دومین نشست سیر مطالعاتی مربیان آفرینش‌های ادبی مراکز کانون استان اردبیل برگزارشد

دومین نشست سیر مطالعاتی مربیان آفرینش‌های ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با نگاهی به کتاب «پرنده به پرنده» نوشته‌ی آن‌لاموت، روز شنبه ۲۴ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، دراین نشست که به صورت برخط برگزار شد، مهدیه علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی اداره کل کانون استان اردبیل با اشاره به اثربخشی دانش و مهارت مربیان در برگزاری کارگاه‌های ادبی و اهمیت ثبت تجربیاتشان در این کارگاه ها، گفت: هر نویسنده‌ای شیوه‌ی خاص و مربوط به خود را در داستان نویسی دارد که این مسئله در آموزش داستان نویسی هم رخ می‌دهد وهر مدرسی طرح و شیوه خاص خود را با توجه به دانش و تجربیاتش دارد.

این کارشناس ادبی اظهار داشت: ما در کتاب «پرنده به پرنده» با مدل ذهنی، شیوه و تجربه‌های «آن‌لاموت» برای نوشتن آشنا می‌شویم، نه تعریف‌ها و چیستی عناصر داستانی؛ یعنی ما دنیای نویسندگی را از زاویه دید نویسنده‌ی کتاب نگاه می‌کنیم.

وی در ادامه به برخی از شیوه‌های نویسنده در پرداختن به عناصر داستانی چون شخصیت‌، پلات، گفت و گو و صحنه بر اساس راهکارها و تجربه‌های شخصی نویسنده اشاره کرده و گفت: دنیای نویسندگی، بایدها و نبایدها و همچنین اصول و قوانینی دارد که لازم است با آن آشنا شده و به اعضا آموزش بدهیم. یادگیری این اصول و رعایت آنها کمک می‌کند تا  مسیر نویسندگی برایمان کوتاه‌تر و البته اثربخش‌تر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =