مشارکت خانواده‌ها در دومین کنگره بزرگداشت شهدای سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان بر نقش خانواده‌ها و مشارکت آن‌ها در برنامه‌های اجرایی دومین کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ششمین‌جلسه کمیته کودکان و نوجوانان دومین کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان با موضوع بررسی روند اجرایی برنامه‌های ۹گانه‌ی این کمیته، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در سالن کوثر برگزار شد.

مشارکت خانواده‌ها در دومین کنگره بزرگداشت شهدای سمنان

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس کمیته کودکان و نوجوانان دومین کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان سمنان در ابتدای جلسه ضمن تبریک میلاد امام‌رضا(ع) و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، بر نقش خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا و مشارکت آن‌ها در برنامه‌های اجرایی این کمیته، تأکید و اظهار داشت: حضور خانواده‌ها در کنار کودکان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت آن‌ها در راستای شکل‌گیری و تقویت ایمان و هویت ایرانی‌اسلامی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و امیدآفرینی در کودکان و نوجوانان از سیاست‌های کانون پرورش فکری است.

مشارکت خانواده‌ها در دومین کنگره بزرگداشت شهدای سمنان

وی با بیان این‌که اطلاع‌رسانی و تولید محتوا نیاز به هم‌دلی و هم‌افزایی بیش‌تری دارد، افزود: ظرفیت اطلاع‌رسانی، بسیار مهم و کارساز است و ارائه‌ی محتوا و مستندات نیز بایست به‌موقع صورت گیرد تا عدم اطلاع‌رسانی موجب نادیده‌گرفتن فعالیت‌ها و نادیده‌شدن افراد و... نشود.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه از اعضای کمیته خواست تا سعی کنند به‌خوبی فعالیت‌ها را ثبت و ضبط کرده و با نگاه دغدغه‌مندانه، کارها را پیش بَرند و از ظرفیت رسانه‌ها و پیام‌رسان شاد به‌عنوان یکی از ابزارهای مناسب کانون در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی، بهره گیرند.

خدابخشی در پایان سخنانش تصریح کرد: روند برنامه‌ریزی و فرایند اجرایی برنامه‌ها به‌گونه‌ای تدوین شود که تداخل اجرا نداشته باشند و به‌منظور اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت، هر برنامه به یک اختتامیه ختم شود و امیدواریم بتوانیم این مسیر را به برکت و مدد خون شهدا در حد بضاعت خود، درست و مؤفق پیش ببریم.

مشارکت خانواده‌ها در دومین کنگره بزرگداشت شهدای سمنان

شهربانو همتیان دبیر کمیته کودکان و نوجوانان ضمن قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری و ابراز خرسندی از پیشرفت اجرایی برنامه‌های این کمیته از سوی کارشناسان این‌مجموعه بر مستندسازی تمامی فعالیت‌ها و برگزاری جلسات منظم بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده، تأکید کرد.

وی همچنین با بیان این‌که کار برای کنگره شهدا، رزق و روزی است که نصیب ما شده به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از برنامه‌های سایر کمیته‌های فرهنگی و تهیه کتابچه اطلاع‌رسانی شامل شرح وظایف کمیته، ساختار برنامه‌ها، برآورد هزینه‌ها و تأمین اعتبار مالی و... پرداخت.

مشارکت خانواده‌ها در دومین کنگره بزرگداشت شهدای سمنان

در ادامه نماینده اجرایی، کارشناس‌مسئول فرهنگی و کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و روابط‌عمومی درخصوص روند اجرای برنامه‌های این کمیته و پیشرفت فیزیکی بر مبنای برآورد هزینه انجام‌شده هر طرح، تهیه پوستر و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی و...،  مطالبی را بیان کردند.

مشارکت خانواده‌ها در دومین کنگره بزرگداشت شهدای سمنان

گفتنی است، اجرای تلفیقی برنامه‌های کمیته‌های فرهنگی درصورت مشابهت با یک‌دیگر، توجه به عدم تداخل آیین پایانی برنامه‌ها از نظر بازه‌ی زمانی با یک‌دیگر، برگزاری جلسات کمیته کودکان و نوجوانان به‌صورت منظم و هر دو هفته یک‌بار، تکمیل و ارسال فراخوان‌ برنامه‌های ۹گانه کمیته برای مراکز فرهنگی‌هنری کانون و سایر دستگاه‌های اجرایی، تأمین اعتبار برنامه‌های کمیته از سوی ستاد اجرایی کنگره، استفاده از ظرفیت پیام‌رسان شاد به‌منظور اطلاع‌رسانی و تشویق مخاطبان کودک و نوجوان به شرکت در فراخوان‌ها و خلق اثر، معرفی مسئولان بخش‌های مختلف کمیته کودکان و نوجوانان، برخی از مصوبات این‌جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =