تکاپوی فرهنگی و عمرانی کانون در خراسان رضوی

آئین کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی هنری شهرستان مه‌ولات با حضور مسئولان روز جمعه ۲۳ تیر در پارک جنت‌آباد استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آیین با حضور محسن زنگنه نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های تربت حیدریه، فیض‌آباد، مه‌ولات و زاوه، حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجتبی علی‌نژاد فرماندار شهرستان مه‌ولات، مرتضی رئیسی شهردار شهرستان فیض‌آباد، نماینده سپاه پاسداران، اعضای شورای شهر و مردم شهرستان فیض‌آباد مه‌ولات و احمدرضا افشاری معاون اداری مالی کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی برگزار شد.

محسن زنگنه نماینده مجلس شورای اسلامی حوزه تربت‌حیدریه، فیض‌آباد، مه‌ولات و زاوه با اشاره به اهمیت پروژه‌های عمرانی گفت: اگر بتوانیم پروژه‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی مورد نیاز مردم را مرتفع کنیم دیگر نیازی به کمپ‌های ماده ۱۶ و مسائلی که بعدا به آن دچار می‌شویم نخواهد بود چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

تکاپوی فرهنگی و عمرانی کانون در خراسان رضوی

وی افزود: یکی از موضوع‌های مهم و اساسی در حوزه دانش‌آموزی و مسائل فرهنگی، هنری و تربیتی مراکز کانون است. به همین منظور در مهر سال گذشته با پیگیری و همراهی مدیرکل کانون استان خراسان رضوی اولین اقدام، نوسازی و تجهیز ساختمان قدیمی مرکز فرهنگی هنری تربت‌حیدریه بود که حضور در آن خاطرات دهه ۶۰ را زنده می‌کرد و امروز به مرکزی فاخر و روزآمد تبدیل شده است که کودکان و نوجوانان بسیاری در آن تربیت می‌شوند. دومین اقدام پروژه‌ای است که امروز شاهد آئین کلنگ‌زنی آن هستیم.

زنگنه به بودجه تامین شده برای این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه از محل فروش اوراق در سال ۱۴۰۱ و ظرفیت ایجاد شده تامین شد که به صورت نقدی و با رای‌زنی‌های صورت گرفته برای احداث مجموعه فرهنگی هنری در این شهرستان با هدف توجه به مناطق کم‌برخوردار سرمایه‌گذاری شد.

نماینده مجلس به توافق صورت گرفته با کانون پرورش فکری اشاره کرد و افزود: این پروژه بیش از ۱۰۰میلیارد تومان هزینه خواهد داشت چرا که در نظر داریم مرکز جامعی احداث کنیم شامل کتابخانه، خانه بازی، سالن نمایش فیلم، کانون زبان و هر آنچه مورد نیاز کودک و نوجوان امروز است.

تکاپوی فرهنگی و عمرانی کانون در خراسان رضوی

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به سیاست اصلی دولت سیزدهم به توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری گفت: تاکید رئیس جمهور بر تحقق برنامه هفتم توسعه با استفاده از توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و تربیتی است که به طریق اولی کانون با توجه به سابقه درخشانی که دارد می‌تواند برای نسل آینده سرمایه‌گذاری کند چر اکه کانون پرورش فکری دارای سرمایه اعتماد مردمی است که در دهه‌های مختلف شکل گرفته است.

حامد علامتی افزود: اعداد و ارقامی که امروز در این پروژه ذکر می‌شود سرمایه‌ای است که برای نسل آینده می‌کنیم چرا که در کنار جاده‌سازی، بیمارستان سازی و تمامی پروژه‌های عمرانی اگر بخواهیم تربیت توحیدی و تربیت نسل حاج قاسم‌ها را داشته باشیم باید از حوزه فرهنگ وارد شویم.

وی با اشاره به پایه و اساس فعالیت‌های کانون گفت: فعالیت‌ها در کانون با کتاب آغاز می‌شود، با کتاب ادامه می‌یابد و با کتاب تمام می‌شود. ۶۰ فعالیت در کانون انجام می‌شود از هنرهای تجسمی گرفته تا ایده‌پردازی و حتی کسب و کار که بر پایه و اساس کتاب انجام می‌شود.

تکاپوی فرهنگی و عمرانی کانون در خراسان رضوی

علامتی با تشکر از پیگیری‌های مجدانه نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه جز معدود پروژه‌هایی است که اعتبار اولیه ازسوی خود نماینده تامین شده است و به فضل پروردگار مرحله مناقصه آن به‌زودی برگزار و پس از مشخص شدن مهندس مشاور بخش عملیاتی آن آغاز خواهد شد و امیدواریم تا دی سال جاری فاز اول آن آماده بهره‌برداری شود.

وی به همکاری دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با کمک دستگاه‌هایی چون حوزه هنری و سینمایی با توجه به بودجه بنظر رسید بهتر است به جای سرمایه گذاری اندک برای هر مجموعه یک مجموعه جامع و کامل که بتواند تمام خدمات فرهنگی و هنری را ارائه دهد انجام شود.

علامتی به تجهیز مساجد و نهادهای نماز جمعه اشاره کرد و گفت: به حول و قوه الهی ۶۰ مسجد در شهرستان را به تعداد ۱۰هزار جلد کتاب تجهیز می‌کنیم و با توجه به تجربه فضاهای بازی و سرگرمی در ستاد نماز جمعه تهران احداث فضاهای بازی و سرگرمی در نماز جمعه شهرستان‌های منطقه را نیز در برنامه خواهیم داشت.

تکاپوی فرهنگی و عمرانی کانون در خراسان رضوی

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از این رویداد گفت: با پیگیری نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل کانون برای شهرستان‌های تازه تاسیس و محروم فیض‌آباد مه‌ولات ضرورت ساخت یک مرکز فرهنگی هنری احساس شد که پس از بازدید اولیه مدیرکل و نمایندگان ستاد و مجلس شورای اسلامی زمینی برای تحقق این مهم به کانون واگذار شد تا در آن مرکز جامعی با کتابخانه، مرکز بازی، کانون زبان و سالن نمایش احداث شود.

مرتضی رئیسی شهردار شهرستان فیض‌آباد با ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: ساخت مجموعه فرهنگی هنری کودک و نوجوان در این شهرستان مدیون نماینده این شهرستان است که با پیگیری‌ها و تلاش‌های ایشان امروز شاهد آئین کلنگ‌زنی آن هستیم.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت این مجموعه گفت: با رای‌زنی‌های صورت گرفته و توجه به جامعه هدف در شهرستان زمینی با مساحت ۱هزار و ۲۰۰مترمربع در پارک جنت‌آباد به ساخت کانون تخصیص داده شد تا هم کودکان و نوجوانان شهرستان بتوانند لذت ببرند و هم نیازهای فرهنگی، هنری که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدان اشاره شده تامین شود.

تکاپوی فرهنگی و عمرانی کانون در خراسان رضوی

تکاپوی فرهنگی و عمرانی کانون در خراسان رضوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =