کد خبر: 326580
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
بازدید 246
حضور پررنگ کانون پرورش فکری در سومین جشنواره شهروند کرمان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در سومین جشنواره کودک شهروند شهر کرمان با فعالیت‌های متنوع میزبان بچه‌ها خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، سومین جشنواره کودک و نوجوان شهروند در شهر کرمان از ۲۷ خرداد تا اول تیر ۱۴۰۲ به همت سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری و مشارکت‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و دیگر ارگان‌ها به مدت شش شب در پارک شورا برگزار می‌شود.

بنابر این خبر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم با اجرای برنامه‌های متنوع در این جشنواره همکاری دارد و میزبان کودکان و نوجوانان شهر کرمان خواهد بود.

 بر همین اساس، انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کرمان به همت اعضای انجمن برای یکشنبه ۲۸ خرداد شب شهادت امام جواد(ع) ویژه‌برنامه «نور چشم» را تدارک دیده است. در این برنامه مناسبتی نقل «ضامن آهو» با نقالی سیدعلی حسینی‌نسب، قصه «مار و گنجشک» و «یادگاری» با قصه‌گویی لیلی خسروی و احسان بحرینی اجرا می‌شود. مجری این برنامه هم زهرا چوپانی است.

مجموعه قصه‌های گویای «یاور» و «بزرگ‌راه» نیز کار دیگری از انجمن قصه‌گویی کانون استان است که در این جشنواره به نمایش درمی‌آید و بازدیدکنندگان می‌توانند با اسکن کد دوبعدی این پوسترها با دوربین تلفن همراهشان این قصه‌ها را مشاهده کنند.

همچنین، کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر کودک و نوجوان سه‌شنبه ۳۰ خرداد مهمان بچه‌های شهر کرمان است و در نشستی ادبی به همت آفرینش‌های ادبی کانون استان و با حضور اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون شهر کرمان و علاقه‌مندان آزاد، کتاب «کلوچه‌های خدا» از این نویسنده در سالن اجتماعات شهرداری همزمان با برگزاری جشنواره نقد و بررسی می‌شود.

این در حالی است که، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش عروسکی «رینارد روباهه» دوشنبه و سه‌شنبه ۲۹ و ۳۰ در این جشنواره حضور می‌یابد و برای علاقه‌مندان به اجرای برنامه می‌پردازد.

بر همین اساس، انجمن نجوم «بچه‌های سر به هوا» کانون استان هم به مدت شش شب در این جشنواره با دو عدد آسمان‌نمای سیار و دو تلسکوپ ویژه‌برنامه‌های آشنایی با منظومه شمسی، آسمان شب و رصد سیارات را خواهد داشت.

غرفه سفالگری هم با همت آفرینش‌های هنری کانون استان با دو چرخ سفال برای علاقه‌مندان برپاست و آموزش سفال با چرخ را به مدت شش شب ارایه می‌دهد.

همچنین، در این جشنواره و هر شب انیمیشن‌های «آسمان دوست‌داشتنی»، «سلطان، پنیر و موش»، «بله» و «کلاه غیبی» آثاری از امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سینما «شهرتماشا» اکران می‌شوند.

جنگ شادی ویژه‌برنامه‌ دیگر کانون پرورش فکری است که  با حضور مجری و عروسک‌های تن‌پوش و اجرای موسیقی زنده و نمایش عروسکی لحظات شادی را برای مخاطبان خواهد ساخت.

عروسک‌های بلندقامت کانون پرورش فکری هم به این جشنواره دعوتند و شهر فرنگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان هم قرار است جاذبه‌های گردشگری استان کرمان را به بازدیدکنندگان معرفی کند.

حضور پررنگ کانون پرورش فکری در سومین جشنواره شهروند کرمان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =