درخشش مربیان و اعضای کانون در جشنواره «خاتم»

مربیان ادبی کانون پرورش فکری استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان و اعضای انجمن ادبی کانون استان اردبیل و مرکزی موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره خاتم شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره ملی بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دبیرخانه جشنواره «خاتم» در بخش کودک و نوجوان برگزار شد.

هشتمین جشنواره «خاتم» با هدف تشویق و حمایت از پدیدآورندگان آثار ادبی فاخر و ارزشمند با تکیه بر آموزه‌های نیکو و ارجمند زندگی رسول مکرم اسلام به عنوان اسوه عصرها و نسل‌ها و بهترین الگو برای زیستن، برگزار شده است.

برهمین اساس سمیه متقی مربی ادبی مرکز کانون هفشجان از استان چهارمحال و بختیاری با داستان «سند خانه آقاجان» در بخش کودک و نوجوان موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

همچنین مجید ایمان‌نژاد عضو ارشد مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۵ کانون استان اردبیل با داستان «نشانه» در بخش دانش‌آموزی رتبه دوم را کسب کرد.

امیرعباس باژدار عضو مرکز شماره شش کانون اراک استان مرکزی با «داستان «بچه محل» رتبه سوم بخش دانش‌آموزی این رویداد ادبی را به خود اختصاص داده است.

در عین حال لیلا سپهری مربی مرکز فرهنگی هنری بندر امام خمینی نیز با داستان «گوشواره» شایسته تقدیر این دوره از جشنواره خاتم شد.

هیئت داوران  بخش کودک و نوجوان هشتمین دوره جشنواره خاتم را هما اجتهادی، شراره هاشم‌دباغیان، مریم کوچکی و فرزانه رحمانی تشکیل دادند.

براساس اعلام دبیرخانه هشتمین جشنواره «خاتم» از میان ۳۴۶ داستان کوتاه رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۵۵ اثر در بخش بزرگسال، ۱۸۹ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۱۰۲ اثر در بخش دانش‌آموزی قرار گرفتند که پس از داوری، ۱۹ اثر در بخش بزرگسال، ۲۰ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۹ اثر در بخش دانش‌آموزی نامزد دریافت جایزه شدند.

هشتمین جشنواره «خاتم» با برگزاری در روز یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور غلامعلی حداد عادل، اعضای هیات علمی، داوران جشنواره و جمعی از نویسندگان، برگزیدگان خود را معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =