کد خبر: 328730
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
بازدید 1026
اولین نشست  ستاد اربعین منطقه‌ای غرب کشور برگزار شد

اولین جلسه مدیران منطقه‌ای ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور مدیریت و جریان‌سازی فرهنگی محرم و اربعین حسینی در حوزه کودک و نوجوان با حضور مدیران کانون همدان، قم، کردستان و ایلام در استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه مدیران منطقه ای ستاد اربعین با حضور مدیران کانون پرورش فکری استان قم، همدان، کردستان و ایلام به صورت مجازی به میزبانی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست صمیمانه محمد غفاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعث کشف استعدادهایی از کودکان و نوجوانان شده و خود نیز انگیزه‌ای برای حضور و شرکت در رویدادهای مختلف فرهنگی کانون می‌شود که امیدواریم مستمر باشد.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان  برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره شعر نیازمند انرژی و فکر و همت بالای است اظهار کرد: اینگونه جشنواره‌ها حال بچه ها را خوب می کند و باعث شد که شاعران کودک و نوجوان این شاعر بزرگ را بهتر بشناسند و باید برگزاری چنین جشنواره‌هایی را به فال نیک گرفت.

حمیدرضا گوهری به برپایی موکب‌های اربعین کانون استان کردستان اشاره و تصریح کرد: کانون کردستان در مرز باشماق برای سال دوم  یک موکب و تماشاخانه سیار خواهد داشت که البته یک گروه نمایشی هم از تهران به مریوان خواهند آمد و به اجرای برنامه می پردازند.

وی با بیان اینکه اربعین یک رویداد مهم فرهنگی برای کشور است و ما در برپایی موکب‌ها به همکاری کانون‌های دیگر نیاز داریم، گفت: مرز باشماق یکی از زیباترین مسیرهای سفر اربعین است که سال گذشته زائران زیادی خصوصا از کشورهای دیگر چون ترکیه و آذربایجان داشتیم و اتفاقات زیبایی در این سفر برای زائران می‌افتد و ما به دنبال خدمات‌رسانی خوب برای زائران هستیم و نیازمند همکاری و یاری همکاران در شهرهای دیگر چون همدان و قم هستیم.

گوهری افزود: موکب دیگری در منطقه کم برخورد داریم که در سال گذشته کارهای فرهنگی بسیار خوبی برای بچه‌های این منطقه انجام دادیم و بچه‌ها با یک شور و حالی در برنامه‌های ادبی، هنری و فرهنگی این موکب شرکت می کردند و با همکاری و تلاش شبانه‌روزی همکاران کانون کردستان توانستیم خاطرات زیبایی را برای بچه‌ها رقم بزنیم.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تشکر از برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر نوجوان و معرفی این شاعر بزرگ ملی گفت: امیدواریم این جشنواره یک شروعی برای برپایی جشنواره‌های دیگر و اشاعه مهر و محبت شود.
معصومه ابراهیمی‌هژیر گفت: کانون همدان سال گذشته اولین موکب خود را برگزار کرد و در سال جاری دو موکب خواهیم داشت یکی در منطقه روستای زاغه و دیگر در فیروزان.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از دست‌سازه‌های همکاران کانون هدایایی را برای کودکان و نوجوانان تهیه  کردیم، افزود: بهتر است یک نقشه‌ای از موکب‌های کانون پرورش فکری در مسیر زائران تهیه کنیم که کودکان و نوجوانان زائر موکب‌های کانون را در مسیر سفر خود شناسایی و ازخدمات فرهنگی، ادبی و هنری کانون بهره‌مند شوند.

ابراهیمی‌هژیر تصریح کرد: کانون همدان آمادگی لازم برای همکاری با کانون‌های ستاد اربعین منطقه غرب کشور را دارد.

اولین نشست منطقه‌ای ستاد اربعین غرب کشور برگزار شد

در ادامه این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار کرد: کانون کرمانشاه پنج موکب در مسیر زائران در نظر گرفته که اولین موکب در شهرستان کنگاور است و دومین موکب که خاصترین موکب است در بیمارستان طالقانی بوده که بچه‌های دچار سانحه تصادف را کمک و یاری رسانده و مربیان کانون به عنوان کمک بیمار همکاری می کنند و مراقت این بچه‌ها هستند.

محمد خیاط‌زنجانی با بیان اینکه کانون کرمانشاه به عنوان دبیرخانه ستاد ملی اربعین کودک و نوجوان انتخاب شده است، ادامه داد: یک موکب اسکان برای همکاران کانون داریم که تا 150 نفر گنجایش دارد و یک موکب در شهرستان قصرشیرین که پارکینگ است و دیگری نقطه سفر مرزی است که در این موکب تماشاخانه سیار خواهیم داشت که البته با همکاری اداره کل ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه هنری یک موکب بزرگ تهیه کرده‌ایم که می‌توان از آن به عنوان سکوی فرهنگی منطقه صفر مرزی نام برد که با همکاری هم برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کانون کرمانشاه به دنبال هم‌پوشانی، و تعامل و همکاری است تصریح کرد: قطعا برنامه‌های که جمعی برگزار شود دارای کیفیت خیلی بالایی خواهد بود زیرا هدف ما ایجاد فضایی معنوی و جذاب برای قشر کودک و نوجوان و ایجاد خاطره‌ای خوش از این سفر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه به «بازی موکب‌داری پیربابا» ساخته سراج اشاره و خاطرنشان کرد: در این بازی کودکان و نوجوانان با روش موکب‌داری و مسیرهای حرکت اربعین آشنا شده که در سال گذشته حدود 6 هزار نفر این بازی را نصب کرده بودند و به 60 نفر جایزه دادیم که می توان این بازی را به صورت منطقه‌ای انجام داد.

در ادامه این نشست مدیران کانون‌های استان قم، کردستان، کرمانشاه و همدان به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای همکاری بیشتر و موثرتر پرداختند.

اولین نشست  ستاد اربعین منطقه‌ای غرب کشور برگزار شد

گفتنی است که ستاد اربعین کشور به منظور مدیریت و جریان‌سازی فرهنگی محرم و اربعین حسینی در حوزه کودک و نوجوان با استفاده و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها حوزه کودک و نوجوان را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار کرده است و کانون پرورش فکری کرمانشاه به عنوان دبیرخانه ستاد ملی اربعین کودک و نوجوان انتخاب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =