نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان/کانون پرورش فکری در صف مقدم جهاد و دفاع مقدس است

نشست دلگذشت سروها به‌صورت حضوری و مجازی در آستانه‌ی سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نشست دلگذشت سروها، ظهر سه‌شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲ به‌همت واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌صورت حضوری و مجازی در آستانه‌ی سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت و پایداری با دعوت از تقی مرادی فرمانده عملیات هشت‌سال دفاع مقدس و مدرس دانشگاه و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدایوب اسلامی امام جماعت، کارشناسان اداره‌کل و مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری استان در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون سمنان در ابتدای این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد، خاصه سه‌هزار شهید استان اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یادآوری و تلنگری است برای ما که مسئول هستیم و به یاد داشته باشیم که این سرزمین چه حوادثی را پشت سر گذاشته و چه رشادت‌هایی را رقم زده و چه بزرگان و قهرمان‌هایی داشته و دارد همچون سردار سرافراز حاج‌قاسم سلیمانی که مورد هجمه‌ی مظلومانه‌ی دشمنان قرار گرفت.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

وی در ادامه افزود: این دور هم جمع‌شدن بایست تأثیر محتوایی در رفتار و کردار ما داشته باشد؛ چون هدایت‌گر هستیم و بایست به این مهم توجه داشته باشیم چه در جایگاه مربی و چه به عنوان همکار در حوزه‌ی اجرایی چون این عرصه برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است که آینده‌ساز این کشور هستند و پایه فرهنگ و تمدن و امید و مجد و عظمت کشور در آینده خواهند بود.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

خدابخشی تأکید کرد: پاسداشت این‌روزها و عزیزانی که گران‌بهاترین متاع خود یعنی جان و هستی خود را در این راه دادند ما را به این سمت هدایت می‌کند که توجه بیش‌تری به محتوا و عمق فعالیت‌ها و رفتارهای‌مان و تأثیر آن در آینده‌سازان جامعه داشته باشیم.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

مدیرکل کانون سمنان در پایان با اشاره به اجرای فعالیت‌های مناسبتی در قالب معرفی شخصیت شهدا و معرفی وقایع تاریخ جنگ ایران و عراق در راستای دومین کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان تصریح کرد: دفاع ما مقدس نامیده شد و تقدس این عنوان به‌خاطر خون‌بهای شهداست که جاری شده و ساری است و امیدواریم بر ما تأثیر گذارد و حداقل وظیفه‌ای که در بضاعت ما هست ادا کنیم با امکاناتی که در اختیار داریم و تلاش کنیم تا اثرگذار باشیم.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

کانون پرورش فکری در صف مقدم جهاد و دفاع مقدس است

مهمان نشست دلگذشت سروها ضمن تبریک دهه کرامت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس از حضور در جمع کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با قشر مهم جامعه سروکار دارند، ابراز خرسندی و اظهار کرد: قم صرف این‌که مرقد مطهر باشد مرکزی برای ارائه‌ی تمام فرمایشاتی است که ائمه بیان کردند و مکان و ملجایی شده برای تمام جهانیان که درس نورانی اسلام را فرامی‌گیرند و در سطح جهان گسترش می‌دهند و هرکس بتواند حرم حضرت معصومه(س) را زیات کند بهشت بر او واجب می‌شود.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

مرادی در ادامه با بیان این‌که در آستانه‌ی یک فتح بزرگ در دفاع مقدس هستیم، افزود: در سوم خرداد حرکت بزرگی در دفاع مقدس اتفاق افتاد و این پیروزی تاریخی را بایست به یکدیگر تبریک گفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح عملیات بیت‌المقدس و چرایی حمله‌ی عراق به ایران، اقدامات صدام پس از قرارداد ۱۹۷۵ و... اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با همت، اراده و توکل بر خداوند تبارک و تعالی و به یاری‌اش توانستیم در جنگ پیروز شویم؛ اما نکته اینجاست که امروز ما خرمشهرها در پیش داریم و ۲۲۰ هزار شهید در دفاع مقدس هرچه که در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و این مایه مباهات و افتخار ماست و امروز دشمن با توان و تکنیک بیش‌تر وارد عمل شده و تا به امروز ۱۱ عملیات دیگر در ایران داشته و ما هم دربرابرش ایستادیم و اجازه ندادیم که به اهدافش دست یابد.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

مهمان نشست دلگذشت سروها در پایان سخنانش تصریح کرد: نقش شما که با قشر کودک و نوجوان و کسانی‌که آینده‌ساز این نظام هستند سروکار دارید بسیار مؤثر است و بایست برای تربیت کسانی‌که پرچم مقدس نظام را در آینده به دست خواهند گرفت، خوب کار کنید؛ چراکه در صف مقدم هستید و به نوعی دارید جهاد و دفاع مقدس می‌کنید و تلاش‌تان را صرف تربیت این قشر می‌کنید تا سربازان امام زمان را پرورش دهید.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

گفتنی است، در پایان نشست یک جلد کتاب نفیس و هدیه‌ای از سوی مدیرکل کانون استان سمنان به مرادی تقدیم و از ایشان به‌عنوان رزمنده، ایثارگر و راوی ارزش‌های دفاع مقدس تجلیل شد.

نشست دلگذشت سروها در کانون سمنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =