کد خبر: 325993
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره ایثار به فیلم «یدو» رسید

مهدی جعفری کارگردان فیلم سینمایی «یدو» موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم و فیلم‌نامه ایثار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی نخستین جشنواره بین‌المللی ایثار با حضور حسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران و جمعی از هنرمندان در سالن همایش‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

برهمین اساس در بخش مسابقه سینمای ایران جایزه بهترین کارگردانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلم‌نامه ایثار به فیلم سینمایی «یدو» با کارگردانی مهدی جعفری رسید.

این فیلم بر اساس داستان «زخم شیر» اثر صمد طاهری و با فیلم‌نامه‌ای از مهدی جعفری و مهین عباس‌زاده، تولید مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی است.

ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش و اکبر اودود، برخی از بازیگران این فیلم سینمایی‌ هستند.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره ایثار به فیلم «یدو» رسید

داستان یدو در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ کسی می‌شود.

شایان ذکر است پویانمایی‌های «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی، «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیرحسین مهران و «زمین بازی» به کارگردانی سمانه فضل‌اله‌اسدی هر سه به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به بخش «پویانمایی» این رویداد هنری راه یافته‌ بودند که در این بخش نیز دو اثر نخست در بین نامزدهای دریافت جایزه قرار گرفته بودند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد به دبیری فرهاد مختاری در مشهد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =