گردهمایی کودکان و نوجوانان عاشورایی همزمان با سراسر کشور

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از گردهمایی کودکان و نوجوانان عاشورایی با عنوان میهمانان کوچک امام حسین (ع) همزمان با سراسر کشور در روز یکم مرداد مصادف با روز پنجم محرم برای کودکان و نوجوانان به میزبانی کانون خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر در خصوص گردهمایی کودکان و نوجوانان عاشورایی با عنوان میهمانان کوچک امام حسین (ع) اظهار کرد: این گردهمایی عاشورایی همزمان با سراسر کشور در روز یکم مرداد مصادف روز پنجم محرم برای کودکان و نوجوانان به میزبانی کانون برگزار می‌شود.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه و تلاش دشمن برای آلوده کردن ذهن کودکان و نوجوانان باید کارهای فرهنگی مناسب و با کیفیتی صورت بگیرد تا خروجی خوبی هم داشته باشد.

مدیرکل کانون با بیان اینکه این گردهمایی چند هدف را دنبال می‌کند، گفت: یکی از اهداف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا با زبان هنر، قصه و روان و گویا است.

وی دیگر اهداف را عمق‌بخشی باورهای دینی و اعتقادی نسل جدید و استفاده از آن باورها در مقابل هجمه‌های دشمن خواند و تصریح کرد: دشمنان ما به خوبی دریافته‌اند که برای پیروزی در این میدان باید روی نسل جدید ما کار کند و ما همه به هوش باشیم و راه‌های مقابله درست و حساب‌شده‌ای را انتخاب کنیم.

ابراهیمی گفت: این گردهمایی برای اولین بار در سراسر کشور در روز یک شنبه برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری همدان این ویژه برنامه را در شهر مریانج با حضور کودکان و نوجوانان هیأت قاسم‌بن‌الحسن و اعضای کانون شهر مریانج به طور مشترک برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این روز صفر تا صد کار توسط کودکان و نوجوانان انجام گرفته و برنامه‌های متنوعی را برای این روز چون نقاله خوانی عاشورایی، سینه‌زنی و اجرای سرود به مناسبت ایام محرم داریم.

مدیرکل کانون در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی همکاری و همیاری دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد که امید داریم با این همکاری قدم کوچکی برای روشنگری نسل جدید و آشنایی این نسل با سبک و سیره و رفتار و گفتار اهل بیت و کرامات آنها برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =