تازه‌ترین کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری به کرمان رسید

همزمان با ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ۹۰ عنوان کتاب و سرگرمی به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در راستای مرحله‌ی اول طرح «مسیر دانایی بر بال کتاب» و ارسالِ ۳میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور ۱۳ هزار و ۶۲۷ عدد کتاب و سرگرمی در قالب ۹۰ عنوان به اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان رسید.

برهمین اساس، تعداد ۹۱ عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و ۲۵ عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان که به تأیید کمیته کتاب کانون رسیده است به کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور ارسال شده است.

در این طرح، فرآیند تامین کتاب به عنوان اصلی‌ترین موجودی مراکز فرهنگی هنری کانون از طریق چاپ کتاب‌های کانونی و خرید کتاب‌های مناسب از دیگر ناشران حوزه کودک و نوجوان آغاز شده و در مرحله اول آن ۸۴۵هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های مناطق محروم سراسر کشور رسانده می‌شود.

برخی از این کتاب‌ها، برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کانون هستند که کانون طبق تعهداتش نسبت به خرید و ارسال آن به استان‌ها اقدام کرده است.

براساس این خبر «نردبان، محراب قلم، کتاب پرنده، منادی تربیت، پیام محراب، غنچه، گویا، شهر قلم، افق و سوره مهر» از جمله ناشرانی هستند که کتاب‌های آنها به مراکز کانون ارسال می‌شود.

شایان ذکر است فرآیند خرید کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان از سوی کانون ادامه دارد و به مرور از ناشران دیگر نیز کتاب خریداری و به کتاب‌خانه‌ها ارسال می‌شود.

همچنین با آغاز فصل تابستان و شروع اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، ۱۰ عنوان سرگرمی سازنده و بازی فکری از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «بازی با کش، ماسک، صورتک، خشک کن گیاهان، تنگرام، بندک، خدا دوست دارد خدا دوست ندارد، پلکان، همه چیز با اتصالات ساده، گردونه تصویر و یک تار سبیل» همراه با کتاب‌های جدید به کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور ارسال می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳۴ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و پنج مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی و شهری و یک مرکز پستی در استان کرمان دارد.

تازه‌ترین کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری به کرمان رسید

تازه‌ترین کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری به کرمان رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =