کد خبر: 326063
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
به مناسبت سوم خرداد کتاب «گنبد آبی» نقد شد

کتاب گنبد آبی به همت مرکز آفرینش های ادبی با حضور اعضای علاقه مند و نویسنده کتاب نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی کانون پرورش فکری استان با اعلام این خبر گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان این نشست را پنجشنبه چهارم خرداد و با حضور ۲۵ عضو دختر گروه سنی «ب» و «ج» کتابخانه مرکز چهار مشهد برگزار کرد.

سلامی‌راد افزود: نقد و بررسی کتاب "گنبد آبی" با حضور «رویا حسینی» نویسنده کتاب و با همراهی اعضای کتابخوان دختر مرکز چهار  برگزار شد. در این نشست نویسنده کتاب به سوالات اعضا درباره کتاب، شخصیت‌ها، تصویرگری کتاب و مراحل نوشتن یک اثر پاسخ داد.

رویا حسینی نویسنده کتاب «گنبد آبی» در این نشست رمز موفقیت خود را خواندن کتاب و نوشتن زیاد عنوان کرد و به اعضا توصیه کرد: اگر غمگین، شاد، عصبانی و یا دلخور هستید احساساتتان را به قلم بیاورید چرا که بعد از آن بهتر می‌توانید هیجانات و احساساتتان را کنترل کنید.

او درباره «گنبد آبی» که نماد مسجد جامع خرمشهر است سخن گفت و یادآور شد با اتحاد و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی دوستانمان می‌توانیم مشکلات را مدیریت کنیم چنانچه در این کتاب غیر مستقیم به اتحاد که رمز پیروزی بر مشکل است اشاره شده است.

حسینی با اشاره به «دعای فرشتگان» و «قصه مادربزرگ» گفت: وحدت یک رمز پیروزی است و توکل رمز دیگر پیروزی. یادمان باشد قصه گفتن و قصه شنیدن نشان از امنیت و احساس آرامش دارد که وقتی دشمن به سرزمین‌مان حمله کرد این امنیت از بین رفت.

«محبوبه بزم آرا» معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان نیز یادآور شد که از شنیدن نقدهای دقیق اعضا لذت برده است. او تاکید کرد که همکاران ما در کانون پرورش فکری می‌توانند در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها و تولید محتوا به صورت هنرمندانه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری کنند چرا که همکاران با روحیات این گروه سنی کاملا آشنا هستند و این مخاطب را می‌شناسند.

بزم آرا خطاب به اعضا گفت: شما کار هنرمندان و نویسندگان را سخت‌تر می‌کنید چرا که خیلی باهوش و آگاه هستید و کتاب می‌خوانید.

سرهنگ «جواد شایان» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر مشهد ضمن تشکر از برگزاری این نشست‌ها گفت: مناسبت‌های دفاع مقدس ما زیاد هستند که سوم خرداد یکی از مهمترین آن‌هاست. در اشغال خرمشهر وضعیتی ایجاد شد که کودکان و خانواده‌ها هم درگیر آن شدند و با دلاور مردی زمندگان این حماسه رقم خورد.

سرهنگ شایان‌فر تاکید کرد: در تمام برنامه‌هایی که برای کودکان و نوجوانان رقم بخورد؛ پای کار هستیم و از آن حمایت می‌کنیم.

لازم به توضیح است در این نشست فاطمه زهرا تاتار، نازنین زهرا رضایی، تهمینه تقوی، سوگند پاک، آدرینا فرشتیان، پرنیا رحمانی، پرنیان هاشمی، نیایش نور و مهسا شریعت‌مدار نقدهای خود را بر کتاب «گنبد آبی» بیان کردند.

این نشست با جشن امضا و اهدای لوح  تقدیر به نویسنده پایان یافت.

به مناسبت سوم خرداد کتاب «گنبد آبی» نقد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =