روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون استان کردستان

مراکز کانون استان کردستان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مرکز فرهنگی هنری شماره یک سقز با اجرای  قصه گویی اعضا و مربی از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، اجرای طرح "به یاد آذر یزدی " با نوشتن نامه ای به پدر ادبیات کودک و نوجوان، معرفی دیگر آثار و زندگی نامه مهدی آذر یزدی و بازدید فرماندار سقز از مرکز به همین مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند.

مرکز فرهنگی هنری شماره دو سقز ویژه برنامه قلم های ماندگار را با معرفی مهدی آذریزدی به اعضا آغاز کرد و قصه کوتاهی از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب را قصه گویی کردند و در ادامه اعضا به معرفی کتاب پرداخته و شعرخوانی گروهی توسط نیز اجرا کردند.

در پایان با اهدای یادمان برنامه با عنوان " قلم های ماندگار" به اعضا به پایان رسید .

مرکز فرهنگی هنری سریش آباد ویژه برنامه روز قلم را با ارایه تاریخچه ی قلم برای اعضا شروع کرد سپس با اعضا شعر خوانی کار شد و با همکاری مربی هنری مرکز تکنیک نقاشی خط خوشنویسی با پیام های مرتبط روز ادبیات انجام پذیرفت.

قصه گویی با داستان مردی که آرزو داشت زبان حیوانات را بیاموزد، معرفی شخصیت مهدی آذر یزدی ، ساخت کتیبه گلی با نام بچه های خوب، نمایش انیمیشن مهدی آذر یزدی اثر خوانی اعضا در یاد مهدی آذر یزدی از جمله برنامه های اجرایی مجتمع فرهنگی هنری سنندج بود که با حضور اعضا برگزار شد.

مرکز فرهنگی هنری حسن آباد یاسوکند با معرفی شخصیت و زندگی مهدی آذر یزدی، معرفی ایام و دلیل نامگذاری این روز ، معرفی مجموعه ۸ جلدی قصه های خوب برای بچه‌های خوب و معرفی و قصه های معروف این مجموعه، پخش کلیپ مهدی آذر یزدی و قصه گویی داستان حضرت سلیمان برای اعضای دختر روز ادبیات کودک و نوجوان را برگزار کردند.

برنامه روز ادبیات مرکز فرهنگی هنری بیجار این برنامه با معرفی مهدی آذریزدی به اعضا آغاز شد و قصه کوتاهی از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب قصه گویی شد. سپس مسابقه پرسش و پاسخ پیرامون روز ادبیات کودک ونوجوان و زندگی نامه مهدی آذریزدی انجام گرفت.در این برنامه به پاسداشت قلم نویسندگان کودک و نوجوان استان انجام گرفت.

ویژه برنامه روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری موچش جلسه با پرسش و پاسخ در مورد زندگی آذر یزدی شروع شد و برای اعضا سبک زندگی و سادگی و بی آلایشی آذر یزدی بسیار جذاب و جدید بود. روز و سال وفات و علت نامگذاری ۱۸ تیر به نام روز ادبیات کودک و نوجوان تشریح شد و آثار ایشان معرفی گردید و بخشی از آثار این نویسنده ی توانمند که زندگی خود را وقف کودکان و نوجوانان نمود خوانده شد.

معرفی شخصیت مهدی آذریزدی، معرفی مجموعه کتاب "قصه های خوب برای بچه های خوب،  قصه گویی اعضا و نمایش فیلم مهدی آذر یزدی ، تجلیل و دعوت از نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان بومی استان فاطمه حجازی، معرفی شخصیت زنده یاد مهدی آذر یزدی مشاعره اعضا نقد وبررسی دو داستان از نوجوانان مرکز تقدیر از اعضا فعال کارگاه ادبی از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری دهگلان و صاحب بود که به مناسبت روز ادبیات برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =