نودوپنجمین نشست کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود

نودوپنجمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری با موضوع «الگوی ارتباطی والدین و فرزندان و نقش ادبیات کودکان در بهبود این ارتباط» روز دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست منصور ساعی دکترای علوم ارتباطات، پژوهشگر و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و محبوبه نجف‌خانی، مترجم نام‌آشنایِ کتاب‌های کودکان و نوجوانان حضور خواهند داشت.

زندگی برای انسان از طریق تعامل و ارتباط امکان‌پذیر می‌شود. خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که در آن، فرزندان نوع و کیفیت ارتباطات میان‌فردی و کنش ارتباطی را از طریق تعامل با والدین خود تجربه می‏کنند. الگوهای ارتباطی والدین با فرزندان می‌تواند پیش‌بینی کننده‌ی سبک هویتی کودکان و نوجوانان در آینده نیز باشد.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، در زمانه‌ی حاضر، الگوی ارتباطات کلامی والدین و فرزندان، متاسفانه کمتر گفت و شنودی و «مشارکتی» و بیشتر «جدلی و مناظره‌ای» شده است. آیا کاهش تسامح میان والدین و فرزندان و دگرگون‌شدن ارتباط میان آن‌ها، پیامد تغییرها در دنیای جدید است؟ به راستی موانع و بازدارنده‌های گفت‌وگوی بین نسلی در خانواده‌ها چیست و در این میان ادبیات کودکان (تالیف و ترجمه) چه نقشی در بهبود این ارتباط دارد؟

نشست «الگوی ارتباطی والدین و فرزندان و نقش ادبیات کودکان در بهبود این ارتباط» روز دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰در کتابخانه مرجع کانون به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، مجتمع شهید ملک شامران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی نیز می‌توانند در اسکای روم به نشانی https://live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

همچنین این نشست به صورت زنده در نرم‌افزار شاد (کانال کانون) پخش می‌شود. شرکت‌کنندگان در نرم‌افزار شاد می‌توانند پرسش‌های خود را در زمان برگزاری نشست با آیدی kanoon.lib مطرح کنند.

نودوپنجمین نشست کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =