فراخوان شعر و داستان کنگره بزرگداشت شهدای استان سمنان منتشر شد

فراخوان شعر و داستان دومین کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان سمنان از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری و مسئول بخش ادبی کمیته کودکان و نوجوانان دومین کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان از انتشار فراخوان شعر و داستان با عنوان «کجایند مردان بیادعا» و «سروها همیشه سبز می‌مانند» با محوربت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: این فراخوان ویژه مخاطبان ۱۲ تا ۱۸ سال در بازه‌های زمانی تعیین‌شده طی سه مرحله اجرایی خواهد شد.

نصیری اظهار داشت: اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت، یک مسئولیت همگانی است که از یک‌سو نیازمند تبیین و انتشار نگرش‌ها و ارزش‌ها و از سوی دیگر مستلزم زمینه‌هایی است که هم‌سو با باورهای ملی و مذهبی است.

وی در ادامه افزود: شیوه‌نامه‌ی فراخوان شعر و داستان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعال و خودجوش فرهنگی هنری و رسانه‌ای در تبیین مفاهیم بزرگ جانفشانی و ایثار برای وطن، نشان دادن کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مفاهیم ایثار و شهادت، شناسایی، معرفی و حمایت از آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی ایثار و شهادت و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار در جامعه، تهیه و تدوین شد.

مسئول بخش ادبی کمیته کودکان و نوجوانان دومین کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان تصریح کرد: موضوع این فراخوان نیز «ایثار و شهادت»، «جانفشانی دلیرمردان روزهای دفاع»، «استناد خاطرات رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس درباره‌ی هم‌رزمان شهید» و «استناد به زندگی‌نامه و وصیت‌نامه‌ی شهدای استان» اعلام شده است.

وی پیرامون نحوه‌ی اجرای شیوه‌نامه یادآور شد: فراخوان به‌صورت استانی و در سطح مدارس، مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان عضو بسیج دانش‌آموزی و... برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۳۰ آذر فرصت دارند آثار خود را همراه با تکمیل فرم مشخصات فردی به دبیرخانه‌ی استانی کنگره به نشانی سمنان، شهرک مدیران، میدان پدران آسمانی، مرکز آفرینش‌های ادبی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

نصیری تصریح کرد: آثار رسیده پس از ارزیابی اولیه و داوری نهایی از سوی هیئت انتخاب، برای آماده‌سازی مجموعه در قالب چاپ و انتشار دو جلد کتاب به دبیرخانه مرکزی، ارسال و آیین پایانی و اهدای جوایز نیز در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

گفتنی است، علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۳۳۳۴۴۳۸۲۳ و ۰۲۳۳۳۴۴۳۹۲۳ داخلی ۲۷ دبیرخانه بخش ادبی کمیته کودکان و نوجوانان دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان سمنان تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =