کد خبر: 326688
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
بازدید 877
برنامه های تابستانی کانون پرورش فکری استان تهران آغاز شد

فعالیت‌های تابستانه کانون با عنوان «در مسیر قله» و با شعار «ایمان، امید و دانایی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون استان تهران دوره‌های آموزشی تابستانی برای رده‌های مختلف سنی کودکان و نوجوانان آغاز شد.

 فعالیت‌های تابستانه کانون با عنوان «در مسیر قله» و با شعار «ایمان، امید و دانایی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برای نخستین بار امسال "طرح مراکز الگوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان" را در مراکز استان‌ها خواهیم داشت که براساس سه رویکرد تقویت مهارت فکر و اندیشه، مسائل تربیتی و سلامت ذهنی و جسمی برگزار خواهد شد.

فعالیت‌های کانون در سطح یک شامل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، معرفی مشاغل، شخصیت‌ها، وقایع، سرود، نمایش خلاق و... به شکل رایگان انجام خواهد شد و کارگاه‌های آموزشی، مهارتی، تربیتی نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد، هر کارگاه در طول تابستان بین ۸ تا ۱۰ جلسه خواهد بود.

برگزاری حدود ۲۰۰۰ کارگاه حضوری در مراکز کانون استان تهران و شهرستان های آن، برگزاری ۲ ویژه برنامه "بابای من علی" در دهه ولایت و در پیامرسان شاد آغاز به کار میکند.

آغاز ۲ جشنواره هنرهای تجسمی(در گرایش های نقاشی،خوشنویسی،سفالگری و عکاسی )و هنرهای نمایشی در استان تهران، تدوام و اجرای انجمن های هنری، ادبی، فرهنگی و علمی شامل: نقاشی، عکاسی، سفالگری، خوشنویسی، شعر،داستان، قصه گویی، زیست شناسی، نجوم و برگزاری باشگاه نقدادبی ویژه نوجوانان که در نوع خود از نخستین باشگاه های نقد ادبی ویژه نوجوانان است.

همچنین اردوی تابستانه یکروزه کودکان، اجراء فیلم و انیمیشن در سالن های سینمایی مجموعه حجاب، برگزاری تئاتر و نمایش در سالن های اجتماعات مراکز و جشنواره کتاب و کتابخوانی نیز از جمله برنامه های مطرح شده تابستان امسال در کانون استان تهران است.

در بخش اداره خدمات آموزشی نیز به شکل مجازی ۱۶۰ کارگاه در سایت کانون به صورت برخط برگزار می‌شود و به صورت آفلاین نیز ۱۳ کارگاه خواهیم داشت. برگزاری کارگاه‌های «حال خوش زندگی» در قالب مهارت‌های هشت‌گانه خودباوری، امیدواری، خوش‌بینی، معنویت، شادی، نشاط، روابط مثبت، هوش هیجانی و جرات‌مندی خواهد بود، که هر کدام در سطوح مختلف تعریف شده‌اند.

طرح «خانواده آگاه» به صورت برنامه‌های آموزشی حضوری در سطح مراکز و به صورت مجازی در برنامه شاد اجرایی خواهد شد.

فهرست کارگاه های حضوری و مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران "تابستان 1402"

  1. در بخش هنری شامل: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع محرم، برگزاری انجمن های هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، فراخوان جشنواره هنرهای نمایشی
  2. بخش ادبی شامل: نوشتن خلاق، شعر سرایی، داستان نویسی، خوانش متون ادبی
  3. در بخش آموزش شامل : تدوین محتوا صوتی و تصویری (در قالب ویدئو، عکس نوشت، پادکست)
  4. در بخش فرهنگی شامل : شعر و قصه، گام به گام تا اندیشه، مهارت خواندن، کاردستی، حال خوش زندگی ....
  5. در بخش علمی: شطرنج، رباتیک، نجوم، روبیک، محاسبات ذهنی(چرتکه)، زیست شناسی، لیوان چینی
  6. در بخش پژوهش: آمادگی برای کاوشگری(نوباوه)

براساس این گزارش، علاقه مندان می توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر دوره‌های آموزشی فصل تابستان به سایت www.tehran.kpf.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =