نخستین نشست سیر مطالعاتی مربیان آفرینش‌های ادبی مراکز کانون استان اردبیل تشکیل شد

نخستین نشست سیر مطالعاتی مربیان آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع بررسی مباحث کتاب «رها و ناهشیار می‌نویسم» با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی کانون استان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که پیش از ظهر روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه سال 1402 در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی 5 کانون اردبیل برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان با گرامیداشت مقام معلم به اهمیت مطالعه و نقش آن در رشد و توسعه کشور اشاره کرده و گفت: کتابخوانی و امر مطالعه موجب ارتقای سطح علمی و فرهنگی افراد می‌شود که این امر بالندگی و سیر پیشرفت کشور را رقم خواهد زد.

ملک‌زاده فرد هدف از برگزاری نشست‌های سیر مطالعاتی در کانون را دانش افزایی کارشناسان و مربیان عنوان کرده و اظهار داشت: بهره‌گیری از مباحث کتاب‌های مطالعه شده و استفاده مربیان از نکته نظرات همدیگر، غنا و کیفیت کارگاه‌های ادبی را در راستای پرورش ذوق و استعداد اعضا، افزایش خواهد داد.

داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون استان نیز در این جلسه، ضمن ارج نهادن به مقام معلم و مربیان تلاشگر کانون، پرورش مهارت خوانش کتاب در اعضا را برای لذت بردن از مطالعه‌ی یک اثر مناسب مورد تاکید قرار داد.

در ادامه، با برپایی بخش تخصصی این نشست، مهدیه علیقلی‌زاده کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان با پرداختن به موضوع اصلی کتاب در خصوص جستار و جستارنویسی، اظهار داشت: نویسنده‌ی کتاب «رها و ناهشیار می‌نویسم»  تلاش می‌کند تا با زبانی صمیمی و گیرا مخاطب خود را با جستار روایی آشنا کند. 

وی در ادامه به عناصر موفق، ساختار و شگردهای جستارنویسی با ذکر مثال هایی از کتاب اشاره کرده و تفاوت و شباهت های جستارروایی با زندگی نامه، روز نوشت، خاطره و داستان را تشریح کرد.

گفتنی است، کتاب رها و ناهشیار می‌نویسم که به موضوع جستارنویسی می پردازد، به نویسندگی ادر لارا و ترجمه‌ی الهام شوشتری‌زاده از سوی نشر اطراف منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =