نشست خبری معاون فرهنگی کانون کشور در سیستان و بلوچستان برگزار شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در جریان سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری استان، نشست خبری با خبرنگاران برگزار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست خبری معاون فرهنگی کانون کشور با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

فرهاد فلاح در نشست خبری با خبرنگاران سیستان و بلوچستان اظهارکرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدمت ۵۸ سال با بیش از یک‌هزار مرکز در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی است تا زمینه‌ی مناسبی برای رشد اجتماعی و فرهنگی کودکان فراهم آورد.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از شاخص‌های توسعه کشورها محسوب می‌شود که باید در تمام مناطق با تشویق و ترغیب اقشار مختلف این مهم گسترش یابد، افزود: کانون دارای کتابخانه‌های متعدد به گستره حدود ۴۰ هکتار و بیش از ۱۲ میلیون جلد کتاب است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: به منظور ترویج هرچه بهتر فرهنگ کتابخوانی در هفته‌های اخیر توزیع سه میلیون جلد کتاب در مراکز کشور در دستور کار قرار گرفت که سهم سیستان و بلوچستان از این حوزه قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مراکز بر اساس یک فضای مبتنی بر اراده کودکان است، بیان کرد: کانون با قدمت طولانی در کشور و سیستان و بلوچستان تلاش کرده بهترین خدمات را به فرزندان این دیار در قالب مراکز ثابت، سیار و پستی ارائه دهد.

فلاح تاکید کرد: یکی از مهمترین رویکردهای کانون گسترش شاخص‌های فرهنگی هر منطقه است که در این راستا با توجه به ظرفیت شاهنامه خوانی در سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده این فعالیت ارزشمند به بهترین نحو تقویت شود.

وی با بیان اینکه جامعه مخاطب کانون در کشور ۲ و نیم میلیون نفر است گفت: به دنبال این هستیم که خدمات ارائه شده در مراکز، رایگان به جامعه مخاطب ارائه شود.

معاون فرهنگی کانون راه اندازی شهرهای جهانی کودک را از دیگر برنامه‌های کانون عنوان کرد و افزود: این نهاد در صدد است در کنار توسعه فضای فیزیکی از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف استفاده کند.

وی توسعه فعالیت‌های علمی و فناوری، مبانی علوم انسانی و راه اندازی مراکز رشد قرآنی و معارف دینی را دیگر رویکردهای پیش روی کانون عنوان کرد و گفت: به منظور محقق شدن این رویکردها تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط امضا شده و برنامه‌های علمی مختلف در زمینه نانو تکنولوژی، هوش مصنوعی، هوافضا، علوم دریایی و محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

فلاح ،هم‌چنین، کاهش تصدی‌گری و افزایش تولی‌گری، توسعه مراکز سیار در استان‌ها، توجه ویژه به خانواده‌ها و جذب آنان، برگزاری رویدادهای جذاب، آموزش نجوم و... را از برنامه‌های مهم در دست اقدام کانون عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری روزانه چهار هزار و ۵۰۰ کلاس در سراسر کشور دایر می‌کند، گفت: ماموریت کانون نفوذ هرچه بیشتر و شناخت عمیق‌تر استعدادهای انبوه دانش آموزان و کمک به تجلی توانمندی‌ها و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان است.

معاون فرهنگی کانون کشور از ادامه‌ی طرح کانون مدرسه، با رویکرد ملی در مدارس سراسر کشور از مهرماه سالجاری خبر داد و افزود: در قالب این طرح فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس به همت مربیان توانمند کانون تقویت خواهد شد.

وی با بیان خدمات کانون به کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص، راه اندازی نخستین کتابخانه پستی ویژه نابینایان را از دیگر برنامه‌های مد نظر کانون دانست و اظهارداشت: با توجه به جمعیت حدود ۱۵۰ هزار نفری کودکان و نوجوانان کم بینا و نابینا در کشور این نهاد درصدد است در حوزه کتابخوانی با راه اندازی نخستین کتابخانه پستی به رفع نیاز این کودکان کمک کند.

فلاح هم‌چنین با برشمردن خدمات کتابخانه‌های سیار، آن را بسیار ارزشمند خواند و گفت: درصد هستیم نیاز جامعه کودک و نوجوان به کتاب و کتابخوانی را در مناطق دور دست و برای همگان فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =