خانه محیط‌ ‌زیست در مراکز کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

مراکز فرهنگی هنری باشت و کبکیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد خانه محیط زیست شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای ایجاد خانه محیط زیست در سراسر کشور به منظور آموزش مباحث زیست محیطی به صورت منطقه‌محور خانه های محیط زیست شهرستان های باشت و کبکیان در مراکز فرهنگی هنری افتتاح شد.

خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفتگو، بحث، چالش و مطالبه‌گری است که منجر می‌شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش پیدا کند و در نهایت محیط زیست حفظ شود.

بر همین اساس، اهداف تأسیس خانه محیط زیست و ضرورت فعالیت بیشتر در زمینه آموزش در قشر تاثیرپذیر جامعه را توسظ کارشناسان محیط زیست و  کارشناسان کانون پرورش فکری استان به امکانات موجود در مراکز فرهنگی‌هنری  اشاره کردند و خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک هدفمند و مستمر شدند.

بازدید اعضای کانون از موزه حیات‌وحش محیط زیست و مناطق تحت حفاظت و تعیین نحوه آموزش مباحث زیست محیطی، انسانی و طبیعی به صورت کارگاهی و کلاس‌های دوره‌ای در دستور کار این خانه‌های محیط زیست است.

این خانه‌ها محل بازتولید آموزه‌های فرهنگی دینی ، اتاق‌فکر، محل‌آموزش، گفتگو و کنش‌گری در حوزه محیط هستند تا معضلات ومشکلات محیط زیستی در آن بیان شود و اتاق فکری برای حل این مشکلات باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =