برگزاری جلسه شورای فرهنگی کانون سیستان و بلوچستان با موضوع ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: بررسی توانمندی مربیان، از یکسو و اشراف به استعداد و علایق کودکان و نوجوانان، از سوی دیگر، دو ضلع مهم در ارتقای کیفیت فعالیت‎ها هستند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه شورای فرهنگی کانون استان با موضوع ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها، برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در جمع‌بندی این جلسه، که در روزهای ۲۸ و ۲۹ خرداد برگزار شد، گفت: مراکز فرهنگی‌هنری و حل مسایل مربوط به آن باید در صدر اولویت‌های کاری همه‌ی ما قرار داشته باشد.
محمدرضا سالاری این امر را سبب افزایش بهره‌وری مراکز دانست و افزود: هر اندازه به سمت مسایل کاربردی و راهبردی برویم، سطح کیفی فعالیت‌ها بالا می‌رود که خروجی آن افزایش توانمندی اعضا است.
بررسی توانمندی مربیان، از یکسو و اشراف به استعداد و علایق کودکان و نوجوانان، از سوی دیگر، از جمله موارد مهمی بود که مدیرکل کانون معتقد بود دو ضلع مهم دیگر در ارتقای کیفیت برنامه‌ها هستند.
وی ضمن تشکر از پیشنهادهای تخصصی هر یک از همکاران در این خصوص، به اهمیت پیگیری مصوبات، اشاره کرد و افزود: بررسی دقیق و موشکافانه‌ی مسایل و ارایه‌ی برنامه‌های کاربردی هنگامی نتیجه‌ی مطلوب را به دنبال خواهد داشت که در مراحل مختلف اجرای آن، نظارت و پیگیری صورت بگیرد.
مدیرکل کانون در بخش دوم سخنان خود، در حوزه‌ی برنامه‌های پیشنهادی همکاران با موضوعات قرآنی، عفاف و حجاب و فعالیت‌های اسلامی اینچنین عنوان کرد که: نگاه ما در این حوزه باید عمیق و ریشه‌ای باشد زیرا انجام فعالیت‌های سطحی و شتابزده، می‌تواند آسیب‌زا باشد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق دشمن بر روی مسایل مربوط به کودک و نوجوان و به کارگیری تمام توان خود برای تاثیرگذاری در این حوزه، ارایه‌ی تعریف صحیح از اسلام با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی را یکی از راه‌های مقابله با این تهاجم همه جانبه دانست.
تولید محتوا، استفاده از نیروهای متخصص، رعایت ملاحظات گروه‌های سنی در برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی دیگر نکاتی بود که مدیرکل کانون استان در این جلسه عنوان کرد.
سالاری در پایان با اشاره به انگیزه و همدلی همکاران ستاد، عنوان کرد: مطمئنا این موج مثبت در سطح مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جاری و نتایج مطلوب آن متوجه همکاران، اعضا و جامعه خواهد شد.
گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون، کارشناسان، پیشنهادهای خود را در خصوص دستور جلسه مبنی بر ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها ارایه دادند و در مورد آن بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =