همایش کودکان عاشورایی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

همایش کودکان عاشورایی با حضور باشکوه کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مسئولان در آستانه‌ی تاسوعا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همایش کودکان عاشورایی در کانون استان برگزار شد.

این روزها که دل‌های دوست‌داران امام حسین(ع) و همه‌ی کسانی که دل در گرو آزادگی دارند، متوجه کربلاست و در هر کوی و برزن صدای حزین کسانی شنیده می‌شود، که قرن‌ها پس از واقعه‌ی کربلا هنوز هم این داغ عظیم برای‌شان تازگی دارد، اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان نیز همراه و همگام با همه‌ی عاشقان ابا عبدالله با برگزاری گروه‌های عزاداری و به کارگیری ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در حال عزاداری و کسب معرفت هستند.
برهمین اساس در اداه‌کل کانون نیز اعضای مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی زاهدان، در ویژه برنامه‌ای مشترک، ارادت خود به امام حسین و یاران باوفای ایشان را بار دیگر نشان دادند.
در جمع کودکان و نوجوانان کانونی مهمانان ارشد کشوری و استانی هم حضور داشتند که دقایقی برای میزبانان کودک و نوجوان خود سخن گفتند.
مدیرکل کانون ضمن تسلیت ایام و خیر مقدم به مهمانان گفت: توجه دادن کودکان به واقعه عاشورا و مشارکت آنان در برنامه‌های محرم برای شناخت بیشتر منظومه فکری روش زندگی امام حسین(ع) از مهم‌ترین برنامه‌هاییست که لازم است برای محقق شدن آنها بسترسازی کنیم.
محمدرضا سالاری سپس با اشاره به رویکرد کانون در اوقات فراغت تابستان امسال عنوان کرد: این فعالیت‌ها با عنوان در مسیر قله با شعار ایمان، امید و دانایی در حال برگزاری است که بخش شعار دانایی با توزیع کتاب همراه بود.
وی با اشاره به توزیع ۳ میلیون جلد کتاب، بازی و سرگرمی از اختصاص بیش از ۱۰ هزار جلد به استان، در مرحله اول خبر داد.
سالاری در مورد بخش «ایمان»، محوریت برنامه‌های تربیتی و فرهنگی و جهت بخشی به صورت غیر مستقیم را یکی از راه‌های تحقق ایمان دینی و انتقال فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: یکی از جلوه‌های با شکوه حرکت امام حسین حضور کودکان و نوجوانان همراه ایشان و خانواده مکرمشان است که توسط مربیان ما در بین اعضای کودک و نوجوان ایجاد می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت ایام، به سبب برگزاری ارزشمند اولین همایش کودکان عاشورایی در کشور، توسط مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تبریک گفت و افزود: امیدوارم بتوانیم بخشی از تکلیف‌مان را در تبیین فرهنگ عاشورا و تبیین فرهنگ محرم و صفر برای جامعه‌ی هدف، به ویژه کودک و نوجوان، انجام دهیم.
در ادامه معاون فرهنگی کانون کشور، سخنان خود را با پرسش‌هایی در مورد قیام امام حسین(ع) و کربلا آغاز کرد و خطاب به اعضای حاضر در مرکز گفت: به شما به خاطر داشتن دل‌های حسینی تبریک می‌گویم و توصیه می‌کنم این حال و هوا را در خودتان حفظ کنید.
فرهاد فلاح با ذکر مثال‌هایی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم مسیرمان را گم نکنیم و در این راه امام حسین و یارانشان مانند چراغ‌هایی هستند که با روشن کردن مسیر، ما را از سرگردانی نجات می‌دهند.
وی در پایان، توانایی اعضا در اجرای برنامه‌ها را ستود و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر استعداد شما، مربیان هم در اجرای شیوه‌های پرورشی خود موفق بوده‌اند.
پس از سخنان مسئولان، نوبت به هنرنمایی اعضای مراکز فرهنگی‌هنری حوزه زاهدان رسید تا با نمایش، سرود، نمایش خلاق، تعزیه خوانی, نوحه خوانی، منقبت و شعرخوانی گوشه‌هایی از داستان کربلا، شخصیت‌ها و آنچه بر امام حسین(ع)، خانواده و یاران ایشان گذشت، روایت کنند تا تحسین همگان را برانگیزند.

همایش کودکان عاشورایی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

همایش کودکان عاشورایی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

همایش کودکان عاشورایی در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =