اوقات فراغت امسال فرصت طلایی و به یادماندنی برای دانش‌آموزان توانا

امسال دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اوقات فراغت خود را در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپری خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان تهران، نشست مشترکی بین مریم حقی مدیر کل کانون استان تهران و مرتضی علیخانی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

این نشست با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان با نیاز ویژه، ایجاد فرصت برابر، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی آنها از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت در اتاق مدیر کل کانون استان تهران برگزار شد.

علیخانی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: هدف از تشکیل این جلسه شناسایی و رشد استعدادهای کودکان و دانش‌آموزان با نیاز ویژه در زمینه‌های فرهنگی و هنری و ادبی، ارتقاء سطح توانایی‌های ادبی، مهارتی و اجتماعی کودکان و دانش‌آموزان، توسعه فعالیت‌های خانواده محور و مدرسه محور با استفاده از ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از مراکز کانون برای توسعه خدمت‌رسانی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بود.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از ابزارها برای توسعه فرهنگی و اجتماعی است و این نهاد می‏تواند زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان بانیازهای ویژه را فراهم و در نهایت به تولید علم، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

علیخانی اعلام کرد: زمینه‌سازی بهره‌مندی از فرصت‌های یکسان برای دانش‌آموزان نیاز ویژه در استان برای شرکت در فعالیت‌های آموزشی و مهارتی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شده است.

مریم حقی مدیر کل کانون استان تهران نیز عنوان کرد: کودکان و نوجوانان استثنایی حق بهره‌مندی از همه امکانات را دارند و خدمت به آنان باقیات و صالحات خواهد بود لذا در این راستا از هیچ‌گونه کمک‌ و حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

در این جلسه مقرر شد دو طرف همکاری همه‌جانبه و مشترکی در راستای مفاد مطرح شده در جهت توانمندسازی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه داشته باشند.لازم به ذکر است که مصوب شد سرویس ایاب و ذهاب رایگان از شهرستان‌های استان تهران، دانش‌آموزان را به مراکز فراگیر شهر تهران که مناسب کودکان با نیاز ویژه طراحی شده است، برساند.همچنین مصوب شد کتابخانه بریل مدرسه نابینایان حضرت عبدالعظیم و مدرسه ناشنوایان باغچه‌بان، تجهیز شود و نیز تولید محتوای آموزشی فرهنگی و هنری جهت استفاده دانش‌آموزان نیاز ویژه با همکاری کانون تولید گردد؛ بدین منظور دوره آموزشی تولید محتوا برای معلمان از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

برگزاری هر ماه یکبار جلسه مشترک بین آموزش و پرورش استثنایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیاز ویژه در محل کانون در هفته جهانی معلولین و برگزاری برنامه‌های شاد در تابستان از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =