راه‌اندازی خانه محیط زیست در کانون میامی

خانه محیط زیست در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی از راه‌اندازی و آغاز به کار خانه محیط زیست در ششمین‌روز از هفته‌ی محیط زیست با حضور علیرضا آشوری فرماندار، مهدی یحیایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این مرکز خبر داد و گفت: راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در راستای سیاست مردمی‌سازی در سازمان محیط زیست انجام ‌شده و این خانه در واقع محلی برای ایده‌پردازی است تا فعالان و علاقه‌مندان محیط زیست، ایده‌های خود را در زمینه‌ی پسماند، محیط زیست و فضای سبز مطرح کنند.

راه‌اندازی خانه محیط زیست در کانون میامی

وی در ادامه با بیان این‌که آموزش‌های پایه‌ای در سنین کودکی می‌تواند با تغییر نگرش افراد به رفتار تبدیل شود، افزود: ایجاد رفتار محیط زیستی در کودکان با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، علمی و... کانون پرورش فکری می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ آینده در محیط زیست شود.

راه‌اندازی خانه محیط زیست در کانون میامی

رحیمی در پایان تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی خانه محیط زیست در محل کانون پرورش فکری نیز ایجاد فضایی مناسب برای گفت‌وگو، بحث و تبادل نظر و مطالبه‌گری شهروندان به‌منظور حل معضلات و مشکلات زیست‌محیطی است تا حساسیت نگه‌داشت در میان مردم افزایش یابد و شهری سالم داشته باشیم.

راه‌اندازی خانه محیط زیست در کانون میامی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان میامی ضمن ابراز خرسندی از این رویداد و قدردانی از مربیان کانون پرورش فکری میامی برای تعامل سازنده با کارشناسان این‌مجموعه و مشارکت در برنامه‌های مرتبط با محیط زیست در طی سال ازجمله روز زمین پاک و... اظهار داشت: تربیت نسل محیط‌زیستی به‌عنوان اولویت برنامه‌های کاری ما است و انتظار می‌رود طرح محیط‌یار کودکان علاوه بر کتب درسی در بخش میدانی و عملیاتی با آموزش‌های مرتبط در این خانه‌ها اجرایی شود.

راه‌اندازی خانه محیط زیست در کانون میامی

یحیایی در ادامه‌ی سخنانش تأکید کرد: خانه‌های محیط زیست در واقع محلی برای بازتولید آموزه‌های فرهنگی و دینی ما است؛ چراکه متون مختلف و روایات ما بیانگر پیشینه‌ی کهن این سرزمین در حوزه‌ی محیط زیست است و این خانه‌ها به‌عنوان یک اتاق فکر، محل آموزش، گفت‌گو و کنشگری هستند تا معضلات و مشکلات محیط‌زیستی در آن بیان شود و اتاق فکری برای حل این مشکلات باشند.

راه‌اندازی خانه محیط زیست در کانون میامی

گفتنی است، نمایش فیلم، معرفی چند جلد کتاب‌ از انتشارات کانون پرورش فکری با موضوع محیط زیست، قصه‌گویی، نشست مسئولان با اعضا و صحبت پیرامون «محیطی که در آن زندگی می‌کنیم» و... از دیگر برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =