کد خبر: 327746
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پایگاه فروش محصولات کانون نیز به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان کتاب‌های خود را با تخفیف ۲۰ درصدی عرضه کرد.

در این طرح ۶۱۳ عنوان کتاب از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ با ۲۰درصد تخفیف ارائه شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

کانون پرورش فکری کتاب‌های متنوعی را با موضوع‌های داستان، شعر، هنر، فلسفه، روان‌شناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم، دین، آموزشی، طنز و سرگرمی و... منتشر می‌کند و براساس رده‌بندی برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) مناسب است.

در مراکز استان‌های نیز برنامه‌های متنوعی هم‌زمان با ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

برگزاری نشست تخصصی در کانون آذربایجان شرقی

در استان آذربایجان شرقی نشست تخصصی بررسی «نگاهی به قصه‌های دیروز و امروز» به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با حضور عبدالمجید نجفی و جمعی از نوجوانان عضو انجمن ادبی در مرکز شماره ۲ کانون تبریز برگزار شد.

شیوه‌های بازنویسی متون کهن و قصه‌های قدیمی مهم‌ترین محور این نشست بود که به صورت کارگاهی برگزار و طی آن عبدالمجید نجفی نکته‌هایی در این خصوص ارائه و به سوال‌های حاضران پاسخ داد.

این برنامه‌ها با هدف معرفی شخصیت مرحوم مهدی آذریزدی نویسنده سرشناس ادبیات کودک و نوجوان و نیز توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد. قصه‌گویی، معرفی کتاب، خاطره‌گویی و برپایی کارگاه‌های شعر و داستان از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

این برنامه‌ها در مراکز ملکان، سراب، هشترود، مراغه، ورزقان و تبریز با استقبال شرکت کنندگان همراه شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

رونمایی از ۹۰ عنوان کتاب در کانون آذربایجان غربی

مراسم گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با رونمایی ۹۰ عنوان کتاب و سرگرمی جدید در محوطه اداره کل کانون پرورش فکری استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل کانون استان، کودکان و نوجوانان، والدین و مربیان کانون برگزار شد، با رونمایی از ۱۱هزار و ۶۷۰ جلد کتاب و سرگرمی جدید از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور همراه بود.

سخنرانی حمید واحدی شاعر، نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات در خصوص ادبیات کودک و نوجوان، معرفی شخصیت مهدی آذریزدی، نمایش خلاق و اجرای مسابقه از دیگر برنامه‌های اجرا شده در آیین گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان بودند.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

نشست «چگونگی بازنویسی و بازآفرینی» در اردبیل

نشست مجازی چگونگی بازنویسی و بازآفرینی با حضور مریم کوچکی نویسنده و منتقد ادبی، روز یک‌شنبه ۱۸ تیر برگزار شد.

مریم کوچکی ضمن ابراز خرسندی از توجه اعضا و مربیان به بازآفرینی و بازنویسی و برنامه‌ریزی کانون در پرداختن به آن گفت: هدف از بازنویسی آشنایی با فرهنگ و هویت یک جامعه است و در این باره مطالعه متون کهن ادبی که در دو شکل منظوم و منثور وجود دارد، نقش به‌سزایی دارد.

وی تصریح کرد: مطالعه این دست متون اطلاعاتی از زندگی مردم، مسایل سیاسی و اقتصادی در اختیار خواننده‌اش می‌گذارد.

کوچکی بازآفرینی را هنری‌تر از بازنویسی دانست و به نقل از مریم جلالی گفت: بازآفرینی سه سطح ضعیف، متوسط و عالی دارد که در سطح سوم ما متوجه بازآفرینی اثر نمی‌شویم. در بازآفرینی نویسنده از یک متن الهام می‌گیرد و در خلق اثر دیدگاه خودش را می‌تواند طرح کرده و هدف نویسنده متن را تغییر دهد.

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان همچنین مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل برنامه‌های مختلف فرهنگی و ادبی برگزار کردند.

برهمین اساس در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد کارگاه ادبی با عنوان «با من بخوان» در محوطه مرکز برگزار شد که در این فعالیت اعضا به خوانش کتاب‌های «پرنده سخنگو» و «بابا یار» پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد، مرکز فرهنگی هنری کانون بیله‌سوار، کانون دولت‌آباد و مرکز فرهنگی هنری کانون نمین نیز برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

همچنین هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان دو عضو نونهال مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون اردبیل در برنامه تلویزیونی اوشاقلار سلام شبکه استانی سبلان به اثرخوانی پرداختند.

در این برنامه فاطمه حسین‌پور عضو مرکز ۱۲ شعر خود با عنوان «باران» را خواند و ال‌آی فرزانه عضو ۹ ساله این مرکز داستان خود به نام «قلب رودخانه» را برای حاضران و بینندگان این برنامه تلویزیونی ارائه کرد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

نشستی تخصصی با موضوع گلستان سعدی در کانون اصفهان

 هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان «نشست تخصصی بررسی جنبه‌های اخلاقی، ادبی و روانشناسی مثبت گرا در گلستان سعدی» با حضور منیره جعفری سرپرست کانون استان اصفهان، کارشناسان ستادی و ادبی، مربیان و اعضای ارشد کانون در مرکز شماره دو کانون اصفهان برگزار شد.

همچنین آثار فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و اعضای کانون استان اصفهان بر اساس گلستان سعدی در قالب نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۲ تیر ۱۴۰۲ در مرکز شماره دو کانون اصفهان واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی، رو بروی اورژانس بیمارستان آیت‌الله کاشانی (کوچه شهید فروری) برای بازدید علاقه‌مندان برپا شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

برگزاری جشنواره «جوانه‌های قلم» در کانون البرز

در استان البرز «جشنواره جوانه‌های قلم» با همکاری واحد فرهنگی کانون پرورش فکری استان، اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌ی هنری، موسسه‌ی فرهنگی سپهر مهر و ماه و بسیج رسانه‌ی استان و با هدف تجلیل از کودکان و نوجوانان نویسنده اجرا شد.

حضور فروغ‌السادات شایگان، نویسنده و پژوهشگر ادبی در جمع اعضای فعال بخش ادبی مراکز کانون یکی دیگر از ویژه برنامه‌هایی بود که در روز ادبیات کودک و نوجوان و از سوی واحد ادبی کانون استان برنامه‌ریزی و در کتابخانه‌ی نوجوان مرکز مجتمع کانون البرز اجرا شد.

ویژه‌برنامه «کوچه باغ واژه‌ها» نیز در مرکز هشتگرد برگزار شد. اعضای کودک در بخشی از این ویژه‌برنامه پس از همخوانی گروهی شعر «گندمزار» سروده‌ی «محمود کیانوش»، به اجرای سرود این شعر پرداخته و از این طریق با اهمیت ادبیات منظوم در شکل‌گیری سرود و آواز آشنا شده و سپس این شعر را تصویرگری کردند.

نمایش پویانمایی «آواز بلبل» از داستانی به همین نام از مهدی آذریزدی دیگر برنامه این مراسم بود.

همچنین بخش دیگر این ویژه‌برنامه به آشنایی کودکان با روز ادبیات کودک و نوجوان و معرفی شخصیت مرحوم مهدی آذریزدی و معرفی کتاب مشهور وی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اختصاص داشت.

مرکز شماره ۲ و شماره ۴ کانون کرج هم به این مناسبت برنامه‌هایی برگزار کردند.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

برگزاری نشست ادبی در کانون ایلام

به مناسبت ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی و کارکنان ستادی در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان تجلیل شد.

همچنین انجمن نویسندگان نوجوان مرکز مهران استان ایلام، میزبان علی خانمرادی منتقد و نویسنده برجسته‌ی کانون بود.

این نشست که به شیوه کارگاهی برگزار شد، با خوانش آثار اعضا آغاز شد و اعضای انجمن به نقد و بررسی آثار پرداختند.

نشست انجمن ادبی شاعران نوجوان مرکز سراباغ استان ایلام نیز همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با حضور ناصر احمدی شاعر و منتقد ادبی در مرکز سراباغ برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

اجتماع کودکان دوست دار کتاب در کانون بوشهر

در استان بوشهر طی ویژه‌برنامه‌ای که از سوی آفرینش‌های ادبی استان بوشهر با عنوان «اجتماع کودکان دوست‌دار کتاب» به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذریزدی برگزار شد، اعضا مراکز فرهنگی هنری بوشهر۱ و ۲، عالیشهر و اهرم به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

این ویژه‌برنامه که صبح ۱۸ تیر در سالن آفرینش کانون پرورش فکری مرکز شماره ۲ بوشهر برگزار شد شامل بخش‌های مختلفی چون پخش پویانمایی معرفی مهدی آذریزدی، اجرای قصه‌گویی از کتاب‌های آذریزدی از سوی اعضا، اجرای سرود و نمایش توسط اعضا و... بود.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

برپایی اردوی «یک قاچ کتاب» در کانون تهران

ویژه‌برنامه «گلستان ادب» با همکاری امور کتابخانه‌ها و اداره ارشاد اسلامی و اطلاع‌رسانی شهرستان اسلامشهر در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و با حضور ۱۵۰ نفر از اعضای فعال مرکز و مربیان کانون و مربیان کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر سالن سینما کودک مرکز اسلامشهر یک برگزار شد.

همچنین ویژه‌برنامه‌ی روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت بزرگداشت مهدی آذریزدی با حضور ۶۰ نفر از کودکان و نوجوانان منطقه ۱۷ در کتابخانه دکتر حسابی برگزار شد. در این مراسم که با مشارکت مرکز ۱۲ و ۲۵ کانون پرورش فکری برگزار شد و اعضا با شخصیت آذریزدی و اهمیت آثارش آشنا شدند.

علاوه براین در این روز ۳۰ نفر از اعضای فعال مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۹ تهران نیز در یک اردوی ویژه با عنوان «یک قاچ کتاب» با حضور در انتشارات هوپا یکی از انتشارات پرمخاطب کودک و نوجوان با نویسندگان و مترجمان کتاب‌های هوپا دیدار کردند.

این اردو با هدف توجه به فعالیت اصلی کانون که کتاب و کتابخوانی است برگزار شد. مربیان این مرکز اعتقاد دارند که آشنایی با روند تولید کتاب می‌تواند در علاقه‌مندی اعضا به کتاب و کتاب‌خوانی موثر باشد و باعث افزایش تمرکز به‌وسیله کتاب‌خوانی، افزایش قدرت نوشتن و افزایش سطح آگاهی اجتماعی اعضا شود.

جشنواره «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» هم در مرکز ۴۲ کانون استان تهران برگزار شد. هدف از برگزاری این مراسم آشنایی اعضا، کودکان و نوجوانان با زندگی‌نامه و آثار مهدی آذریزدی و نشان دادن اهمیت ادبیات در عرصه کودک و نوجوان بود.

همچنین آیین پایانی اولین جشنواره پی‌نما (کمیک استریپ) در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۵ کانون استان تهران برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

برگزاری نشست ادبی با حضور همایون علیدوستی در کانون چهارمحال و بختیاری

نشست ادبی «قسم بر قلم» با حضور همایون علیدوستی، استاد زبان و ادبیات فارسی، مدرس دانشگاه، شاعر و طنزپرداز مطرح کشور، جمعی از شاعران و نویسندگان شهرستانی، مربیان و اعضای نوجوان کارگاه‌های ادبی مرکز کیان و برخی از مسوولان و خانواده‌های اعضا برگزار شد.

در این نشست که با هدف ارج نهادن به جایگاه قلم و منزلت صاحبان خرد و اهالی قلم در مرکز کیان برگزار شد؛ همایون علیدوستی به بیان اهمیت و جایگاه قلم و تاثیر آن در تقویت فرهنگ و اهمیت بازخوانی و نشر متون کهن به‌ویژه برای مخاطب کودک و نوجوان پرداخت.

وی در ادامه در مورد شیوه‌های صحیح‌خوانی متون کهن افزود: بیشتر آموزه‌های اخلاقی و تربیتی ارزشمندی که امروز به ما منتقل شده ریشه در ادبیات کهن ما دارد.

علیدوستی یادآور شد شناخت گنجینه کهن امری ضروری و مهم است چرا که پیشینه ما ایرانیان را مقابل چشمانمان قرار می‌دهد.

مرکز شماره ۲ شهرکرد نیز به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان ویژه‌برنامه‌ای با حضور مهمانان و اعضای فعال این مرکز برگزار کرد.

در این برنامه کارشناسان درباره‌ی ادبیات کودک و نوجوان و نقش تصویر در این زمینه سخنان ارزشمندی برای حاضران داشتند.

همچنین از پدران اعضا دعوت شدکه در برنامه حضور داشته و کنار فرزندان‌شان بنشینند و تجربه‌های خود را درباره فرصت‌هایی که به آن‌ها داده می‌شد بیان کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان بر حمایت بیشتر از ناشران و نویسندگان کتاب کودک و نوجوان تاکید کرد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

ویژه‌برنامه «همه بچه‌های خوب» در کانون خراسان رضوی

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان خراسان رضوی با برگزاری نشست ادبی ویژه کودکان با حضور سعیده موسوی‌زاده شاعر کودک و رونمایی از کتاب «آلوئه ورا مجموعه‌ی همیشه بهار» از انتشارات کانون پرورش فکری به استقبال روز ملی ادبیات کودک و نوجوان رفت.

این نشست در روز ۱۷ تیر و با حضور اعضای کتابخوان و کارگاه‌های ادبی کتابخانه‌های کانون پرورش فکری مشهد و کارشناسان و مربیان و با حضور شاعر کودک سعیده موسوی‌زاده برگزار شد.

همچنین ویژه‌برنامه «همه بچه‌های خوب» هر سال در استان با حضور خانواده‌ها و اعضای فعال کارگاه‌های ادبی مشهد مقارن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده خوب کشورمان برگزار شد.

در این روز کتابخانه تخصصی ادبی استان نیز با کتاب‌های مرجع ادبی تجهیز شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

برگزاری برنامه «برای تو می‌نویسم» در کانون خراسان جنوبی

همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان جمعی از اعضای کارگاه‌های ادبی کانون در شهر بیرجند طی ویژه برنامه‌ای با عنوان «برای تو می‌نویسم» با عباسعلی سپاهی یونسی از شاعران برجسته کودک و نوجوان دیدار و گفتگو کردند.

در این ویژه‌برنامه که با محوریت کتاب «دوچرخه فکر می‌کند به ما دو تا» برگزار شد اعضای حاضر به خوانش آثار خود و اشعاری از این کتاب و نقد آن پرداختند.

همچنین کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان میزبان «عباسعلی سپاهی‌یونسی» بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون نیز در شهرستان طبس دو ویژه‌برنامه برای مخاطبان خود داشت و اعضای این مرکز با همراهی مربیان خود میزبان مجازی لیلا سپهری شاعر و مربی خوزستانی بودند.

در این نشست گرم و صمیمی نکته‌هایی درباره اهمیت توجه به ادبیات کودک و نوجوان مطرح شد و اعضا اشعاری از این شاعر و نویسنده‌ را با صدایش شنیدند.

در دومین ویژه‌برنامه‌ی این مرکز کودکان و نوجوانان عضو مرکز با دلیل نام‌گذاری این روز و شخصیت مهدی آذریزدی آشنا شدند، قصه‌های آذریزدی را از زبان مربیان خود شنیدند و با مجموعه کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر ماندگار این نویسنده بزرگ حوزه کودک و نوجوان آشنا شدند.

پخش پویانمایی با موضوع مشاهیر یزد «مهدی آذریزدی»، ساخت قلم با هنر کاغد و تا (اوریگامی) شرکت در کارگاه ادبی با موضوع کتابی درباره‌ی من از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

مراکز فرهنگی هنری نهبندان، بشرویه، سرایان، فردوس و کتابخانه‌ی سیار روستایی خوسف هم برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

رونمایی از دو کتاب در کانون خراسان شمالی

کانون خراسان شمالی همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان مهرواره‌ای با هدف شناسایی دانش‌آموزان در زمینه نویسندگی و شعر در سطح استان برگزار کرد.

همچنین رونمایی از دو مجموعه شعر کودک و نوجوان به نام‌های «خواب من پرنده شد» سروده‌ی زهرا داوری و «فصل تقسیم رویش» سروده یحیی علوی‌فرد از شاعران کودک و نوجوان استان برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

ویژه‌برنامه «روشنا» در کانون خوزستان

مراکز کانون استان خوزستان با برگزاری برنامه‌هایی با موضوع ادبیات کودک این روز را گرامی داشتند.

برگزاری کارگاه قصه‌گویی، معرفی شخصیت مهدی آذریزدی نویسنده مطرح ادبیات کودک و نوجوان، نشست تخصصی ادبی «با کتاب بزرگ شویم» با حضور نویسندگان و گفت‌وگو با اعضا، دعوت از کارشناسان کتابخانه‌های عمومی، برگزاری کارگاه «دوست من کتاب»، کارگاه «کاردستی» و... از جمله فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بود که برای پاسداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز استان برگزار شد.

همچنین به همین مناسبت حدود ۱۲۰ عضو کودک و نوجوان از پنج مرکز فرهنگی هنری اهواز با حضور در سینما فردوسی، فیلم مستند زندگی مهدی آذریزدی «آن مرد دیگر در را باز نکرد» را برای آشنایی با زندگی‌نامه این نویسنده توانا تماشا کردند.

‌برنامه «روشنا» نیز هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان با محوریت ظرفیت‌های کتاب‌خوانی و ادبیات بومی در پویانمایی با حضور الهام عباسی، مدرس و کارگردان به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز برگزار شد.

«بر بال ادبیات» هم دومین ویژه‌برنامه ادبی مراکز فرهنگی هنری استان بود که حضور سارا خادمی، نویسنده و منتقد ادبی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره دو اندیمشک برگزار شد.

نشستی با محوریت معرفی شخصیت مهدی آذریزدی و نشست ادبی ویژه داستان‌نویسی با عنوان «زیر گنبد کبود» دیگر برنامه‌های کانون اهواز بود. این نشست با حضور شاهرخ کریمی، نویسنده خوزستانی، مربیان و اعضای انجمن ادبی این مرکز فرهنگی هنری برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

نقد رمان «لالو» در کانون زنجان

همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان ویژه‌برنامه «ادبیات کودک و نوجوان» در مرکز فرهنگی هنری ماهنشان کانون استان زنجان با حضور مربیان مرکز و اعضاء برگزار شد.

معرفی شخصیت و کتاب‌های مهدی آذریزدی، ساعت به وقت کتاب (دورهمی با کتاب «چرا دریا عصبانی شد؟» نوشته جعفر توزنده‌جانی)، قصه‌گویی شیر و گوزن و ساخت نقاب سفالی شخصیت‌های داستانی از برنامه‌هایی بود که در این روز برای اعضای مرکز برگزار شد.

قصه‌گویی از کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، کتاب‌سازی و ساخت ماسک شخصیت‌هایی از کتاب‌های داستان ماهی رنگین‌کمان و خرگوش باهوش و  نشریه‌نگاری با محوریت مهدی آذریزدی و نقد کتاب «لالو» نوشته یوسف قوجق، از جمله برنامه‌های مرکز سلطانیه برای گرامی‌داشت این روز بود.

مربیان مرکز قیدار ویژه‌برنامه‌هایی متناسب با این روز برای کودکان و نوجوانان برپا و مخاطبان را به مطالعه بیشتر تشویق کردند.

معرفی کتاب‌های گلستان سعدی، مثنوی مولانا، مرزبان‌نامه، قابوسنامه و... برای اعضا با هدف آشنایی با ادبیات صورت گرفت.

فعالیت قصه‌گویی از داستان‌های گلستان، سندبادنامه، قابوس‌نامه برای اعضا با استفاده از کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب انجام پذیرفت.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

ویژه‌برنامه «از این باغ شرقی» در کانون سمنان

هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان به‌همت کارشناسان و مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ویژه‌برنامه «از این باغ شرقی» در کانون سمنان برگزار شد.

این برنامه با رویکرد داستان‌نویسی برای کودک با حضور نبی‌الله خدابخشی مدیرکل، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدایوب اسلامی امام‌ جماعت این اداره‌کل و محمدجواد کشوری شاعر، نویسنده و مربی ادبی کانون استان مازندران و جمعی از اعضای نونهال و نونگاه کارگاه نوشتن خلاق مراکز فرهنگی‌هنری در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

اجرای برنامه‌های متنوع در کانون سیستان و بلوچستان

مراکز فرهنگی‌هنری کانون سیستان و بلوچستان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی گرامی داشتند.

هم‌زمان با این مناسبت، در هامون، نیکشهر، بزمان، شماره دو خاش، شماره یک و دو زابل، چابهار، مجتمع و شماره یک، دو، سه، چهار زاهدان، میرجاوه، زهک، چابهار و کنارک همراه با اعضای مرکز خود برنامه‌هایی به یاد مهدی آذریزدی برگزارکردند.

معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام و برپایی کارگاه کاردستی از جمله برنامه‌های این مراکز بود. معرفی کتاب‌های آذریزدی بخش دیگری بود که مربیان برای بچه‌ها اجرا کردند و اعضا را با این شخصیت ماندگار آشنا کردند.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

قدردانی از فعالان حوزه ادبیات کودک در کانون فارس

برنامه صبح شعر و داستان «بابونه باران» در کانون فارس برگزار شد. این برنامه با رونمایی از کتاب داستان «چرخ و فلک» نوشته‌ی راضیه احمدی، مربی ادبی مراکز شیراز ادامه یافت. پس از آن علی بهشت‌آیین، شاعر طنزپرداز شیرازی به خوانش اشعار طنز پرداخت.

صبح شعر و داستان «بابونه ‌باران» با شعرخوانی مربیان، قدردانی و اهدای لوح به میهمانان برنامه و پخش کلیپ همراه بود.

همچنین هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از سه فعال حوزه کودک و نوجوان در شیراز قدردانی شد.

مدیرکل کانون استان فارس با حضور در دانشگاه شیراز، از سعید حسام‌پور، رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و با حضور در منزل احمد اکبرپور، از این نویسنده مطرح داستان کودک و نوجوان قدردانی کرد. همچنین از الهام مزارعی، نویسنده شیرازی داستان کودک و نوجوان در محل کانون قدردانی شد.

در مرکز شماره یک صفاشهر نیز برنامه‌ای با موضوع معرفی شخصیت مهدی آذریزدی و آثار او، قصه‌گویی و اوریگامی برگزار شد. در مرکز شماره یک داراب هم معرفی شخصیت مهدی آذریزدی، معرفی وقایع روز ۱۸ تیرماه، شرح تاریخچه تصویرگری و قصه‌گویی انجام شد.

همچنین ویژه‌برنامه‌ی روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری فیروزآباد، مرکز یک جهرم، کانون مرودشت و مرکز شماره ۳ شیراز برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

رونمایی از کتاب «قطار صورتی» در کانون قزوین

به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان جشن رونمایی از کتاب «قطار صورتی» به نویسندگی خاتون حسنی در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون پرورش فکری استان قزوین برگزار شد.

این برنامه شامل گفتگوی صمیمانه این شاعر با اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های ادبی کانون بود. در ادامه آیین رونمایی از کتاب برگزار شد و حسنی به پرسش‌های اعضا درباره این اثر پاسخ داد.

این شاعر در گفتگوی خود با اعضای کانون گفت: همه آثار من الهام گرفته از کودکی خودم است و در سرودن آنها از سبک اشعار شاعران بزرگ مانند سعدی و مولانا الهام گرفته‌ام.

امضای کتاب توسط این شاعر بخش آخر برنامه بود.

کتاب «قطار صورتی» از مجموعه همیشه بهار از تولیدات انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که زهرا فرحمند تصویرگری آن را برعهده داشته است.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

نقد شعر در کانون قم

کانون پرورش فکری استان قم ویژه‌برنامه ادبی «با دو چشمم می‌چشم» را هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور غلامرضا بکتاش شاعر کودک در مرکز شماره ۶ استان قم برگزار کرد.

در ابتدای این نشست که با حضور اعضای مراکز ۶، ۳ و مجتمع پردیسان همراه بود، اعضا ابتدا کتاب «با دو چشمم می‌چشم» سروده غلامرضا بکتاش را نقد کردند و درباره کتاب و چگونه نوشتن به پرسش و پاسخ پرداختند.

در بخش بعد اعضا میزبان کلام شیوا و کاردستی‌های خلاق مهمان دیگر برنامه آقای مهدی‌پور شدند که با کاغذ و قیچی و با خوانش رسای شعر، اعضا را جذب هنر خود کرد.

بخش سوم برنامه به خوانش آثار اختصاص داشت. شعر و داستان‌های اعضا از سوی بکتاش مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

جشن امضای کتاب در کانون کردستان

در کانون کردستان محمدرضا شمس شاعر برجسته کشور در نشست هم‌اندیشی هنر و ادبیات کودک و نوجوان گفت: باید سعی کنیم تخیل بچه‌ها را پرورش دهیم همانطور که گفته‌اند چرخه‌ی تخیل از چرخه‌ی علم سنگین‌تر است. تخیل بسیار مهم است و من می‌خواهم با تخیل و فانتزی طول عمر دنیای کودکی را بیشتر کنم. ادبیات کودک از نظر من یعنی کودک، شیطنت، بازیگوشی، قهر و آشتی‌های صادقانه، جملات کوتاه و آهنگین.

همچنین همزمان با ۱۸ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان و دیگر مسئولان فرهنگی استان مهمان کودکان و نوجوانان در مجتمع کانون پرورش فکری بودند.

زراعی‌کوشا ضمن حضور در کارگاه‌های نقاشی، عروسک نمدی، سفالگری، ادبی و انیمیشن‌سازی با کودکان و نوجوانان شرکت کننده در کارگاه گفتگو کرد.

همچنین جشن امضا با حضور سه نویسنده و شاعر بومی استان سیمین چایچی، کلثوم عثمانپور و گلاله صادقی، همزمان با روز ادبیات کودک در محل مجتمع فرهنگی هنری سنندج و مشارکت حداکثری کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها برگزار شد.

در این جشن امضا شرایطی فراهم شد که کودکان و نوجوانان با کارنامه ادبی سه نفر از شاعران و نویسندگان بومی استان آشنا شوند.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

ویژه‌برنامه انجمن ادبی «پاتوق» در کانون کرمان

همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان سمیه یاوری کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کرمان مهمان انجمن ادبی «پاتوق» سرچشمه شد و آثار ادبی اعضای انجمن را نقد و بررسی کرد.

پایان‌بخش نشست ادبی انجمن ادبی پاتوق یک تمرین کارگاهی و سرودن شعر با وزن لای‌ لالای ‌لالای بود.

مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری بردسیر نیز به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان ویژه‌برنامه‌ای با حضور ۲۰ دختر خیریه مهرآفرین شهرستان بردسیر برگزار کرد.

همچنین کانون شماره یک بردسیر برای اعضای جدیدش که امکان حضور مستمر در مرکز فرهنگی هنری را ندارند طرح «رویش یک لبخند» را اجرا خواهد کرد.

طرح «رویش یک لبخند» با الهام از بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون که سال‌ها با استفاده از نامه‌نگاری داستان‌نویسی و شعرسرایی را به اعضای مکاتبه‌ای آموزش می‌دهد، راه‌اندازی شده است و بسته‌های ویژه در قالب فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری برای اعضای جدید کانون از خیریه مهرآفرین ارسال می‌شود و بعد از اجرای فعالیت به مرکز برگشت داده می‌شود تا مربی در نوبت بعد موارد آموزشی و پرورشی را بررسی و دنبال کند.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

رونمایی از دو کتاب نویسندگان بومی کرمانشاه

مراسم رونمایی از دو کتاب انتشارات کانون از دو نویسنده کرمانشاهی حوزه کودک همزمان با روز ادبیات کودک برگزار شد.

کتاب «گرگ می‌آد می‌بردت !» با حضور مجازی شهرام کرمی نویسنده کتاب رونمایی شد. کرمی در ادامه گفت: اولین رونمایی رسمی این کتاب در این برنامه صورت گرفته که جای بسی خرسندی دارد .

در ادامه رضا موزونی ضمن نقل خاطره‌هایی از گذشته و دوران حضورش در کانون گفت: کانون سراسر خلاقیت است و بدون شک خلاق‌ترین نهاد فرهنگی در ایران، کانون است و بهترین و خلاق‌ترین مربیان در کانون هستند و تعداد زیادی از شاعران، نویسندگان، هنرمندان و مسئولان در بستر کانون رشد کرده‌اند و کانون مجموعه خلاق و توانمندی‌است که عضو از کودکی تا بزرگسالی با آن پیوند دارد و در واقع کانون یک خانواده است. نوشتن برای کودکان به دلیل داشتن محتوای محدود سخت است و انتشارات کانون نیز به دلیل اهمیت موضوع در این زمینه سختگیر است و در چارچوب خود با وسواس خاصی عمل می‌کند .

در پایان این مراسم، از کتاب وی با عنوان «همه بچه‌ها لاک‌پشت کوچولو هستند» رونمایی شد.

در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان در برنامه زنده صدا و سیما با عنوان «سلام کرمانشاه» مربوط به شبکه استانی زاگرس حضور پیدا کرد.

برنامه پربیننده «سلام کرمانشاه» با حضور خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون کرمانشاه و اجرای عبدی از مجریان توانمند استان از شبکه صدا و سیمای مرکز کرمانشاه پخش شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

بزرگداشت مهدی آذری‌یزدی در کانون کهگیلویه و بویراحمد

هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت مهدی آذری یزدی از فرشته حق نظری، یاسمن درستی، معصومه موسوی قوام‌آباد و عرفان شیروانی لک (نویسنده روشندل) تجلیل شد.

در این نشست نویسندگان به معرفی آثار خود پرداخته و ویژگی‌های ادبیات کودک و نوجوان را برای اعضای انجمن‌های ادبی آموزش دادند.

اثرخوانی تعدادی از اعضای انجمن نویسندگان نوجوان، بررسی آثار اعضا از سوی نویسندگان و تجلیل از اعضای فعال انجمن‌ها از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

رونمایی از کتاب «کله پنیری» در کانون گلستان

همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان، کتاب «کلّه پنیری» سروده مریم اسلامی، با حضور وی، شاعران کودک و نوجوان از استان‌های گلستان، خراسان شمالی، سمنان، مازندران، قم، گیلان، زنجان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گلستان به‌صورت حضوری و مجازی در گرگان رونمایی شد.

در ادامه‌ی این جلسه، ویژه‌برنامه‌ی انجمن شاعران نوجوان با عنوان «دَمی با شاعران» برگزار شد.

معرفی شخصیت مهدی آذریزدی؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران، پاسداشت یاد و نامش، شعرخوانی شاعران کودک و نوجوان حاضر در جلسه و مهمانان شاعر از استان‌های گلستان، خراسان شمالی، سمنان، مازندران، قم، گیلان، زنجان برای اعضای کودک و نوجوان از برنامه‌های برجسته‌ی این روز بود.

همچنین بیست‌وهفتمین جلسه‌ی انجمن شاعران نوجوان استان با حضور مریم اسلامی به عنوان کارشناس مهمان و جمعی از شاعران نوجوان استان به صورت حضوری و مجازی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

در این جلسه ۲۵ نفر از اعضای نوجوان انجمن و تعدادی از اعضای کودک و نوجوان کارگاه‌های ادبی به صورت حضوری و اعضا و مربیان مراکز سراسر استان به صورت مجازی حضور داشتند.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

برگزاری نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش کانون گیلان

اعضای انجمن ادبی (آفرینش) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان گردهم ‌آمدند.

این نشست با هدف به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و بهره‌گیری اعضای کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری گیلان از راهنمایی صاحبان قلم و اندیشه و به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون کوچصفهان برگزار شد.

طی این گردهم‌آیی ادبی که با حضور کارشناسان و در سایه همراهی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری «رشت»، «لشت‌نشاء»، «کوچصفهان» صورت‌گرفت، خوانش، نقد و بررسی آثار اعضای به‌قالب‌ رسیده کانون در دستور کار قرار داشت.

«علی‌علیزاده» و «حمید ‌نظرخواه»، از شاعران و نویسندگان گیلانی و اعضای پیشین مراکز فرهنگی هنری کانون نیز میهمان این نشست ادبی بودند و به ارایه راهکارهایی به نوقلمان نوجوان پرداختند.

مشارکت اعضا در نقد و بررسی ۵ اثر ارایه‌ شده و صحبت‌های کارشناسان کانون استان گیلان در ارتباط با لزوم مطالعه تازه‌های نشر و بهره‌گیری از کتاب‌های مناسب برای رشد و ارتقای توان‌مندی‌ها و هم‌چنین، اهدای لوح‌سپاس به اعضای انجمن ادبی آفرینش‌کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، پایان‌بخش این نشست در روز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۲ به‌شمار می‌رفت.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

ویژه‌برنامه نقد کتاب در کانون لرستان

در روز پاسداشت ادبیات کودکان و نوجوانان در مراسمی با حضور محمد گودرزی‌دهریزی از کتاب «پرنده‌ای که پر نزد» رونمایی شد.

در این مراسم محمد دهریزی نویسنده لرستانی این کتاب، مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و مسئول حراست و روابط عمومی کانون، نویسندگان، اعضای انجمن‌های ادبی و علاقمندان به ادبیات در مرکز شماره ۳ بروجرد حضور داشتند.

در بخش بعدی این نشست صمیمی شرکت کنندگان نظرهای خود رادر خصوص ادبیات بیان داشتند و محمد گودرزی‌دهریزی به آنها پاسخ داد و خطاب به اعضای ادبی شرکت کننده در مراسم گفت: مهارت را می‌توان یاد گرفت و برای شاعر و یا نویسنده شدن باید به طور مستمر بنویسید.

همچنین ویژه‌برنامه نقد کتاب «اولین روز تابستان» به نویسندگی سیامک گلشیری به همت آفرینش‌های ادبی با حضور کارشناسان، مربیان ادبی و اعضای فعال مراکز برگزار شد.

این نشست تخصصی با معرفی سیامک گلشیری و آثار او آغاز شد و درادامه مربیان ادبی و اعضای مراکز به نقد کتاب پرداختند.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

برگزاری آیین طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در کانون مازندران

آیین طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران برگزار شد.

هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان، آیین طرح ملی «در مسیر دانایی بر بال کتاب» به صورت گسترده در سراسر مراکز کانون پرورش فکری کشور برگزار شد و بر همین اساس این برنامه در مازندران، روز پنج‌شنبه ۲۲ تیر با حضور مدیرکل کانون مازندران و مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان و همچنین کارشناسان، مربیان، و اعضای مراکز سه گانه ساری در سالن سینما کانون برگزار شد.

در پایان این آیین از کتاب‌های جدید کانون رونمایی صورت گرفت و قرار است این کتاب‌ها به ۲۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۳ کتاب‌خانه سیار روستای و یک کتاب‌خانه پستی توزیع شود.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

نشست ادبی با حضور «رفیع افتخار» در کانون استان مرکزی

همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، مرکز شماره یک شهرستان تفرش میزبان «رفیع افتخار» نویسنده و طنزپرداز کتاب‌های کودک و نوجوان بود.

در این نشست کتابخوانی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرشتان تفرش و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ارزشمند کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان برگزار شد رفیع افتخار نویسنده کتاب «بنفشه‌ها می‌خندند» در مورد نحوه ورود خود به دنیای نویسندگی و تجربه‌های شخصی خود در این حوزه توضیح‌هایی ارائه کرد.

این نویسنده در ادامه گفت: علت علاقه‌مندی من به کتاب در دوران کودکی شکل گرفت و تالیف و ترجمه برای نوجوانان را از سال ۱۳۶۹ شروع کردم و تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب نوشته‌ام که بیش از ۵۰ اثر آن برای کودک، نوجوان است.

کتاب رمان «طپش» درباره تفاوت خاطره و داستان بیان داشت: عنصر خیال‌پردازی برای داستان‌نویسی ضروری است.

در حاشیه این نشست آیین رونمایی از کتاب دو زبانه حیوانات مزرعه ۲ به قلم فاطمه صادق‌زاده یکی از نویسندگان شهر تفرش برگزار شد.

همچنین آیین رونمایی کتاب ماجراهای موشی ۱و۲ به نویسندگی کتایون آذرپی کارشناس مسئول هنری سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل شده  است در مرکز فرهنگی هنری شهر مهاجران روز دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

آشنایی با مهدی آذریزدی در کانون هرمزگان

همزمان با ۱۸تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، مرکز شماره ۳ بندرعباس برای گرامی‌داشت و نکوداشت این روز اقدام به برگزاری ویژه برنامه کرد.

پایان‌بخش این ویژه‌برنامه نماهنگی کوتاه درباره مهدی آذریزدی برای اعضا بود و مسابقه‌ای در مورد شخصیت وی در قالب پرسش و پاسخ برگزار شد.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

رونمایی کتاب «جعبه خیال» فرزانه رحمانی در همدان

به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان آیین رونمایی از کتاب «جعبه خیال» نوشته فرزانه رحمانی نو در کانون پرورش فکری همدان با حضور جمعی از مسوولان استانی و کودکان و نوجوانان برگزار شد.

نویسنده کتاب «جعبه خیال» در این مراسم خطاب به کودکان گفت: هرگز از رویاهای خود دست نکشید و خیال‌های خود را باور کنید و آنها را روی کاغذ بیاورید و مطمئن باشید که روزی محقق خواهد شد.

در برنامه‌ای مشترک نیز بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و کانون پرورش فکری استان همدان، جمعی از نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان میزبان جواد محقق، شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار در کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان تویسرکان بودند.

همچنین کارگاه ادبی و آموزشی شعر کودک و نوجوان غلامرضا بکتاش، شاعر کودک و نوجوان با مشارکت کانون پرورش فکری همدان و قم در یکی از مراکز کانون پرورش فکری استان قم با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان و قم، مربیان و کارشناسان ادبی و جمعی از اعضای فعال برگزار شد.

در این مراسم احمد مهدی‌زاده معروف به «پسر قد بلند» به اجرای برنامه‌ای شاد که همراه با شعرخوانی و اجرای اریگامی به طور همزمان بود پرداخت.

مراکز کانون روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند

بزرگداشت مهدی آذریزدی در کانون یزد

آیین بزرگداشت پدر ادبیات کودک و نوجوان در کنار آرامگاه مهدی آذریزدی، با حضور استاندار یزد و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد. 

در مراسم بزرگداشت مهدی آذریزدی برنامه‌های هنری متنوعی از جمله قصه‌گویی، اجرای سرود، نقاشی زنده و اجرای محیطی توسط کودکان و نوجوانان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت ادیب و نویسنده بزرگ؛ مهدی آذریزدی و سالروز ثبت جهانی شهر یزد اظهار کرد: ساماندهی و تکمیل یادمان آذریزدی سبب شد رویدادهای فرهنگی و ادبی خوبی در زینه کودک و نوجوان در یزد برگزار شود.

سپس اسدالله شکرانه نویسنده خاطرنشان کرد: استان یزد و شهر یزد با نام بزرگانی چون محمدعلی اسلامی ندوشن، کتاب‌های ارزشمند استاد پاپلی و استاد مهدی آذریزدی ماندگار و زنده است.

در تقویم ملی روز ۱۸ تیر هم‌زمان با سالگرد درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده نامدار کشورمان با عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =