اجرای طرح "مادر، قصه، کودک" در مراکز چهارمحال و بختیاری

هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی، طرح خانواده محور "مادر، قصه، کودک" در کانون استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کانون استان چهارمحال و بختیاری، حجت ا...آسمند مدیر کل استان با اعلام اجرایی شدن طرح "مادر، قصه، کودک"، هدف از طرح‌ریزی  این برنامه  را ترویج فرهنگ قصه‌گویی و مشارکت افزایی مادران در فرایند فعالیت‌های مراکز فرهنگی بیان کرد و افزود: قصه، پیوند دهنده‌ی نسل امروز با گذشته است.

کودکان و نوجوانان در تلاطم مناسبات دنیای مدرن ،برای حرکت ،رشد و شکوفایی؛ نیازمند شناخت و اعتماد به ریشه‌های هویتی خود هستند و نقش مادران در این واکاوی و بازشناسی فرهنگی، نقشی موثر و کلیدی است.

وی در ادامه  اذعان داشت: این طرح در قالب کارگاه‌های فرهنگی "مادر و قصه "، هرهفته یک بار  برای مادران علاقمند به فعالیت قصه گویی برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان  با شیوه‌ها و شگردهای قصه گویی متناسب با اصول مخاطب شناسی آشنا خواهند شد و با انتقال قصه‌ها به درون خانه و کانون خانواده در ترویج فرهنگ قصه‌گویی سهیم می شوند.

آسمند گفت: این برنامه تا اعلان فراخوان بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین المللی قصه‌گویی ادامه خواهد داشت و کلیه ی مادران شرکت کننده درکارگاه‌های "‌مادر، قصه، کودک" به عنوان مخاطب بخش بزرگسال در جشنواره‌ی امسال حضور خواهند یافت.

 جشنواری بین‌المللی قصه‌گویی از سری برنامه‌های جریان‌ساز کانون پرورش فکری کودکان ونوجونان است که هرساله به صورت فراگیر در کانون‌های سراسر کشور برگزار می‌گردد و با کشف، شناسایی و معرفی استعدادهای قصه‌گویی به جامعه، تاثیر چشم گیری در توسعه و اشاعه‌ی فرهنگ قصه‌گویی دارد.  بیست و پنجمین دوره‌ی جشنواری بین المللی قصه‌گویی در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =