اجرای برنامه‌های متنوع تماشاخانه سیار در خوزستان و فارس

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به مناسبت دهه کرامت در قالب کاروانی فرهنگی هنری با عنوان «مسیر هشتم» به استان خوزستان و فارس سفرکرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روستای غزاویه بزرگ اولین میزبانان تماشاخانه سیار کانون در استان خوزستان بود. در این برنامه که با حضور کاروان فرهنگی هنری کانون همراه بود برنامه‌هایی مانند نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» با طراحی و کارگردانی علی یدالهی، نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و مَنقَبَت‌خوانی با اجرای توانمند محمدرضا معجونی خادم حرم امام رضا(ع)، سرود و نمایش فیلم‌های انیمیشن اجرا شد.

کاروان فرهنگی هنری تماشاخانه سیار در دومین اجرای خود در استان خوزستان به روستای مظفریه، از دیگر روستاهای شهرستان کارون عازم شد و در بامداد چهارشنبه سوم خردادماه به هنرنمایی پرداخت.

در ادامه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به بخش منصوریه شهرستان بهبهان رفت. در بهبهان کودکان و نوجوانان با حضور پرشور خود در مسجد امام جعفر صادق(ع) از کاروان فرهنگی هنری «مسیر هشتم» استقبال کردند.

سپس تماشاخانه سیار در دومین روز سفر خود به این استان، برای چهارمین اجرای ویژه‌برنامه ولادت باسعادت امام مهربانی‌ها امام رضا(ع)، عازم منطقه اسلام‌آباد بهبهان شد و به اجرای فعالیت‌های هنری و فرهنگی همچون چاوش‌خوانی، مناجات‌خوانی، زمزمه صلوات خاصه امام رضا، نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا»، سرود و... پرداخت.

اجرای برنامه‌های متنوع تماشاخانه سیار در خوزستان و فارس

پارک فرهنگسرا آخرین مقصد تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری بود که در شامگاه سوم خرداد ۱۴۰۲ با استقبال چشم‌گیر اهالی این شهر روبه‌رو شد.

کاروان فرهنگی هنری تماشاخانه سیار کانون، پیش از این در یکم و دوم خرداد نیز با حضور در مناطق مختلف شهرهای خرمشهر و منیوحی به هنرنمایی پرداخت.

سپس کاروان تماشاخانه سیار کانون با پایان سفر به خوزستان برای ادامه اجرای برنامه‌های خود در دهه کرامت، بامداد پنج‌شنبه چهارم خرداد ۱۴۰۲ از استان خوزستان به سمت استان فارس حرکت کرد.

این تماشاخانه در روز پنج‌شنبه ۴ خرداد در سعدیه شیراز، حرم مطهر شاه‌چراغ علیه‌السلام و پس از آن در گذر حافظ  به اجرای اولین برنامه خود پرداخت و در روز جمعه ۵ خرداد با چهار برنامه در روستاهای شاپورجان، سلطان‌آباد و کفترک وماه‌فیروزان برنامه داشت و در روز شنبه در شهر زرقان و در مسیر بازگشت در سده اقلید و در کنار قدمگاه امام رضا(ع) برنامه‌های شاد و مفرحی را برای مخاطبان و کودکان و نوجوانان اجرا کرد.

اجرای برنامه‌های متنوع تماشاخانه سیار در خوزستان و فارس

به گفته‌ی سعیدرضا کامرانی مدیرکل کانون فارس، گروه نمایشی مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی دینی «مسیر هشتم» که به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت آغاز شده است، با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا » میزبان کودکان و نوجوانان استان فارس بود.

برهمین اساس تماشاخانه سیار عصر روز چهارم در کنار حرم مطهر شاه‌چراغ علیه‌السلام و پس از آن در گذر حافظ حضور داشت و در روز جمعه ۵ خرداد با ۴ برنامه در روستاهای سلطان‌آباد، شاپورجان، کفترک و ماه فیروزان به اجرای برنامه پرداخت.

این تماشاخانه در روز شنبه ۶ خرداد در شهر زرقان و در مسیر بازگشت در سده اقلید و در کنار قدمگاه امام رضا(ع) برنامه‌های شاد و مفرحی را برای مخاطبان و کودکان و نوجوانان اجرا کرد.

مسیر بعدی تماشاخانه سیار کانون استان یزد و شهرهای ابرکوه و تفت، سپس شهر طبس در استان خراسان جنوبی و در ادامه اجرا در روزهای نهم و دهم خرداد هم‌زمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهد است.

دو تماشاخانه دیگر کانون نیز هم‌زمان با شب ولادت حضرت امام رضا(ع) وارد شهر مشهد می‌شود تا برنامه‌هایی را برای زائران و مجاوران حرم رضوی اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =