نباید تنها بر روی دوش دولت گذاشته شود بلکه همگی باید دغدغه‌مندانه و دردمندانه وارد عمل شده و جامعه را برای خدمت جهادی با محوریت کودکان و نوجوانان در آینده آماده کنیم.

مدیرعامل کانون افزود: ‌امروز جهاد تمام نشده و ما در جبهه‌های مختلف فرهنگی و جنگ نرم باید وارد میدان شده و کودکان و نوجوانان را با این دغدغه‌ها آشنا کنیم.

آینده‌نگاری با سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان/ ایران قوی مرهون خون شهدای دانش‌آموز است

علامتی در پایان گفت: شهادت را بدون درد به کسی عطا نمی‌کنند و شهید از جان خود می‌گذرد.

همچنین در این اجلاسیه اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری شماره ۳ کانون اردبیل سرود «از تبار ایمان» از تولیدات کانون پرورش فکری استان را با مربیگری سارا وطن‌خواه و لیلا خلیفه‌سقا اجرا کردند و در پایان از اعضای هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل شد.

در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی مدیرعامل کانون پرورش فکری و نماینده ویژه وزارت آموزش و پرورش، مسئولان سپاه پاسداران و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

در پایان این اجلاسیه از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز و فرهنگی تجلیل و از دو جلد کتاب به نام‌های «راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان» و «مکتب عشق» رونمایی شد.

آینده‌نگاری با سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان/ ایران قوی مرهون خون شهدای دانش‌آموز است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =