تربیت آینده‌سازان پویا، حاصل‌جمع حرکت‌های فرهنگی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان گفت: تربیت آینده‌سازان پویا، حاصل‌جمع هم‌گرایی فرهنگی است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی این سخنان را در نشست هم‌اندیشی با مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان گیلان و در جهت اندیشیدن تمهیدات لازم برای ارتقای سطح همکاری‌ها اظهارداشت و افزود: تربیت آینده‌سازانی بالنده و پویا، حاصل‌جمع هم‌گرایی فرهنگی است.  

مدیرکل کانون استان گیلان در ادامه به تشریح اهداف و برنامه‌های این نهاد در خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان پرداخت و با یادآورشدن پیشینه و گستره فعالیت‌های این مجموعه گفت: اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری پشتوانه‌ای ارزش‌مند برای نیل به اهداف به‌شمارمی‌رود.

تربیت آینده‌سازانی پوپا، حاصل‌جمع حرکت‌های فرهنگی است

سیدجلیل میرعظیمی هم‌چنین به نیروی انسانی کارآمد و اعضای توان‌مند کانون اشاره داشت و با بیان‌این‌که بیش‌از۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهشی این مجموعه، امکانی مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان محسوب‌می‌شود، افزود: قصد داریم از این ظرفیت‌ها در تعامل فرهنگی بهره‌مندشویم.

او برگزاری این نشست هم‌اندیشی را حرکتی در جهت دست‌یابی به این هدف عنوان‌کرد و با تاکید بر این موضوع که دانشگاه فرهنگیان نقطه اوج سرمایه‌گذاری در پرورش معلمان توان‌مند است، گفت: برهمین اساس آمادگی خود را برای ایجاد بسترهای مناسب جهت طی دوره کارورزی نومعلمان در مراکز فرهنگی هنری  کانون اعلام‌می‌کنیم.

او در عین‌حال به دیگر بسترهای موجود در مشارکت فرهنگی اشاره و برگزاری جشنواره، مهرواره و نشست‌های تربیتی را از فرصت‌های همکاری عنوان‌کرد.

کانون، مرکز تولید فکر و فرهنگ‌سازی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان نیز سخنان خود در این نشست هم‌اندیشی را با اشاره به گذشته روشن، سرمایه‌های انسانی و تنوع فعالیت‌های کودک و نوجوان محور کانون آغازکرد و با بیان‌این‌که این مجموعه، مرکزی برای تولید فکر و فرهنگ‌سازی است، اظهارکرد: دانش، شناخت و آگاهی حول محور تفکر و اندیشه‌ورزی جمع‌می‌شوند و درحقیقت، برنامه‌های کانون پرورش فکری نقش به‌سزایی در فرهنگ‌سازی دارد.

ایرج شاکری‌نیا برهمین‌اساس نیز از ضرورت‌های هم‌گرایی دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ و پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای سخن‌گفت و با تشبیه نسل پرورش‌یافته به گل‌های قاب زندگی افزود: درحقیقت، مجموعه‌های دست‌اندرکار عرصه تعلیم و تربیت و اتاق‌های فکر این مجموعه‌ها، بستری هستند که آینده‌سازان بالنده در آن ریشه دارند.

استقبال از اقدامات کانون برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها و تشریح برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان برای ایجاد ارتباط موثر و دوسویه با کانون، دیگر مباحث مطرح‌شده از سوی شاکری‌نیا بود و وی با خاطرنشان‌کردن زیرساخت‌های موجود در دو مجموعه گفت: معرفی نومعلمان به کانون جهت کارورزی، تبادل مدرس و مربی میان کانون پرورش فکری و دانشگاه فرهنگیان، در دستورکار قراردارد.

وی هم‌چنین، برگزاری برنامه‌های مشترک را موثر عنوان‌کرد و بر لزوم برنامه‌ریزی درجهت اجرای فعالیت‌های مشارکتی تاکیدکرد.

نگاه تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی، تقویت‌شود

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان هم از حاضران در این نشست بود با اشاره به نیازهای جامعه به تعمیم نگاه تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی گفت:  نگاه دینی در مباحث ما دارای جایگاه ویژه‌ای است و درجامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ضرورت‌دارد برای فعالیت‌های سرشار از معرفت و متکی بر ارزش‌های اسلامی برنامه‌داشته‌باشیم.

حجّت‌الاسلام و المسلمین احمد عاملی با تاکید بر اهمیت این موضوع توضیح‌داد: نقشه شوم دشمنان در عرصه فرهنگ، متوجه نسل کودک، نوجوان و جوان است و در این میان، تهدیدهای فضای مجازی و شبکه‌های مجازی امکانی برای نفوذ و آسیب‌رسانی به نسل آینده کشور محسوب‌می شود.

وی برهمین اساس نیز روشنگری و غبارروبی فکری را از اولویت‌های فعالان فرهنگی ارزیابی ‌و تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف، نیازمند تربیت مربیان و معلمان آگاه و توان‌مندهستم.

او کار فرهنگی را لازمه تحول‌آفرینی قلمدادکرد و با آسیب‌شناسی فعالیت‌های فرهنگی نمایشی گفت: پیشینه فعالیت‌های کانون پرورش فکری و دانشگاه فرهنگیان اقدامات موثر در این عرصه است و در سایه هم‌افزایی و پیگیری مصوبات، شاهد حرکت‌های سازنده‌ای خواهیم‌بود.

ادامه‌بخش این نشست نیز بیان دیدگاه از سوی اکرم‌السادات حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان، ناصر پورحبیبی، معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان و کارشناسان دو طرف بود و در پایان نیز مقررشد با تشکیل گروه‌های کارشناسی و معرفی رابطان، بسترهای لازم برای اجرای هرچه بهتر مصوبات فراهم‌شود.

بازدید مسئولان از مرکز فرهنگی هنری مجتمع، سینما کانون و نگارخانه اداره کل‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت، از دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه این نشست اجرایی‌شد.

تربیت آینده‌سازانی پوپا، حاصل‌جمع حرکت‌های فرهنگی است

تربیت آینده‌سازانی پوپا، حاصل‌جمع حرکت‌های فرهنگی است

تربیت آینده‌سازانی پوپا، حاصل‌جمع حرکت‌های فرهنگی است

تربیت آینده‌سازانی پوپا، حاصل‌جمع حرکت‌های فرهنگی است

گفتنی‌است، این نشست، صبح روز دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، در محل برگزاری جلسه‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =