به مناسبت درگذشت احمدرضا احمدی انجمن ادبی آفتاب برگزار شد. 

همزمان با درگذشت شاعر مشهور احمدرضا احمدی، صد و پنجاه و سومین انجمن ادبی آفتاب کانون خراسان رضوی با محوریت شعر برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، صد و پنجاه و سومین انجمن‌ شاعران نوجوان آفتاب، روز پنج‌شنبه ۲۲تیر ۱۴۰۲ با حضور «مهدی رمضانی» شاعر، منتقد ادبی و استاد دانشگاه به عنوان کارشناس میهمان و ۱۷ نفر از اعضای نوجوان در دفتر استان برگزار شد. 
سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان در توضیح این خبر گفت: به مناسبت درگذشت احمدرضا احمدی شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و نویسنده شاخص کتاب‌های کودکان و نوجوانان، صد و پنجاه و سومین انجمن شاعران نوجوان آفتاب با رویکرد بحث وگفتگو پیرامون معرفی این شاعر صاحب‌نام و سبک ادبی وی و معرفی آثارش همراه بود.  
سلامی‌راد افزود: همچنین در این نشست که سه ساعت به طول انجامید، شعرهای «مرتضی چزکی»، «غزل خاکسار» و «علی مسگریان» نیز نقد و بررسی شد.  

به مناسبت درگذشت احمدرضا احمدی انجمن ادبی آفتاب برگزار شد. 
«مهدی رمضانی» مهمان این نشست از احمدرضا احمدی گفت. او یادآور شد احمدی انسانی فوق‌العاده، خاص و بسیار موثر بود و در شرایطی وارد حیطه شاعری شد که بزرگانی چون اخوان ثالث، سهراب سپهری، احمد شاملو و فروغ فرخزاد و دیگر شاعران نو در عرصه بودند و انگار در آن برهه جایی برای ورود شاعر دیگری نبود یا نتیجه این رقابت از پیش تعیین شده بود؛ اما احمدی به کار و راه خودش ایمان داشت و زیست شاعرانه‌ خود را آهسته و پیوسته ادامه داد و بسیار عالی از آن محافظت کرد.  
او به اعضای انجمن آفتاب توصیه کرد که حتی اگر نویسنده هستند و یا متن ادبی می‌نویسند کارهای احمدی را بخوانند و کشف‌های شاعرانه او را جستجو کنند.  
در ادامه نشست، اشعار اعضای انجمن نقد و بررسی شد. مربی ادبی مراکز گناباد و مشهد درباره انواع نقد صحبت کرد و به اعضا گفت: روش‌های نقد متکثر است. در برخورد با متن می‌توان از یکی از راه‌های نقد بهره برد و شناخت نوع نقد، نقد را راحت‌تر می‌کند. نقد از منظر زبان‌شناسی، معناشناختی، روان‌شناختی، محتواشناختی، فرم گرایانه، تصویری و ...  از انواع نقد است. یک اثر را می‌توان از منظر و نقدهای متفاوت بررسی کرد. 
شاعر «تنهایی از من کشوری خواهد ساخت» افزود: در سرودن جسارت بیشتری داشته باشید. کلیشه‌ها و تجربه‌های آزموده شده دیگر جذابیتی برای مخاطب ندارد. جسور باشید و ساحت عواطف خودتان را به جهان متصل کنید در غیر این صورت سطح شعر در حد رابطه شخصی باقی می‌ماند.  
 سلامی‌راد گفت: پایان بخش صد و پنجاه و سومین انجمن ادبی آفتاب، شعر خوانی مهدیه حسینی‌راد، مهزیار خطیب‌زاده، آنیتا تقوی‌نیا، تارخ  تقی‌زاده و محمدصادق توسلی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =