برگزاری بیش از ۶۰۰ کارگاه حضوری و مجازی در کانون سمنان

طرح «تابستان شاد و به یادماندنی» با برگزاری بیش از ۶۰۰ کارگاه حضوری و مجازی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از استقبال پرشور اعضا و والدین برای ثبت نام کارگاه‌های ویژه فصل تابستان ۱۴۰۲ در مراکز فرهنگی‌هنری این استان، خبر داد و گفت: طرح «تابستان شاد و به یادماندنی» با برگزاری بیش از ۶۰۰ کارگاه تخصصی و عمومی به دو ‌صورت حضوری و مجازی(برخط) ویژه مخاطبان نوباوه، نوخوان، نونهال، نونگاه، نوجوان و ارشد در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری اعم از ثابت، سیار و پستی اجرا می‌شود.

برگزاری بیش از ۶۰۰ کارگاه حضوری و مجازی در کانون سمنان

خدابخشی در ادامه افزود: از مجموع این کارگاه‌های پیش‌بینی و ثبت‌نام شده، ۲۵ کارگاه تخصصی در بستر فضای مجازی در سامانه‌ی kpf.ir و بیش از ۵۷۰ کارگاه تخصصی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون استان سمنان با بیان این‌که در حال حاضر ۱۰هزار و ۳۸۴ کودک و نوجوان، عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان شده‌اند و تعداد ۸۴هزار و ۲۴۲ جلد کتاب از سوی مربیان این‌مجموعه به اعضا امانت داده‌ شده، کتابخانه‌های کانون پرورش فکری را با تعداد ۲۴۶هزار و ۱۴۳ جلد موجودی کتاب، عامل مؤثری در افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان، عنوان و اظهار کرد: مهم‌ترین کارگاه‌های تخصصی فصل تابستان را مهارت‌های هشت‌گانه‌ی «حال خوش زندگی»، سرود، طراحی، نگارگری، نقاشی، سفال‌گری، نجوم، شطرنج، زیست‌شناسی، گام به گام تا اندیشه، پرورش نگاه جستجوگر، قصه‌گویی، فن بیان، نقالی و شاهنامه‌خوانی، پاپیه‌ماشه، عروسک‌سازی، کاردستی خلاق، اوریگامی و کلاژ، شعرسرایی، داستان‌نویسی، عکاسی، نوشتن خلاق، نمایش خلاق، خوانش متون کهن ادبی و... تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: عضویت سالیانه، امانت کتاب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، آشنایی با قرآن و حدیث، معرفی‌ها(در قالب معرفی مشاغل، سرزمین، وقایع و مفاخر)، بازی و سرگرمی، بازدیدهای علمی و کارسوق‌های هنری به‌صورت کاملاً رایگان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، در حال انجام و اجرا است.

خدابخشی هم‌چنین برگزاری جلسات انجمن تخصصی «آفرینش» و «لبخند انار» از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی، انجمن «هنرهای نمایشی» و «عکاسی» از سوی مرکز آفرینش‌های هنری، انجمن «قصه‌گویی» از سوی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و انجمن «پژوهشگران نوجوان» از سوی واحد آموزش و پژوهش با دعوت از مدرسان و استادان بنام کشوری همراه با ارائه‌ی آموزش‌های تخصصی به اعضای نوجوان و ارشد مراکز را از دیگر برنامه‌های کانون استان سمنان در فصل تابستان برشمرد.

برگزاری بیش از ۶۰۰ کارگاه حضوری و مجازی در کانون سمنان

وی یادآور شد: اجرای ویژه‌برنامه‌های ملی و مناسبتی در راستای شعار سال، هم‌چنین توجه به سال‌روز صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گرامی‌داشت هفته‌ی ادبیات کودک با ویژه‌برنامه‌ی «از این باغ شرقی»، بزرگ‌داشت دهه‌ی امامت و ولایت، عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماه‌های محرم و صفر، اجرای برنامه‌های ۹گانه‌ی کمیته کودکان و نوجوانان دومین کنگره بزرگ‌داشت سه‌هزار شهید استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری نشست‌های آموزشی و تخصصی، گردهم‌آیی مسئولان و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، گردهم‌آیی مربیان اقدام‌پژوه، برگزاری فراخوان‌ها و مسابقات متنوع فرهنگی، هنری و ادبی ازجمله مهرواره‌ی «از ایده تا اجرا»، «شاهنامه‌خوانی»، «قصه‌گویی» و...، از برنامه‌هایی است که در تابستان سال جاری، اجرا خواهد شد.

خدابخشی با اشاره به فعالیت مستمر چهار کتابخانه سیار روستایی و دو کتابخانه پستی در استان سمنان تأکید کرد: برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستاهای تحت پوشش نیز برنامه‌ها و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در نظر گرفته شده و مربیان با حضور در روستاها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و جذب و پایدارسازی اعضا به اجرای فعالیت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: به‌منظور معرفی بیش‌تر کارگاه‌های تخصصی و جذب و پایدارسازی اعضا، جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی با مشارکت و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای برون‌سازمانی برای جامعه هدف و هم‌چنین فرزندان تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و بهزیستی در هفته‌ی اول تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از ۶۰۰ کارگاه حضوری و مجازی در کانون سمنان

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش پایانی سخنانش افزود: ثبت نام کارگاه‌های مجازی نیز پیرو شیوه‌نامه‌ی اجرایی ستاد مرکزی از ۲۹ خردادماه، آغاز و تا دوم تیرماه ادامه دارد و شروع کارگاه‌ها نیز از روز شنبه سوم تیرماه، پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =