فعالیت‌های تابستانی از سوی مدیرکل کانون در استانداری سمنان تشریح شد/ خانواده؛ اصلی‌ترین ضلع تربیت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در جلسه‌ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان به تشریح فعالیت‌های تابستانی در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جلسه‌ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان، شامگاه چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی استاندار در سالن یادگار امام(ره) استانداری، برگزار و از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، فعالیت‌های مربیان و اعضای این‌مجموعه در راستای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت، تشریح شد.

فعالیت‌های تابستانی از سوی مدیرکل کانون در استانداری سمنان تشریح شد/ خانواده؛ اصلی‌ترین ضلع تربیت

استاندار سمنان، تولید محتوا مناسب دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت ویژه تابستان را امری حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: در این مسیر بایست از حوزه‌ی سواد رسانه‌، بهره‌گیری شود.

وی در ادامه افزود: تبیین عملکرد و دستاوردهای دولت در خلال اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در راستای توجه و عمل به جهاد تبیین، امری ضروری است.

فعالیت‌های تابستانی از سوی مدیرکل کانون در استانداری سمنان تشریح شد/ خانواده؛ اصلی‌ترین ضلع تربیت

هاشمی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خواست تا از فرصت اردوهای اوقات فراغت در تابستان برای ارائه مهارت‌های تخصصی استفاده کنند و در معرفی پتانسیل‌های‌ گردشگری و فرهنگی برای دانش‌آموزان استان در قالب برنامه‌های اوقات فراغت به کودکان و نوجوانان‌ کم‌بضاعت در مناطق محروم، توجه داشته باشند.

در ادامه جلسه از مدیرکل کانون استان دعوت شد تا در راستای طرح غنی‌سازی اوقت فراغت به ارائه‌ی گزارشی از اقدامات اجرایی در این‌حوزه بپردازد.

اوقات فراغت مختص تابستان نیست

خدابخشی در ابتدای سخنانش اظهار داشت: همه‌ی امکانات مادی و معنوی برای فراهم‌سازی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در سطح استان به‌کار گرفته شده و معتقدیم اوقات فراغت مختص تابستان نیست؛ چراکه این قشر عظیم در طول سال نیاز به برنامه و توجه دارند و البته تابستان، فرصت مناسبی برای پایه‌ریزی و پایداری اتفاق‌های فرهنگی خوب در کشور است.

وی با اشاره به مناسبت‌های ملی و آئینی در سه ماهه‌ی فصل تابستان از جمله ۱۸ تیر؛ روز ملی ادبیات کودک گفت: پروژه‌ی توزیع و تجهیز کتابخانه‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان با ارسال قریب به ۱۵هزار جلد کتاب از سوی ستاد مرکزی اجرایی خواهد شد.

فعالیت‌های تابستانی از سوی مدیرکل کانون در استانداری سمنان تشریح شد/ خانواده؛ اصلی‌ترین ضلع تربیت

خدابخشی یادآور شد: امسال فعالیت‌های تابستانی کانون با عنوان «تابستان در مسیر قله» و با شعار «ایمان، امید و دانایی» در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی و سیار روستایی استان، برگزار و برای نخستین‌بار هم طرح مراکز الگومحور در دو شهرستان منتخب بر اساس سه رویکرد تقویت مهارت تفکر و اندیشه، تبیین مسائل تربیتی و ارتقای سلامت ذهنی و جسمی، اجرا می‌شود.

خانواده اصلی‌ترین ضلع تربیت است

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور پر شور کودکان و نوجوانان و والدین آن‌ها از یکم خرداد در مراکز فرهنگی‌هنری سطح استان و برگزاری بیش از ۶۰۰ کارگاه حضوری و مجازی(برخط) در تابستان سال جاری، به معرفی فعالیت‌های کانون در دو سطح فرهنگی، آموزشی‌مهارتی و تربیتی و تشریح طرح‌های مشارکتی ازجمله «یاریگران زندگی»، «یک قاچ کتاب»، «خانواده آگاه» و... پرداخت.

وی با بیان این‌که «تربیت اضلاعی دارد و خانواده اصلی‌ترین ضلع آن است»، تولید محتوا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی‌تخصصی، اجرای کارگاه‌های برخط، در دسترس قرار دادن کتاب‌های مختلف به لحاظ مهارتی و تربیتی برای خانواده‌ها را ازجمله برنامه‌های مرتبط با طرح «خانواده آگاه» برشمرد.

فعالیت‌های تابستانی از سوی مدیرکل کانون در استانداری سمنان تشریح شد/ خانواده؛ اصلی‌ترین ضلع تربیت

خدابخشی یادآور شد: در سه‌ماهه‌ی فصل تابستان سال جاری به علت حجم بالای استقبال از فعالیت‌ها و کارگاه‌های پیش‌بینی‌شده، علاوه بر مربیان مجموعه کانون پرورش فکری از ۹۰ مربی ویژه فرهنگی و هنری توانمند استفاده می‌شود.

خدابخشی با بیان اهمیت دومین کنگره بزرگ‌داشت سه‌هزار شهید والامقام استان تأکید کرد: تمامی برنامه‌های کانون پیوست کنگره را در خود دارند و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست ویژه خانواده‌های بیش از ۸۰ عضو شهید کانونی و آشنایی آن‌ها با کانون و معنویت‌زایی فعالیت‌های آن هستیم.

مدیرکل کانون سمنان در پایان سخنانش تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی در قالب طرح کانون‌مدرسه و هم‌افزایی با مدارس و آموزش و پرورش در این بخش و تأمین فضای فیزیکی، توفیقاتی حاصل شود و در بخش کمبود نیروی ماهر هنری نیز در فصل تابستان از معلمان مجرب در اجرای این فعالیت‌ها بهره‌مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =