نشست آموزشی " نگاهی به مفاهیم تربیتی نهج البلاغه "

نشست دو روزه کارشناسان ستادی ، مربیان مسوول و مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی مراکز کانون استان در مجتمع کانون اصفهان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، در تاریخ شنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور منیره جعفری سرپرست کانون استان ، کارشناسان ستادی ، مربیان مسوول و مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی مراکز کانون استان ، نشست آموزشی " نگاهی به مفاهیم تربیتی نهج البلاغه "به جهت بهروری از دریای گهربار معرفتی کلام روح بخش مولا امیرالمونین حضرت علی علیه السلام و ارائه راهکارهای ارتقا عملکرد و کیفیت بخشی مفاهیم تربیتی با تربیت ولایی و قرآنی از منظر حضرت علی ( ع ) با تدریس استاد دوره حجه الاسلام والمسلمین بیرانوند در مراکز کانون استان اصفهان برگزار شد .

نشست آموزشی " نگاهی به مفاهیم تربیتی نهج البلاغه "

این نشست آموزشی دو روزه هر روز در دو بخش صبح و عصر برگزار می شود ، در بخش نخست پس از افتتاحیه ، نشست آموزشی مفاهیم تربیتی نهج البلاغه و کمیسیون های تخصصی با حضور کارشناسان مسوول هنری و ادبی و مربیان هرحوزه برگزار گردید که به بررسی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکارهای مناسب برای کیفیت بخشی به فعالیت های مراکز پرداختند .

نشست آموزشی " نگاهی به مفاهیم تربیتی نهج البلاغه "

در بخش دوم که عصر بود نشست تخصصی با حضور آقای صدری مشاور دکتر بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسون جوانی جمعیت با محور بحث جوانی جمعیت و لزوم این مهم تشکیل شد و ایشان نکاتی را در این خصوص بیان کرد .

نشست آموزشی " نگاهی به مفاهیم تربیتی نهج البلاغه "

بخش دیگری از برنامه عصر نشست صمیمانه منیره جعفری سرپرست کانون استان با کارشناسان ، مربیان مسوول و مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی مراکز کانون استان بود که ایشان ضمن سلام و احوال پرسی با همکاران بر لزوم امید آفرینی به تعبیر مقام معظم رهبری و دوری از یاس و نا امیدی تاکید فراوان داشت و اظهار نمود : باید با تلاش جهادی و به روز بودن فعالیت ها با برنامه ریزی های مدون با هدف ارتقا جایگاه سازمانی ، شخصیتی و تولید علم و خلاقیت ، خالق روزهای روشن و امید آفرین باشیم و همه با هم دست به دست هم بدهیم به مهر و کانون مهربانی آباد را شاداب و شاداب تر بکنیم و شاهد دوران طلایی در کانون با حضور بچه ها ، خانواده ها ، هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر باشیم .

نشست آموزشی " نگاهی به مفاهیم تربیتی نهج البلاغه "

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از اتفاقات مثبت و امید آفرین در کانون یاد کرد از جمله تبدیل وضعیت مربیان پاره وقت به تمام وقت و انتقال قریب الوقوع بخشی از همکاران قراردادی به آموزش و پرورش و اظهار امیدواری نمود با پیگیری های خوب انجام شده این امر میسر خواهد شد .

سرپرست کانون استان عنوان نمود: یکی از مهم ترین دغدغه های مربیان باید توجه درونی به آموزه های دینی برای خود و مخاطب باشد و با هویت بخشی درست نوجوانان آینده ساز کشور را از یاس و نومیدی دور نمود و به دور از ایجاد وهم و گمان کار و تلاش کرد .

ایشان به دیدگاه مثبت وزیر آموزش و پرورش مبتنی بر هم افزایی هرچه بهتر کانون و آموزش و پرورش اشاره داشت و در پایان با تاکید بر فعالیت های کتاب محور و ثبت نام هرچه بهتر کارگاه های تابستان و توصیه به مطالعه و آشنایی با متن سند تحول آموزش و پرورش بر لزوم هم دلی و تلاش و امید آفرینی تاکید نمود.


آخرین بخش این نشست تشکیل کمیسون های تخصصی فرهنگی با حضور کارشناسان فرهنگی هر حوزه با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه ریزی های مدون برای کیفیت بخشی به تمام فعالیت ها بخصوص فصل تابستان و تلاش برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب بود .

گفتنی این نشست دو روزه امروز برای بخشی از همکاران مراکز و فردا یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ نیز برای بخش دیگر مربیان مسوول و مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی مراکز کانون استان برگزار می گردد .


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =