سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه‌ی هنر و ادبیات است

معاون فرهنگی و مدیرکل آفرینشهای فرهنگی کانون پرورش فکری در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان بر ظرفیت‌های این استان در حوزه برنامه‌های فرهنگی و هنری تأکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح معاون فرهنگی و فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان به مرکز فرهنگی هنری شماره دو خاش رفتند و در جمع اعضا و کارکنان این مرکز به گفت‌وگو پرداختند.

فرهاد فلاح ابتدا سخنان خود را با معرفی شخصیت حضرت زینب(س) آغاز کرد و زبان گویای ایشان را یکی از ویژگی‌های بارز حضرت دانست که الگوی بسیار مناسبی برای دختران ایرانی است.

وی ادامه داد: دختران سرزمین ما باید در عرصه‌های اجتماعی فعال باشند و ما در طول بازدید از مراکز استان، این موضوع را به‌طور واضح دیدیم.

سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه‌ی هنر و ادبیات است

فلاح با بیان این نکته که از نظر توانمندی و مهارت ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد، گفت: سیستان و بلوچستان اقلیم بسیار مناسبی برای توسعه‌ی هنر و ادبیات است و مسئولان هم باید در تقویت این ظرفیت‌ها و با توجه به زیست بوم منطقه و جغرافیا کوشا باشند.

علاقه به پوشش محلی، یکی دیگر از شاخص‌هایی بود که معاون فرهنگی کانون از آن به عنوان یک ویژگی بارز استان نام برد و در این رابطه بیان کرد: کودکان این استان پوشش خود را دوست دارند و این یک سرمایه‌ی بسیار خوب است که به عنوان نماد هویت باید حفظ شود.

وی هم‌چنین از برگزاری اولین دوره مسابقه‌های عروسک‌سازی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: موضوع این مسابقه «پوشش» است و هدف از آن توجه بیشتر به پوشش اقوام خواهد بود.

سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه‌ی هنر و ادبیات است

معاون فرهنگی کانون با اشاره به تغییر در نسل‌ها و نگرش آنها تصریح کرد: اهمیت و تفاوت کار مربیان کانون هم در همین تغییر نسل‌هاست، زیرا اگر یکی از همین اعضا، در مسیر حال خوش زندگی قرار بگیرد نسل او هم نسل خوبی می‌شود.

وی افزود: آینده این استان به دست کودکان و نوجوانان همین استان رقم می‌خورد و مسئولان با هم‌افزایی در هموار کردن این مسیر باید در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش باشند.

سپس مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون به رویکردهای کانون پرورش فکری در فعالیت‌های تابستانی اشاره داشت و گفت: کانون در این رابطه سه رویکرد را طراحی کرده است؛ پرورش فکر و اندیشه، تقویت مهارت‌ها و تقویت قوای ذهنی و جسمانی در کنار رویکرد خانواده محوری، سه دستورکار مجموعه‌ی کانون، در تابستان است.

سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه‌ی هنر و ادبیات است

فروهر معدنی با تأکید بر استعدادهای کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بازدید از مراکز استان شاهد استعدادهای ناب کودکان و نوجوانان استان بودیم که به خوبی توسط مربیان کانون هدایت شده بودند.

معدنی مربیان کانون را بالاترین سرمایه اجتماعی این مجموعه دانست که با توانایی‌های خود بر مشکلات غلبه و با تمام وجود برای پرورش و توانمندسازی کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند.

دیدار با فرمانداران، روسای آموزش و پرورش، شهرداران، بخشداران، علمای اهل سنت و دیگر مسئولان شهرهای خاش، سراوان و سیب و سوران، بازدید از کتابخانه ام ابیهای روستای جلال‌آباد خاش و کتابخانه فرهنگی کانون آموزش و پرورش سیب و سوران از دیگر برنامه‌های سفر معاون فرهنگی و مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به استان سیستان و بلوچستان بود.

سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه‌ی هنر و ادبیات است

سیستان و بلوچستان اقلیم مناسبی برای توسعه‌ی هنر و ادبیات است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =