گرامی‌داشت روز صنایع دستی در مجتمع کانون سمنان

مربیان مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، روز هنر و آفرینش انسان را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فرزانه‌سادات طاهری سرپرست مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از اجرای فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور به مناسبت روز صنایع دستی، روز هنر و آفرینش انسان، طی روزهای پنج‌شنبه و شنبه ۱۸ و ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ به تفکیک برای اعضای پسر و دختر خبر داد و گفت: اعضا در این برنامه با چرایی نامگذاری این روز، انواع صنایع دستی و نقش آن در تمدن و فرهنگ کشور و... آشنا شدند.

گرامی‌داشت روز صنایع دستی در مجتمع کانون سمنان

طاهری با بیان این‌که امروزه صنایع دستی به‌عنوان ارزشمندترین آثار هنری در دنیا شناخته می‌شوند، گفت: توجه به صنایع دستی نه‌تنها به حفاظت از فرهنگ و تمدن ملت‌ها کمک می‌کند؛ بلکه به‌عنوان فعالیتی اقتصادی به رفع بیکاری و رونق اقتصادی کشورها نیز کمک شایانی خواهد کرد، چون صنایع دستی نمادی از هویت و تمدن هر ملت و جامعه است و ارزش‌های فرهنگی و تاریخی را در خود جای می‌دهد.

گرامی‌داشت روز صنایع دستی در مجتمع کانون سمنان

وی در پایان یادآور شد: این برنامه با هدف حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی ازجمله صنایع دست‌ساز در قالب معرفی شخصیت با روایت قصه‌ای از داستان زندگی استاد محمد پینه‌دوز، معرفی کتاب «فرش ایران را بشناسیم»، بحث و گفت‌وگو با اعضا پیرامون موضوع «نقش صنایع دستی در زنده نگه‌داشتن ارزش‌های فرهنگی و میراث ملی»، کاردستی، رنگ‌آمیزی طرح اسلیمی گل‌های قالی و... اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =