کد خبر: 328694
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون البرز برگزار شد

آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با حضور معاون تولید کانون و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم تکریم مهری فلاح سرپرست و معارفه زینب عاشری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ در کرج برگزار شد.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم با تکریم روز شهدای مدافع حرم بیان کرد: مهری فلاح در دوران دوساله سرپرستی تمام تلاش خود را در راستای جریان‌سازی و فعال بودن کانون استان البرز به کار گرفت.

محمدرضا کریمی‌صارمی در ادامه گفت: استان البرز استان خاصی است، مهمان‌نوازانه پذیرای مردم شهرهای مختلف است و از همین جهت به کتابخانه‌های سیار نیاز دارد. ما برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی آمادگی خود را برای تجهیز خودروهای سیار شهری اعلام می‌کنیم و با تمام قدرت آماده‌ایم تا کارهای بزرگی را در این استان رقم بزنیم.

آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون البرز برگزار شد

معاون تولید کانون همچنین افزود: مربیان کانون چون گنجینه‌ای هستند که با همراهی و همدلی مدیران دستگاه‌های مختلف می‌توان از ظرفیت‌ آنان نهایت استفاده را کرد.

اهمیت انسجام حوزه کودک و نوجوان

در ادامه علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر بعد از انجام رسالت معرفی و تبیین شخصیت امیرالمؤمنین (ع) گفتند، حاضران پیام را به غایبان برسانند. این گفتار نشان‌دهنده وظیفه خطیر و بزرگ خبرنگاران به‌خصوص شهدای خبرنگار است.

آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون البرز برگزار شد

حجرگشت همچنین افزود: از فعالیت‌ و تلاش‌های خالصانه خانم فلاح به‌ویژه زحمت‌هایی که در همکاری مشترک با ما داشتند کمال تشکر را دارم. خوشبختانه امروز آموزش و پرورش به یک انسجام درونی رسیده است. انسجامی که در حوزه حساس کودک و نوجوان بسیار مهم است. طبق امر رهبری بهترین جایی که می‌تواند متولی مهدکودک‌ها باشد، آموزش و پرورش است. در همین راستا حدود یک سال است آموزش و پرورش در این بخش نیز خدمت‌رسانی می‌کند و این امر نشان از توجه شخص اول کشور بر کودکان و نوجوانان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: اهمیت حوزه کودک و نوجوان به همه ما امر می‌کند، تا مدیر کانون را در این راه همراهی کنیم و قطعاً باانگیزه و شوری که دارند شاهد ارتقای فعالیت‌های این مجموعه خواهیم بود.

معرفی کانون و همکاری با رسانه

مهری فلاح که به مدت دو سال سرپرستی این مجموعه را برعهده داشت نیز به بخشی از رویکرد و فعالیت خود در کانون اشاره و بیان کرد: آغاز فعالیت من در کانون با مربیگری همراه شد و ادامه یافت. خدا را شاکرم که به من لطف داشت و توانستم ۲۵ سال از عمرم را با کودکان بگذرانم. از ابتدای شروع به کار دو نگاه داشتم، نگاه به درون سازمان و نگاه به بیرون سازمان. در راستای نگاه به درون سازمان سعی کردم فضائل اخلاقی را اول در خودم و سپس به همراه مربیان عمق ببخشم. من معتقدم یک مربی زمانی می‌تواند خوب عمل کند که خصلت‌هایی را که می‌خواهد به کودکان منتقل کند، ابتدا خودش داشته باشد. مورد بعدی که برای ما بسیار اهمیت دارد ایجاد محیطی آرام و سازنده برای یادگیری بچه‌ها است.

آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون البرز برگزار شد

او افزود: ما برای اولین‌بار با نقاشی کودکان کم‌برخوردار در خانه هنرمندان کرج نمایشگاه نقاشی برگزار کردیم. همچنین مفتخریم علاوه بر برگزاری ۲۴ سال جشنواره قصه‌گویی با کمک حوزه هنری کتاب صوتی نیز تولید کنیم.

فلاح در پایان اظهار کرد: در این مدت سعی کردیم با برگزاری برنامه‌های مفید توجه مدیران استان را بیش‌ازپیش جلب کنیم. یکی از محصولات این تعامل‌ها همکاری با صداوسیما بود، حدود ۴۰۱ ساعت برنامه در فضای کانون تولید شده و در ۱۱۰ برنامه نیز به معرفی کانون پرداختیم.

آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون البرز برگزار شد

مدیر باید حاذق و فروتن باشد

مرتضی ولی‌پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز نیز ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: مدیر در جمهوری اسلامی باید حاذق و فروتن باشد. مدیر متکبر مورد قبول نظام نیست. خوشبختانه خانم فلاح به‌خوبی کانون را مدیریت کردند، از وی سپاس‌گزارم و همچنین برای خانم عاشری که از فرهنگیان خوشنام استان هستند آرزوی خیر دارم.

کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون استان البرز نیز ضمن تشکر از زحمت‌ها و اقدام‌های سرپرست پیشین بیان کرد: کانون پرورش فکری رسالت بزرگی بر دوش دارد و آن رساندن نفوس پاک فرزندان این مرز و بوم به سرمنزل مقصود، یعنی تربیت ‌الهی است. در یک جمله می‌توان گفت رسالت کانون کاشتن بذر ایمان در دل کودکان و نوجوانان است. کانون با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر مبنای آموزه‌های اسلامی و دینی شکل‌گرفته و در این مسیر از ابزارهایی مانند هنر، قصه، نمایش، کتاب و ادبیات بهره گرفته است.

آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون البرز برگزار شد

زینب عاشری بر حساسیت دوره کودکی اشاره کرد و گفت: ازآنجاکه دوران کودکی مبدأ است و دوره‌ی طلایی عمر انسان به شمار می‌آید، انتظار می‌رود همه‌ی دستگاه‌ها با تمام توان برای این دوره مهم به میدان بیایند، زیرا انحراف میلی‌متری در مبدأ منجر به انحراف کیلومتری در مقصد می‌شود.

عاشری در پایان اظهار کرد: ذائقه مخاطب در این مسیر بسیار مهم است. بنا بر فرمایش امیرالمؤمنین علی (ع) باید متناسب با زمانه تربیت کرد. تربیت از ذائقه‌ی مخاطب شروع می‌شود و به ذائقه‌ی مکتب ختم می‌شود.

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش، مهرداد کیانی شهردار کرج، مرتضی ولی‌پوری معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز، سهراب رجبی معاون فرهنگی استاندار، اردشیر آل‌عوض مشاور فرهنگی استاندار، علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز، مهدی ولایی‌ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهرابی مدیر حوزه هنری و محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در این مراسم حضور یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =