کد خبر: 326321
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گرامی‌داشت ۱۴ خرداد سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار شد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

برپایی ایستگاه‌های فرهنگی‌هنری در مصلی تبریز

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با هدف آشنایی آینده‌سازان میهن اسلامی با ابعاد شخصیت حضرت امام خیمنی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مراکز کانون استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی شخصیت مقام معظم رهبری در قالب معرفی کتاب، قصه‌گویی، برپایی کارگاه‌های شعر و داستان و برگزاری کارگاه‌های هنری از جمله برنامه‌هایی بود که به همین مناسبت با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان به اجرا درآمد.

همچنین مراکز کانون پرورش فکری در شهرهای استان آذربایجان شرقی با فضاسازی کتابخانه‌های کانون این مناسبت را گرامی داشتند.

کانون استان با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری در مصلی اعظم تبریز نیز میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها بود.

این برنامه‌ها در مراکز کلیبر، ملکان، سراب، عجبشیر، مرند بستان‌آباد، هادیشهر، شبستر، اهر و تبریز با استقبال گسترده مخاطبان همراه بود.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

اجرای ویژه‌برنامه «در سوگ آفتاب» در اردبیل

مراسم بزرگداشت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، با اجرای فعالیت‎های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و با حضور اعضای کودک و نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل برپا شد.

به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، با اجرای ویژه‌برنامه «در سوگ آفتاب» اعضای کودک و نوجوان پسر مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۴ کانون اردبیل با اندیشه‌ها و شخصیت آن امام بزرگوار آشنا شدند.

در این برنامه که با هدف آشنایی اعضا با شخصیت و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا برگزار شد؛ اسلام حسن‌زاده مربی فرهنگی مرکز به فضایل اخلاقی امام(ره) از جمله ساده‌زیستی، تواضع، مردم‌داری و تقوا، مهربانی اشاره کرده و به تبیین اثرگذاری جایگاه رفتاری ایشان در جذب و انس با مردم پرداخت.

معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، معرفی کتاب‌های «آخرین هجرت»، «امام آمد»، «مهربان مثل مسیح» و «خورشید در کوچ»، روخوانی کتاب «مهربان مثل مسیح»، معرفی واقعه‌ی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ از جمله برنامه‌های اجرا شده در این برنامه بود.

همچنین سوگواره «در کوچ خورشید» در مرکز شماره‌۲ کانون پارس‌آباد برگزار شد و بر اساس این گزارش، مربیان مرکز برای آشناسازی کودکان و نوجوانان با ابعاد مختلف زندگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، فعالیت‌های قصه‌گویی و معرفی کتاب را با حضور اعضا و جمعی از مادران، اجرا کردند.

مرکز فرهنگی ‌هنری کانون دولت‌آباد نیز ویژه‌برنامه «وصال یار، فراق یاران» را با حضور حجت‌الاسلام عبدالقادر صارمی، امام‌جماعت دهستان دولت‌آباد برگزار کرد.

حجت‌الاسلام صارمی با گرامیداشت نام و یاد حضرت امام راحل(ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، گفت: این قیام نقطه عطفی در انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) در مسیر نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلام بود.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

برپایی کارگاه خوشنویسی اشعار امام در البرز

در کانون استان البرز اعضا و مربیان کانون در کارگاهی یک روزه با راهنمایی سیدبهرام حسینی، هنرمند خوشنویس البرزی، اشعار امام خمینی(ره)، را خوشنویسی کردند و جمعی از کارشناسان و دیگر مربیان کانون استان از این ویژه‌برنامه بازدید کردند.

این کارگاه یک روزه به منظور گرامی‌داشت یاد امام خمینی(ره) و آشنایی بیشتر هنرمندان به ویژه کودکان و نوجوانان با شخصیت و منش این رهبر عالیقدر برگزار و آثار زیبایی از سوی هنرمندان حاضر در این کارگاه تولید شد.

همچنین مراکز کانون البرز برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا کردند که بخشی از این ویژه‌برنامه‌ها به تولید محتوا برای فضای مجازی اختصاص داشت.

مرکز شماره ۲ و ۳ کانون البرز نیز برنامه‌های متنوعی با موضوع ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار کردند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به معرفی شخصیت امام راحل(ره)، شعرخوانی با موضوع امام خمینی(ره)، معرفی وقایع با محوریت ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

برگزاری صبح شهر «مویه‌های خرداد» در ایلام

در ایلام صبح شعر «مویه‌های خرداد» به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با حضور معاون فرهنگی،کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن ادبی شهر ایلام از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی استان در مرکز شماره یک کانون ایلام برگزارشد.

این برنامه در دو بخش شعرخوانی اعضای انجمن ادبی و غزل‌خوانی از دیوان اشعار حضرت امام(ره) از سوی کارشناس ادبی، مربیان و اعضای ادبی برگزار شد.

همچنین مدیرکل کانون استان به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) پیامی صادر کرد که در متن آن آمده است: «انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به ‌عنوان اعجاز قرن، آن‌چنان با نام و یاد امام راحل(ره) عجین شده که به فرموده مقام معظم رهبری، این انقلاب بی‌نام و نشان او در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. امام خمینی(ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

کارکنان و مربیان اداره کل کانون ایلام نیز با برپایی ایستگاه مطالعه کتاب و ایستگاه ادبی با موضوع «پدر مهربان ایران» یاد و نام معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) را گرامی داشتند که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان کودک و نوجوان و والدین همراه شد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

شاعران نوجوان و سخنوران بوشهری در سوگ آفتاب سرودند

در شب شعر «در سوگ آفتاب» که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و در سی‌وچهارمین سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) برگزار شد؛ شعرای نوجوان و سخنوران آئینی بوشهری در رثای امام عاشقان اشعار خود را خواندند.

این شب شعر با همکاری و همراهی انجمن ادبی شرکت گاز استان بوشهر، فرمانداری شهرستان بوشهر، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، صدا و سیمای استان بوشهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر برگزار شد.

شب شعر «در سوگ آفتاب» شامگاه سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ با حضور شاعران نوجوان و سخنوران نام‌آشنای آئینی استان در سینما کانون بوشهر برگزار شد.

از جمله شاعران و سخنوران نام آشنایی که در این برنامه سروده‌های خود را به روح ملکوتی حضرت امام(ره) تقدیم کردند می‌توان به علی هوشمند، مسعود عرب‌زاده، کمیل ایزدجو، محمد امینی، مصطفی دشتی، احمد قهرمانی، محمد ابراهیمی، حامد مجد، احمد جمعه‌پور، هادی بنافی و از شاعران نوجوان به فریده سعیدی، فاطیما میرزااحمدپور، حسین موحدزاده و هادی مرادی اشاره کرد.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف جمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در خصوص شخصیت و سیره حضرت امام(ره) و اجرای همخوانی اعضا دختر نوجوان مرکز شماره ۱ کانون بوشهر و قدردانی از شاعرانی که به شعرخوانی پرداختند، اشاره کرد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

حضور تماشاخانه سیار در مرقد امام خمینی(ره) از سوی کانون تهران

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز شنبه ۱۳ خرداد به منظور برگزاری با شکوه‌تر سی‌وچهارمین مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشت.

برهمین اساس به مدت دو روز، تماشاخانه سیار کانون در مرقد امام خمینی (ره) با برنامه‌هایی نظیر نمایش، نقالی، قصه‌گویی، سرود، معرفی شخصیت امام عزیز برای کودکان و نوجوانانِ شرکت کننده در مراسم ارتحال، برنامه اجرا کرد.

هدف از اجرای این برنامه‌ها تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و معرفی جایگاه و شخصیت ایشان به‌منظور بالا بردن سطح شناخت کودکان و نوجوانان نسبت به زندگی و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، مبارزات و در مجموع حیات ارزشمند ایشان بود.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

معرفی کتاب «گل‌های باغ خاطره» در کانون چهارمحال و بختیاری

مراکز کانون استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای کودکان و نوجوانان برگزار کردند.

ویژه‌برنامه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت و سیره زندگی امام راحل و همچنین معرفی قیام خونین ۱۵ خرداد برگزار شد.

معرفی زندگی‌نامه امام راحل و ایستادگی ایشان در برابر دشمنان برای دفاع از اسلام کشور یکی از اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان است.

معرفی ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره)، معرفی کتاب گل‌های باغ خاطره، طرح دیواری با محوریت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از برنامه‌های شاخص کانون برای کودکان و نوجوانان است.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

اجرای‌ ویژه‌برنامه «جان‌ جهان» در کانون خراسان رضوی

در استان خراسان رضوی ویژه‌برنامه «جان‌ جهان» به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و به منظور بزرگداشت شخصیت معمار انقلاب اسلامی و آشنایی اعضا با جنبه‌های مختلف شخصیتی ایشان از جمله اشعار عرفانی امام با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان رضوی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد برگزار شد.

این ویژه‌برنامه در مرکز فرهنگی، هنری شماره ۴ مشهد با حضور اعضا ارشد خوشنویسی و تعدادی از اعضا تازه‌کار با هدف کتابت اشعار امام برگرفته از مجموعه «جان جهان» منتخب سروده‌های امام خمینی و چاپ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون کشور طی بازدید از مرکز شماره ۴ مشهد با حضور در برنامه «جان جهان» ضمن همراهی با اعضا هنرمند خوشنویس، از آنها قدردانی کرد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

ایستگاه فرهنگی «در سوگ ماه جماران» در خراسان جنوبی

مراکز ثابت و سیار کانون به مناسبت سال‌روز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) و همچنین قیام خونین ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های مختلفی با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت و سیره زندگی امام راحل و همچنین معرفی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اجرا کردند.

برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین ایستگاه فرهنگی در سوگ ماه جماران را با هدف تقویت آشنایی و شناخت اعضا نسبت به امام خمینی(ره) را با حضور پرشور جمعی از اعضای دختر این مرکز برگزار کرد.

معرفی ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره)، معرفی کتاب گل‌های باغ خاطره، شعرخوانی و طرح دیواری با محوریت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از دیگر بخش‌های اجرایی ایستگاه فرهنگی «در سوگ ماه جماران» بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون استان نیز در شهرستان طبس به مناسبت بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) برنامه‌های چون معرفی کتاب‌های «مهربان مثل مسیح» و «خورشید در کوچ» و برپایی کارگاه هنری و کارگاه ادبی برای اعضای کودک و نوجوان برگزار کرد.

همچنین مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان سرایان به مناسبت فرار رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ضمن فضاسازی مناسب مرکز با کمک کودکان و نوجوانان عضو این مرکز، آنان را با شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) آشنا کرند.

در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ طبس هم اعضا و مربیان قصه‌هایی با محوریت قصه مهربانی را روایت کردند.

آشنایی با شخصیت امام راحل، پخش انیمیشن کودکی امام، تولید نشریه دیواری با موضوع خصایص اخلاقی امام نیز بخشی از برنامه‌های اجرایی کانون در مرکز فردوس بود که به مناسبت فرار رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد برگزار شد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

برگزاری مسابقه نقاشی «امام بچه‌ها» در کانون خراسان شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری استان از طرف استاندار خراسان شمالی به‌عنوان رئیس کمیته کودک و نوجوان بزرگداشت ارتحال امام(ره) انتخاب و برنامه‌های گوناگونی برای شناساندن هر چه بیشتر شخصیت امام خمینی(ره) به کودکان و نوجوانان برگزار شد.

برهمین اساس ویژه‌برنامه‌های سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مراکز فرهنگی هنری استان خراسان شمالی اجرا شد.

در برنامه‌ای شخصیت امام خمینی‌(ره) در قالب ساخت پازل برای کودکان مرکز معرفی شد. در این برنامه که با هدف آشناسازی اعضا با بنیانگذار انقلاب و آرمان‌های انقلاب برگزار شد اعضا در ابتدا اطلاعاتی در خصوص زندگانی امام را مطالعه کرده و بعد به صورت گروهی پازل ساختند.

همچنین مسابقه نقاشی «امام بچه‌ها» در فضای مجازی به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) ویژه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال در مراکز فرهنگی هنری کانون استان با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

همچنین در مراکز فرهنگی هنری استان فضاسازی مراکز، قصه‌گویی با موضوع (از تولد تا عروج)، معرفی شخصیت امام(ره)، معرفی کتاب، معرفی وقایع و ایام (قیام خونین ۱۵ خرداد) برای آشنایی اعضا با این روز اجرا شد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

معرفی کتاب «خورشید در کوچ» در کانون خوزستان

مراکز کانون استان خوزستان به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد، با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون آشنایی با شخصیت امام راحل، معرفی کتاب «خورشید در کوچ»، برگزاری ایستگاه کاردستی و نقاشی، شعرخوانی، دلنوشته و بیان بخشی از خاطرات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با اعضا، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

برپایی ویژه‌برنامه «در رثای آفتاب» در زنجان

به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام مهم و تاریخی و انقلابی ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه «در رثای آفتاب» با شعار «خمینی، حقیقت ماندگار» در مرکز قیدار با هدف آشنایی آینده سازان میهن اسلامی با ابعاد شخصیت حضرت امام خیمنی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نقش رهبری در ایجاد انسجام اجتماعی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی اجرا شد.

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی شخصیت مقام معظم رهبری در قالب معرفی کتاب، قصه‌گویی با محوریت کتاب «گل‌های باغ خاطره»، برپایی کارگاه‌های شعر و نشست‌های ترویجی فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان «پای درس روح‌الله» از جمله برنامه‌هایی بود که به همین مناسبت با حضور کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان در فضای کتابخانه مرکز قیدار برگزار شد.

همچنین در مرکز فرهنگی هنری ابهر ویژه‌برنامه‌ی ایستگاه چاپ با حضور ۱۴ نفر از اعضای نوجوان مرکز به مناسبت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این برنامه که با هدف بزرگداشت یاد و نام امام خمینی(ره) و آشنایی نوجوانان با شخصیت والای این شخصیت بزرگ برگزار شد برنامه‌های معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، شعرخوانی درباره امام، معرفی کتاب‌های مرکز درباره‌ی امام خمینی(ره) و ایستگاه چاپ به اجرا درآمد.

ویژه برنامه «مهربانتر از نسیم» نیز به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد با همراهی ۲۳ نفراز اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری شماره یک و سه برگزار شد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

معرفی شخصیت امام‌خمینی(ره) در کانون سمنان

در کانون استان سمنان مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بیارجمند، میامی، شماره یک دامغان، مهدیشهر، شماره دو سمنان، مجتمع و سرخه با برپایی میز خدمت، تبلیغات محیطی و فضاسازی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور و کارگاه‌های ادبی در قالب معرفی وقایع، معرفی کتاب «خورشید در کوچ»، معرفی شخصیت امام‌خمینی(ره)، قصه‌گویی، مسابقه، شعرخوانی، تولید محتوای مجازی و نوشتن خلاق، سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را گرامی داشتند.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

معرفی وقایع و ایام در کانون استان سیستان و بلوچستان

در استان سیستان و بلوچستان مراسم محوری سالروز رحلت امام خمینی(ره) در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زاهدان برگزار شد. قصه‌گویی، شعرخوانی، نقالی، دکلمه و اجرای نمایش خلاق از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین مربیان و اعضای کانون استان با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد را گرامی داشتند.

روخوانی قرآن کریم، معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، شعرخوانی، قصه‌گویی، معرفی وقایع و ایام، نقاشی، سفالگری، ساخت نماهنگ و برگزاری مسابقه‌های اطلاعات عمومی در این زمینه بخشی از برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.

در برخی از مراکز، مسئولان نیز در جمع اعضای کانون حاضر شدند و برای آنان در خصوص مناسبت‌های مورد بحث، صحبت کردند؛ همچنین مربیان با حضور در مراسم محوری شهرستان‌ها نیز با دیگر سازمان‌ها همکاری داشتند.

مراکز فرهنگی ‌هنری بنجار، بَزمان، چابهار، سراوان، کنارک و شماره یک و دو زابل از جمله‌ی این مراکز بودند.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

برپایی شب شعر «در مسیر عشق» در کانون استان فارس

مراکز کانون استان فارس به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد، با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی مانند آشنایی با شخصیت امام راحل، معرفی کتاب «خورشید در کوچ»، معرفی وقایع، برگزاری شب شعر، برگزاری ایستگاه کاردستی و نقاشی و شعرخوانی، اجرای مسابقه و فضاسازی یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند.

در مرکز فرهنگی هنری اقلید نیز به مناسبت رحلت حضرت امام و قیام ۱۵ معرفی شخصیت، معرفی وقایع، شعرخوانی، قصه‌گویی و نقاشی انجام شد.

در بیرم هم کانون پرورش فکری با همکاری ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در محل تپه نورالشهدا با حضور جمع کثیری از مسئولین، عموم مردم، اعضا و کودکان و نوجوانان برگزار شد، ایستگاه نقاشی با عنوان «امام مهربانی» را بر پا کرد و کودکان و نوجوانان با کتاب «خورشید در کوچ» آشنا شدند.

همچنین در شب شعری تحت عنوان «در مسیر عشق» که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و بزرگداشت قیام خونین پانزده خرداد، با حضور مسئولین و اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در محل کتاب‌خانه عمومی بیرم برگزار شد، کانونی‌ها به قرائت اشعارشان پرداختند.

در مرکز فرهنگی هنری فیروزآباد هم برنامه‌های معرفی شخصیت، معرفی وقایع، شعرخوانی، مسابقه، قصه‌گویی، به مناسبت رحلت حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد برگزار شد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

معرفی زندگی‌نامه امام خمینی از تولد تا رحلت در قزوین

به مناسبت سال‌روز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع، یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و حماسه سازان قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند در ویژه‌برنامه رحلت امام خمینی(ره) شعرخوانی از اشعار امام، دکلمه، معرفی شخصیت و معرفی آثار امام را انجام داد.

در ویژه‌برنامه مرکز فرهنگی ‌هنری شماره سه قزوین نیز به این مناسبت فعالیت‌های شعرخوانی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع، معرفی کتاب، نمایش نماهنگ، قصه‌گویی، کاردستی انجام شد و اعضا با کاردستی‌ گل‌های لاله خود عکس امام را گلباران کردند.

در مرکز فرهنگی هنری کانون سگزآباد هم فعالیت‌های فرهنگی با محوریت این مناسبت انجام و کارگاه ادبی مشاعره با سروده‌های امام برای اعضای نوجوان برگزار شد.

همچنین در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان فعالیت‌های شرح و معرفی قیام ۱۵ خرداد به‌عنوان یکی از وقایع مهم تاریخ انقلاب، معرفی زندگی‌نامه امام خمینی از تولد تا رحلت، برگزاری کارگاه ادبی جمله سازی با ایثار و فداکاری به مناسبت پانزده خرداد، کارگاه نقاشی از صحنه‌های ثبت شده از قیام پانزده خرداد، معرفی کتاب کوچ رحلت و خوانش بخش‌هایی از کتاب انجام شد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

‌خوانش کتاب «مهربان مثل مسیح» در کانون گلستان

در مرکز فرهنگی هنری کلاله به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد کارگاه‌های مختلف به منظور آشنایی بچه‌ها با اندیشه‌های امام خمینی(ره) برپا شد.

در این ویژه‌برنامه که با حضور جمعی از اعضای مرکز فرهنگی هنری کلاله برگزار شد، ضمن تجدید میثاق با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، بچه‌ها به صورت گروهی به خوانش کتاب‌هایی با موضوع‌های مرتبط پرداختند.

هم‌چنین در این روز بخشی از زندگی امام خمینی (ره) برای بچه‌ها با زبان قصه روایت شد.

برگزاری کارگاه معرفی شخصیت امام راحل، خوانش کتاب «مهربان مثل مسیح»، شعارنویسی و گفت‌وگو در باره وقایع و ایام قیام خونین ۱۵ خرداد از دیگر برنامه‌های این مرکز بود. 

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی با موضوع امام‌ خمینی(ره) در گیلان

در گیلان همزمان با سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برنامه‌هایی با هدف تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) و نقش بی‌بدیل این رهبر برجسته در بیداری اسلامی‌ برگزار شد.

مربیان کانون استان گیلان در این ویژه‌برنامه‌ها که با فضاسازی مناسب و بهره‌گیری از فعالیت‌های کتاب‌محور برگزارشد، به تشریح روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران از خرداد سال ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ پرداختند.

تاکید ویژه بنیان‌گذار کبیر انقلاب بر ضرورت پایبندی به اصول و مبانی دینی و اسلامی و پرهیز از وابستگی به شرق و غرب، از اهم‌موضوع‌هایی بود که در این برنامه‌ها مورد توجه قرارگرفت.

همچنین مربیان کانون از رهبری امام‌خمینی(ره) در گذر از مسیرهای دشوار تاریخی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پپش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان سخن‌ گفتند و همراه‌سازی جامعه و ملت‌های آزادی‌خواه عالم را رهاورد روحیه معنوی و صداقت درگفتار و رفتار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ارزیابی‌کردند.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی نیز از برنامه‌های این آیین‌ها بود و با معرفی کتاب‌های مختلف، قصه‌گویی، نمایش‌فیلم، خوانش‌ شعر و متن ادبی، برپایی کارگاه‌های نقاشی، کاردستی، خوش‌نویسی و ادبی با موضوع شخصیت و سیره عملی امام‌ خمینی(ره) و روند مبارزات حق‌طلبانه این رهبر فرزانه برعلیه طاغوت و استعمار همراه‌شد.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

برپایی نمایشگاه نقاشی در حوزه علمیه کمالیه لرستان

در استان لرستان به مناسبت سلگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های مختلفی با هدف؛ معرفی شخصیت و اندیشه‌های امام(ره) و کتاب‌های ایشان به کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی و هنری کانون اجرا شد.

فضاسازی مراکز، قصه‌گویی با موضوع (از تولد تا عروج)، معرفی شخصیت امام(ره)، معرفی کتاب «قیام- زندگی و رحلت امام (ره)» و «خورشید در کوچ» در بخش فرهنگی و دلنوشته‌های ادبی و ساخت کتیبه‌های سفالین؛ با مضامین، خوشنویسی از اشعار امام(ره) در بخش هنری از برنامه‌های کانون لرستان بود.

همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، روز ۱۴ خرداد همزمان با مراسم گرامی‌داشت رحلت امام خمینی(ره) نمایشگاه آثار هنری، فرهنگی و ادبی در حوزه علمیه کمالیه از سوی کانون پرورش فکری برپا شد.

در این نمایشگاه آثار برتر نقاشی اعضای مراکز کانون از سراسر استان با موضوع؛ معرفی شخصیت امام(ره) و اشعار اعضای ادبی در معرض دید عموم قرار گرفت. 

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

اجرای فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور در کانون مازندران

مربیان مراکز فرهنگی ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پل سفید، سیمرغ، نور، تنکابن، شماره یک بابل و بنفشه به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره) با اجرای فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور و کارگاه‌های، فرهنگی، هنری، ادبی در قالب معرفی وقایع، معرفی کتاب، معرفی شخصیت امام‌خمینی(ره)، تولید محتوای مجازی و دیگر فعالیت‌ها سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را گرامی داشتند.

در این کارگاه‌ها تلاش شد تا کودکان و نوجوانان امروز با گوشه‌ای از وقایع انقلاب اسلامی و شخصیت عظیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی آشنا شوند.

گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مراکز کانون پرورش فکری

حضور در گلزار شهدای گمنام در کانون همدان

در آستانه‌ی فرارسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد کارکنان و مربیان اداره‌کل کانون این استان در گلزار مطهر شهید گمنام واقع در دانشگاه فرهنگیان شهید مقصودی حضور پیدا کردند و به غبارروبی و عطرافشانی مزار این شهید عزیز پرداختند.

در ادامه همکاران کانون به استقبال خادمین حرم مطهر رضوی که حامل پرچم بارگاه منور این امام همام بودند آمدند و دستان خود را متبرک به این پرچم کردند در حین این مراسم معنوی، محمدمهدی روحی، مداح اهل‌بیت و یکی از اعضای سابق و موفق کانون پرورش فکری با نفسی گیرا دل‌های حاضران را راهی بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج آقا علی‌بن موسی الرضا(ع) کرد.

قرائت زیارت عاشورا ذکر و یاد حضرت امام(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد دیگر برنامه‌ی این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =