کد خبر: 326642
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به مناسب هفته محیط زیست برنامه‌های متنوعی را برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه‌ها از ۱۵ تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با هفته محیط زیست و با هدف تعمیق و گسترش فرهنگ پذیری در حفظ و نگهداری از محیط زیست برگزار شد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

معرفی مرکز حامی محیط زیست در آذربایجان شرقی

در مراسمی با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها مجتمع کانون تبریز به‌عنوان مرکز حامی محیط زیست معرفی شد.

در این مراسم که کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به محیط زیست حضور داشتند، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی از فعالیت‌ها و اقدام‌های کانون در ترویج فرهنگ مراقبت از محیط زیست قدردانی کرد.

وی با اشاره به نقش فعالیت‌های فرهنگی در تعمیق و گسترش فرهنگ‌پذیری شهروندان در حفظ و نگهداری از محیط زیست تصریح کرد: دوران کودکی و نوجوانی بهترین ایام برای نهادینه کردن نگاه صحیح به حوزه محیط زیست است.

علی بینش مدیرکل کانون استان نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های مراکز کانون در حوزه ترویج فرهنگ مراقبت از محیط زیست تنها اختصاص به هفته محیط زیست ندارد، تأکید کرد: در حقیقت تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون و اعضای کودک و نوجوان این مراکز حامی محیط زیست هستند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان محیط زیست استان و حضور در جمع کودکان شرکت کننده در کارگاه‌های هنری ویژه هفته محیط زیست از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

اجرای برنامه‌های متنوع در آذربایجان غربی

همزمان با هفته محیط زیست مراکز کانون استان آذربایجان غربی به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت هفته محیط زیست پرداختند.

مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست با حضور بیش از ۳۰ عضو دختر و پسر مرکز ماکو برگزار شد، در این مراسم کارشناس اداره محیط زیست شهرستان به ارائه مطالبی در خصوص حفاظت از محیط زیست پرداخت. قدردانی از ۱۰ برگزیده این مسابقه و اهدای بسته‌های فرهنگی به تمامی شرکت کنندگان، بخش پایانی این برنامه بود.

همچنین کارگاه ساخت کاردستی با استفاده از دورریختنی‌ها، معرفی کتاب و نقاشی از جمله برنامه‌های مرکز خوی به مناسبت هفته محیط زیست بود که با صحبت‌های کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان در خصوص نقش عوامل انسانی در حفظ محیط زیست و آشنایی با آلاینده‌های زیست محیطی به پایان رسید.

برگزاری کارگاه آموزشی، اجرای مسابقه و اهدای کتاب نیز از جمله برنامه‌هایی بودند که با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان سلماس برگزار شد.

مربی کتابخانه سیار روستایی شهرستان تکاب هم با حضور در روستاهای تحت پوشش این کتابخانه، کارگاه کاغذ و تا با موضوع ساخت پرندگان و سایر عناصر زیست محیطی را برگزار کرد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برگزاری جشن «محافظان محیط‌زیست» در اردبیل

در راستای توجه به مشکلات در حال ‌رشد زیست ‌محیطی و اهمیت به نقش مسئولیت اجتماعی در حفاظت و مراقبت از این محیط، با اجرای فعالیت‌های مختلف در مراکز کانون استان اردبیل، هفته محیط‌زیست گرامی داشته شد.

بر همین اساس در برنامه‌ای که در مرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت با حضور اعضای نوخوان و نونهال برگزار شد، بر تقویت فرهنگ حفظ و نگهداری از محیط‌زیست تأکید شد.

آشناکردن اعضا با موضوع مهم محیط ‌زیست و ارتقای حس مسئولیت‌پذیری در راستای حفاظت از محیط زندگی شهری با اجرای فعالیت‌هایی چون معرفی کتاب، برگزاری کارگاه نقاشی و نوشتن خلاق از برنامه‌های مرکز در این روز بود.

کارشناس اداره حفاظت محیط‌زیست انگوت نیز با قدردانی از مربیان کانون، در خصوص روزشمار هفته محیط ‌زیست امسال با اعضا گفت‌وگو کرد و با ارائه مطالبی در مورد اهمیت فرایند بازیافت و چگونگی تفکیک زباله‌ها در منزل، از اعضا خواست با طبیعت و محیط‌زیست خود مهربان باشند.

همچنین در گرامیداشت این مناسبت جشن «محافظان محیط‌زیست»، با همکاری اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست شهرستان مشگین‌شهر، در مرکز شماره‌ی یک کانون این شهرستان برگزار شد.

در این جشن محمد مجرد، رییس اداره محیط‌زیست مشگین‌شهر در گفت‌وگوی خود با اعضا بر اهمیت داشتن محیطی پاک و سالم تأکید و اعضای کانون را همیاران محیط‌زیست معرفی کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون جعفرآباد نیز با حضور رییس و کارکنان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بیله‌سوار، برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

در مرکز شماره ۳ اردبیل هم فعالیت‌های فرهنگی متنوعی با عنوان «دنیای پاکیزه ما» در گرامیداشت هفته محیط‌ زیست اجرا شد و مربیان در رابطه ‌با رفتار انسان‌ها با طبیعت، درختان، حیوانات و دیگر موجودات زنده و آثار آن بر محیط زندگی با اعضا گفتگو کردند.

باتوجه ‌به اهمیت بازیافت در حفظ و نگهداری محیط ‌زیست، کتاب «بازیافت» معرفی و بخش‌هایی از این کتاب توسط مربی و اعضا روخوانی شد.

در ادامه فعالیت‌های مراکز کانون استان در گرامی‌داشت هفته محیط‌زیست، مربی مرکز فرهنگی هنری اصلاندوز با اجرای ویژه‌برنامه «من زمینم را دوست دارم» اعضا را با اهمیت حفظ و سازگاری با محیط‌زیست آشنا کرد.

در این برنامه کتاب «حفظ محیط‌زیست همراه با فعالیت‌های عملی» به حاضران معرفی و چند نمونه از آزمایش‌های این کتاب توسط مربی و اعضا انجام شد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

معرفی شغل محیط بان در اصفهان

برنامه‌های فرهنگی هفته محیط زیست با اجرای فعالیت‌های متنوع شامل معرفی کتاب و کتابخوانی مرتبط با محیط زیست، معرفی شغل محیط‌بان (از سوی پدر یکی از اعضاء)، پرسش و پاسخ علمی با حضور کارشناس اداره محیط زیست و نمایش فیلم و نماهنگ‌های زیست محیطی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ اردستان برگزار شد .

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برگزاری ویژه برنامه «دوستی با محیط زیست» در البرز

در استان البرز همکاران و اعضای مرکز شماره ۴ کانون کرج ویژه‌برنامه «دوستی با محیط زیست» را برگزار کردند.

نادیا باقری، مربی مسؤول مرکز شماره ۴ کانون درباره این برنامه گفت: با توجه به این که ۱۶ تا ۲۲ خرداد به عنوان هفته‌ی محیط زیست نام‌گذاری شده بود و شعار محوری این هفته «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» بود بر آن شدیم تا به منظور تعامل با همکاران دیگر استان‌ها و استفاده‌ از شیوه‌های آموزشی خلاق آنان و بهره‌گیری از تجربیاتشان و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با چگونگی حفاظت از محیط زیست، ویژه برنامه‌ی دوستی با محیط زیست را در ظهر روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز اجرا کنیم .

وی افزود: پاییزه طاهری، مربی مسؤول فرهنگی مرکز شماره ۲۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، که از قصه‌گویان و مدرسان قصه‌گویی کانون است، کار خود را با اجرای یک قصه‌ی محیط زیستی شروع کرد و در ادامه مختصری از فعالیت‌های محیط زیستی خود در ارتباط با حفاظت از محیط زیست را در قالب یک ویدیویی کوتاه به کودکان و نوجوانان و همکاران مرکز، نمایش داد.

در ادامه‌ی این ویژه‌برنامه در مورد اهمیت فرآیند بازیافت، چگونگی تفکیک زباله‌ها در منزل، تولید خشکاله برای دام‌ها و متالایزها و مواد آلومینیوم دار در پوست برخی خوراکی‌ها مانند چیپس و پفک برای مخاطبان صحبت شد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

گشایش «خانه محیط زیست» در بوشهر

با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، معاون و رئیس اداره محیط زیست کنگان و معاون عمرانی فرمانداری کنگان خانه محیط زیست در کانون پرورش فکری مرکز کنگان گشایش یافت.

در این دیدار از عضو برگزیده کانون مرکز کنگان که در جشنواره بین‌المللی نقاشی کائو ژاپن برگزیده شده بود و کارکنان این مرکز از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تقدیر به عمل آمد.

خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفت‌وگو، بحث، چالش و مطالبه‌گری است که منجر به افزایش سواد و دانش محیط زیستی کودکان و نوجوانان و در نهایت حفظ محیط زیست می‌شود.

این خانه‌ها محل بازتولید آموزه‌های فرهنگی، دینی، اتاق فکر، محل آموزش، گفتگو و کنشگری در حوزه محیط زیست هستند تا معضلات و مشکلات محیط زیستی در آن بیان شود و اتاق فکری برای حل این مشکلات باشند.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برگزاری جلسه انجمن زیست‌شناسی کانون تهران

همزمان با بزرگداشت هفته جهانی محیط زیست، دومین انجمن زیست‌شناسی در مرکز علوم کانون استان تهران برگزار شد.

این برنامه با حضور اعضای انجمن زیست‌شناسی در روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد با موضوع «غارها و زیستگاه‌های طبیعی» و حضور پوریا قلیچ‌خانی کارشناس محیط زیست، فعال محیط زیست در عرصه کودک و نوجوان، پژوهش‌گر و برنامه‌ساز آموزش‌های محیط زیست بود به بحث و گفت‌وگو با اعضا در رابطه با محیط زیست و غارها پرداختند.

پوریا قلیچ‌خانی کارشناس محیط زیست، ضمن بیان ویژگی‌هایی از غارها و انواعشان در رابطه با موضوع موجودات جانوری، نمونه‌های گیاهی موجود در آن‌ها و نقش انواع زیستگاه‌ها گفت‌وگو کرد و به پرسش‌های اعضا پاسخ داد.

همچنین در این ویژه‌برنامه اعضای انجمن زیست‌شناسی از مراکز شماره ۲۲، ۲۳ ،۲۶،۳۵ ،۸ حضور داشتند.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

معرفی کتاب در چهارمحال و بختیاری

ویژه‌برنامه‌های کانون استان چهارمحال و بختیاری با هدف آشناسازی اعضا با مفهوم محیط زیست و چگونگی برخورد با حیات‌ وحش و حیوانات، مدیریت پسماندها و تفکیک زباله‌ها، آشنایی با گونه‌های گیاهی و جانوری مناطق مختلف استان برگزار شد.

برگزاری تورهای پاکسازی محوطه کانون و همچنین مناطق حفاظت شده از پلاستیک، معرفی و آشناسازی کودکان و نوجوانان در خصوص مضرات وجود و رهاسازی پلاستیک و مواد پلاستیکی و آشناسازی جامعه هدف کانون با تفکیک زباله از اهداف برگزاری این برنامه‌ها بود.

به مناسبت روز جهانی محیط زیست در مرکز فرادنبه اعضا در اقدامی نمادین فضای سبز کانون فرادنبه را پاکسازی کردند.

کلاس‌های کاردستی با دور ریختنی‌ها و معرفی کتاب «چگونه زباله‌ها را بازیافت کنیم» و کتاب «چگونه در مصرف آب صرف جویی کنیم» نیز درمرکز فرادنبه نیز برگزار شد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

دیدار با مدیر اداره حفاطت از محیط زیست در خراسان جنوبی

در خراسان جنوبی جمعی از کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری سرایان میزبان عباس اصغرزاده مدیر اداره حفاطت از محیط زیست این شهرستان بودند و گفت‌وگویی صمیمی با وی داشتند.

آشنایی اعضا با وظایف اداره حفاظت محیط زیست، تبیین اهمیت جایگاه محیط زیست در ادامه‌ی حیات، پیشگیری از تخریب محیط زیست و حفاطت از گونه‌های جانوری و گیاهی بخشی از صحبت‌های این مقام مسئول در جمع کودکان ونوجوانان عضو این مرکز بود.

همچنین در سومین روز از هفته محیط زیست، کتابخانه سیار روستایی کانون در شهرستان زیرکوه با تبیین محیط زیست و حیات وحش و اهمیت حفظ آن و همچنین، آشنایی با انواع آلودگی‌های زیست محیطی و روش‌های تفکیک زباله، معرفی کتاب‌های مرتبط با محیط زیست و حیات وحش، برگزاری مسابقه نقاشی در محل پایگاه این کتاب‌خانه در شهر آبیز، کودکان و نوجوانان عضو این کتاب‌خانه را با اهمیت حفاظت از محیط زیست آشنا کرد.

معرفی خدمات پاسگاه‌های حفاظت از محیط زیست در منطقه زیرکوه، بیان وظایف محیط بانان و معرفی گونه‌های جانوری در خطر انقراض در این منطقه از دیگز مواردی بود که در این برنامه به آن پرداخته شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان قاین نیز کارگاه فرهنگی، «من و محیط زیست»، را با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان برگزار کرد.

در شهرستان زیرکوه هم کتابخانه سیار روستایی کانون با حضور در روستای نوده این شهرستان در آیین افتتاح خانه محیط زیست این روستا مشارکت داشت.

معرفی کتاب، گفتگو در مورد محیط زیست، دکلمه خوانی و آشناسازی اعضا با شیوه‌های بازیافت و تفکیک زباله از برنامه‌های اجرا شده در این روستا بود که برای اولین بار در محل خانه محیط زیست اجرا شد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برپایی نمایشگاه کتاب در خوزستان

گرامیداشت روز جهانی محیط‌زیست در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری امیدیه یک و مسجدسلیمان و با حضور اعضای کودک و نوجوانان این مراکز برگزار شد.

هدف از برگزاری این ویژه برنامه که با همکاری اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان‌ها برگزار شد، آگاهی بخشی در زمینه نگهداری و حفاظت از محیط‌زیست زمین، تغییر رفتارهای زیان‌آور و تلاش برای ارتقا سطح بینش اعضا در جهت محوری و اساسی بودن موضوع محیط‌زیست بود.

برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری کارگاه ساخت عروسک با وسایل بازیافتی و تقدیر از نفرات برتر ساخت عروسک بخش‌های دیگری از ویژه برنامه روز جهانی محیط‌زیست بود.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برگزاری ویژه برنامه «محیط‌زیست ترنم زیبای زندگی» در زنجان

همزمان با هفته محیط زیست ویژه برنامه «محیط‌زیست ترنم زیبای زندگی» به منظور تقویت فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست و آشنایی کودکان و نوجوانان با موضوع مهم زیست محیطی و ارتقای حس مسئولیت پذیری انسان‌ها در راستای حفظ محیط زیست شهری و نشر فرهنگ زیست محیطی در بین افراد جامعه برای ایجاد علاقه در حفاظت از محیط زیست مرکز قیدار برگزار شد.

در ادامه این برنامه کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده ضمن گرامیداشت هفته حفاظت از محیط زیست، درخصوص این مناسبت و لزوم حفاظت از محیط زیست آموزش‌هایی را ارائه داد و در مورد تفکیک زباله (تر و خشک)، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، آب و همچنین استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی مطالبی را بیان کرد.

سپس اعضای حاضر در جلسه در کارگاه فرهنگی کتابخوانی، معرفی کتاب با موضوع محیط زیست و راهکارهای حفاظت از آن، کارگاه بحث آزاد با موضوع «محیط زیست برای همه و همه برای محیط زیست»، کارگاه کاردستی خلاق «لبخند زمین» شرکت نمودند.

در پایان اعضای هنرمند مرکز قیدار با مهربانی و همدلی در راستای تحقق شعار ملی هفته محیط زیست (نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی) برای داشتن کشوری سرسبز، آسمانی آبی و زمینی عاری از هرگونه پسماند و آلودگی با هم دست دوستی داده تا قدمی اساسی بردارند.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

راه اندازی «خانه محیط زیست» در سمنان

خانه محیط زیست در ششمین‌ روز از هفته‌ی محیط زیست با حضور علیرضا آشوری فرماندار، مهدی یحیایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مرکز سمنان اندازی شد.

راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در راستای سیاست مردمی‌سازی در سازمان محیط زیست انجام ‌شده و این خانه در واقع محلی برای ایده‌پردازی است تا فعالان و علاقه‌مندان محیط زیست، ایده‌های خود را در زمینه‌ی پسماند، محیط زیست و فضای سبز مطرح کنند.

همچنین انجمن پژوهشگران نوجوان و حافظان زیست‌محیطی هم‌زمان با هفته‌ی محیط زیست با دعوت از رضا شمسخانی رئیس بنیاد آرمان روشن و ۳۰ عضو نونگاه و نوجوان به‌صورت حضوری در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان و در فضای اسکای‌روم با حضور مجازی اعضای مراکز فرهنگی‌هنری استان، راه‌اندازی شد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

تدارک برنامه‌های ویژه در سیستان و بلوچستان

در مراکز فرهنگی ‌هنری این استان به مناسبت هفته محیط زیست، ویژه‌برنامه‌هایی برای اعضا تدارک دیده شد.

در این ویژه‌برنامه‌ها، که با حضور کارشناسان محیط زیست همراه بود، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان و دو زابل، زهک و دلگان با اهمیت محیط زیست در زندگی آشنا شدند.

در زاهدان، عطیه کیخا، عضو ارشد کانون و دانشجوی رشته‌ی مهندسی محیط زیست در جمع اعضای مرکز پنج حضور یافت و در مورد محیط، تاثیر آن بر کیفیت زندگی، آسیب‌های ناشی از تخریب آن و راه‌های محافظت از این گنجینه‌ی خدادادی یرای ایشان سخن گفت.

در زهک و شماره دو زابل نیز کارشناسان محیط زیست مطالب مشابهی را برای اعضا بیان کردند و در پایان با همراهی اعضا، اقدام به پاکسازی محیط پیرامون مرکز کردند.

نمایش فیلم، معرفی چند جلد کتاب‌ از انتشارات کانون پرورش فکری با موضوع محیط زیست، قصه‌گویی، نشست مسئولان با اعضا و صحبت پیرامون «محیطی که در آن زندگی می‌کنیم» از دیگر برنامه‌های این روز بود.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

بازدید اعضای کانون از موزه حیات‌وحش در کرمان

کانون استان کرمان، در راستای ایجاد خانه محیط زیست در سراسر ‌کشور به منظور آموزش مباحث زیست محیطی به صورت منطقه‌ محور جلسه مشترکی با کارشناسان فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئولین مراکز شماره ۲ و ۵ کانون شهر کرمان و کارشناسان محیط زیست شهرستان کرمان ۱۰خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

بر همین اساس، محمدابراهیم صحتی رییس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست اهداف تاسیس خانه محیط زیست و ضرورت فعالیت بیشتر در زمینه آموزش در قشر تاثیرپذیر جامعه را تشریح کرد.

همچنین، کارشناسان کانون به امکانات موجود در مراکز فرهنگی‌هنری شهر کرمان اشاره کردند و خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک هدفمند و متداوم شدند.

بازدید اعضای کانون از موزه حیات‌وحش محیط زیست و مناطق تحت حفاظت و تعیین نحوه آموزش مباحث زیست محیطی، انسانی و طبیعی به صورت کارگاهی و کلاس‌های دوره‌ای در دستور کار جلسات بعدی قرار گرفت.

بستن تفاهم نامه‌ای بین دو اداره‌کل کانون پرورش فکری و حفاظت محیط ‌زیست همزمان با هفته محیط زیست از موارد و مصوبات این نشست بود.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برپایی ایستگاه نقاشی درکهگیلویه و بویر احمد

طی آیینی در محل مرکز فرهنگی هنری شهر لیکک با حضور رییس محیط زیست شهرستان و اعضای کودک و نوجوان خانه محیط زیست این شهر افتتاح شد.

سهیلا داشاب مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری لیکک در این خصوص گفت: خانه محیط زیست در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی که بر حفظ محیط زیست از سوی تمامی افراد حقیقی و حقوقی و مشارکت همگانی تاکید دارد در این مرکز فرهنگی هنری افتتاح شد.

جومردیانی ریس محیط زیست شهر لیکک نیز به نقش کودکان و نوجوانان در راستای نگهداری از محیط زیست مطالبی را عنوان و از همکاری مداوم و فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری لیکک با اداره محیط زیست شهرستان با اجرای برنامه های زیست محیطی قدردانی کرد.

در حاشیه این افتتاحیه اعضای کودک و نوجوان با حضور در ایستگاه نقاشی با عنوان محیط زیست شرکت و به رسم یادبود جوایزی از سوی اداره محیط زیست شهرستان به آنان اهدا شد.

همچنین اعضای مرکز فرهنگی هنری سی سخت با دعوت از عیسی فرهی‌نسب فعال محیط زیست و حیات‌وحش شهرستان دنا ۵۰ کودک و نوجوان این مرکز را با حیات وحش آشنا کردند.

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری سی سخت در این خصوص گفت: هدف از اجرای این برنامه علمی آشنایی اعضا با محیط زیست و حفاظت از آن، آشنایی با عقاب و نحوه زندگی آنها، آشنایی با پرندگان، تفاوت ها و شباهت‌ها و منقار، پا و... است.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برگزاری کارگاه کاردستی در گلستان

در گلستان مرکز فرهنگی هنری شماره دو گنبد کاووس با همکاری اداره محیط زیست و موسسه سبزگامان بسکی اقدام به برگزاری کارگاه کاردستی کرد.

در این برنامه که با هدف آشناسازی کودکان و نوجوانان با نحوه حفاظت صحیح از محیط زیست و گونه‌های زیستی جانواران برای جمعی از اعضای مرکز برگزار شد، رییس آموزش و پرورش محیط زیست شهرستان گنبد، بچه‌ها را به عنوان حامیان طبیعت با شعار نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی آشنا کرد و اعضا نیز به خلق آثاری زیبا از محیط زیست پیرامون خود پرداختند.

در این برنامه فرهنگی هنری ضمن تقدیر ویژه از خالقان آثار برگزیده از تمامی شرکت کنندگان با اهدای بسته های فرهنگی به رسم یادبود تجلیل شد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

امضای تفاهم نامه همکاری در گیلان

سیدجلیل میرعظیمی و حمزه‌عشوری، مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حفاظت محیط‌زیست استان گیلان تفاهم‌نامه‌ای در ۵ صفحه، ۱۰ ماده، ۲ تبصره و در ۲ نسخه امضا کردند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ صیانت از محیط‌زیست، گسترش همکاری‌های مشترک و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه از طریق تقویت و توان‌مندسازی نسل کودک ونوجوان در حوزه پاس‌داشت محیط‌زیست، از موضوع‌های محوری این تفاهم‌نامه محسوب‌ می‌شود.

ارتقای دانش ‌و آگاهی آینده‌سازان، هم‌گرایی و هم‌افزایی درجهت اثربخشی فعالیت‌های زیست‌محیطی و همکاری افزون‌تر در برگزاری جشنواره، مهرواره و نشست‌های تخصصی و آموزشی مشترک، از اهدافی‌است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره‌ شده است.

در این مراسم، مسئولانی از دو دستگاه حضورداشتند و به طرح دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات در ارتباط با اهمیت امضای این تفاهم‌نامه پرداختند.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

بازدید علمی اعضای کانون جویبار از کارخانه شیمی پلاست

به مناسبت هفته محیط زیست، اعضای کانون پرورش فکری شهرستان جویبار از کارخانه شیمی پلاست جویبار دیدن کردند.

این بازدید علمی  با حضور اعضای فعال کانون پرورش فکری شهرستان جویبار و با همکاری اداره محیط زیست شهرستان از کارخانه شیمی پلاست برگزار شد و اعضای کانون از بخش‌های مختلف کارخانه بازید کردند.

کارشناسان این کارخانه ضمن تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست، از بازیافت ظروف پلاستیکی و چرخه تولید ظروف پلاستیکی برای اعضا صحبت کردند.

تبدیل و بازیافت زباله‌های پلاستیکی و تبدیل آن  به الیاف، تهیه لباس، فرش و اسباب بازی از دیگر موارد مطروحه کارشناسان این کارخانه بود.

اعضای کانون نیز کاردستی‌هایی که با استفاده از دورریختنی‌های  پلاستیکی ساخته بودند را درمعرض دید کارشناسان این مجموعه قرا دادند.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برگزاری مسابقه نقاشی در هرمزگان

در هرمزگان مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست و آلودگی‌های پلاستیکی در مرکز میناب برگزار شد.

در ابتدا مرضیه فیروزی مسئول مرکز میناب به مناسبت هفته محیط زیست به شناخت وقایع این روز پرداخت و ایجاد حس مسئولیت پذیری و ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست را از اعضا خواستار شد.

در ادامه، علی رنجبر رئیس اداره محیط زیست شهرستان میناب ضمن تبریک این هفته گفت: هدف از برگزاری این برنامه آموزشی به چالش کشیدن تفکرات کودکان و نوجوانان، ایجاد حس مسئولیت پذیری در آنان و ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه است.

سپس فیلم مناسب با موضوع حفاظت از محیط زیست برای اعضا پخش و مسابقه نقاشی با محوریت کاهش آلودگی های پلاستیکی برگزار شد.

ریاست محیط زیست میناب به مسئول کانون پرورش فکری میناب به پاس قدردانی و همکاری با آن اداره جهت توسعه و ترویج حفاظت از محیط زیست در بین کودکان ونوجوانان لوح اهدا کرد و همچنین به اعضای مرکز هدایایی اهدا شد.

ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست در مراکز کانون سراسر کشور

برگزاری ویژه برنامه «دنیای پاک ما» در همدان

در همدان به مناسبت هفته محیط زیست با حضور ۳۵ عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان ویژه‌برنامه «دنیای پاک ما» برگزار شد.

در این برنامه کارشناسان محیط زیست با شعار نه به مصرف پلاستیک بگوییم، به بحث و گفت‌وگوی علمی در این زمینه داشتند.

در ادامه کارشناسان محیط زیست، بسته‌های مداد رنگی را که از روزنامه‌های بازیافتی تهیه شده بود به اعضا حاضر در این نشست اهدا کردند.

 همچنین مربی فرهنگی مرکز ۳ همدان، با طرح سوال دنیا مال ماست پس مراقبش باشیم، چطوری و چگونه؟ به گفت‌وگوی علمی و معرفی کتاب‌های مجموعه حفاظت از کره‌ی زمین پرداخت.

در پایان با هدایت مربیان فرهنگی مرکز، با استفاده از هدیه دریافتی اداره محیط زیست، به اجرای نقاشی خلاق با موضوع «دنیا مال ماست» پرداختند.

هدف از برگزاری این برنامه آشنایی بیشتر کودکان با پدیده‌های زیست محیطی، احترام گذاشتن به طبیعت و استفاده درست از منابع طبیعی و سایر انرژی‌ها، آشنایی با نحوه بهره‌برداری صحیح از مواد پیرامون بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =