کد خبر: 328586
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کارگاه از ایده تا اختراع

همزمان با داغ‌ترین روزهای سال کارگاه از ایده تا اختراع با حضور مبینا وطن‌خواه در مرکز تخصصی علوم کانون هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در ادامه‌ی سلسله رویدادهای علمی، فرهنگی و هنری مجتمع آفرینش در تابستان ۱۴۰۲، کارگاه از ایده تا اختراع با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند برگزار شد.
به گفته فاطمه غفاری سروستانی مسئول مجتمع آفرینش اختراع به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای حل یک مشکل فنی است.
این کارگاه جهت آشنایی و فعالیت در زمینه ایده پروری تا ثبت اختراع برگزار شد.
وی افزود این کارگاه مناسب افراد ۱۰ تا ۱۶ سال علاقه مند به سرمایه گذاری روی خود جهت رشد ایده ها تا مرحله ثبت اختراع ، کسب درآمد و حتی اخذ پذیرش تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی هستند؛ می باشد.
غفاری افزود: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقا جراتمندی کودکان و نوجوانان در راستای ایده پروری و ثبت اختراع و همچنین آشنایی با افراد موفق در این زمینه برگزار شد.
مسئول مرکز تخصصی علوم در ادامه گفت: در این کارگاه گفتگو محور، ایده‌هایی توسط مدرس و اعضا مطرح و راجع به ایده‌ها و اختراع‌ها بحث و گفتگو شد.
سیستم جمع آوری آب‌ کولر، دستگاه اتیکت اجناس، دستگاه‌هایی با هوش مصنوعی و ... از جمله ایده‌های اعضای شرکت کننده در این کارگاه بود.
مبینا وطن خواه مدرس کارگاه ایده و اختراع دانشجوی رشته پزشکی است و اختراعاتی همچون سیستم تشخیص نشتی سیالات،
سیستم جمع آوری زباله و ویتامین ث سنج را در کارنامه خود دارد.
رتبه سوم جشنواره نوجوان خوارزمی کشوری
، مدال برنز جشنواره اختراعات سوییس ، مدال طلای جشنواره ican کانادا
مدال نقره المپیاد اختراعات کره جنوبی، مدال نقره جشنواره اختراعات کرواسی و پژوهشگر برتر کشور در سال ۹۵ از جمله افتخارات این مخترع می‌باشد.
گفتنی است این کارگاه دو ساعته با حضور راحله خادمی کارشناس آموزش و پژوهش استان، عفت تفضلی مربی فرهنگی، محمد امین پاسلارزاده و نجمه قاسمی کارشناسان مرکز تخصصی علوم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =