بازدید از مراکز کانون بوشهر و  نشست با مسئولان و خبرنگاران

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان سفر دو روزه به استان بوشهر از مراکز فرهنگی هنری کانون این استان بازدید و نشست‌هایی نیز با مسئولان، خبرنگاران، کارکنان و اعضای استان بوشهر برگزار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون فرهنگی کانون در بازدید از ساختمان در حال احداث مرکز فرهنگی شماره یک کانون استان بوشهر از به بهره‌برداری رسیدن این ساختمان در دهه فجر خبر داد.

فرهاد فلاح در سفری دو روزه به استان بوشهر از ساختمان در حال احداث مرکز فرهنگی شماره یک کانون استان بوشهر بازدید و اعلام کرد این پروژه به تلاش شبانه‌روزی در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه ساختمان مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر در سال ۹۸ با اعتبار اولیه ‌۲میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان آغاز به‌کار کرد و در سال ۱۴۰۲ مجددا با تجهیز کارگاه و تغییر پیمانکار شروع به کار کرد و با اعتبار ۹میلیارد تومان در حال ساخت بوده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این پروژه شامل ساختمان اداری و طبقه‌های همکف، اول و دوم و مساحت کل آن نیز ۱۳۵۰ مترمربع است.

بازدید از مراکز کانون بوشهر و  نشست با مسئولان و خبرنگاران

کودکان و نوجوانان چغادک صاحب مرکز فرهنگی کانون می‌شوند

در نشستی که با حضور معاون فرهنگی کانون، مدیرکل کانون استان بوشهر، فرماندار بوشهر و مسئولان شهر چغادک برگزار شد، قرارداد اهدای زمین برای احداث مرکز فرهنگی کانون پرورش فکری چغادک بین کانون استان و شهرداری چغادک در فرمانداری بوشهر به امضا رسید.

مرکز فرهنگی هنری چغادک بیست‌وچهارمین مرکز فرهنگی هنری در استان بوشهر است که قرار است ساخته و در اختیار کودکان و نوجوانان استان قرار گیرد.

بازدید از مراکز کانون بوشهر و  نشست با مسئولان و خبرنگاران

بازدید معاون فرهنگی کانون از مراکز کانون بوشهر، تنگستان و عالیشهر

معاون فرهنگی کانون همچنین از مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو بوشهر، کتابخانه سیار روستایی تنگستان، کتابخانه پستی و مرکز فرهنگی هنری عالیشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان عملکرد مربیان و مشکلات آنان قرار گرفت و در ویژه‌برنامه این مراکز که به مناسبت ایام محرم برگزار شد نیز شرکت کرد.

فرهاد فلاح در این دیدار خطاب به کودکان گفت: برای تابستان خود برنامه داشته باشید که زود بزرگ شدن مهم نیست بلکه چطوری بزرگ شدن مهم است.

وی با تاکید بر هدفمندی و برنامه‌ریزی کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: کانون پرورش فکری یک بستر مناسب برای رشد کودکان و نوجوانان است که می‌تواند در بستر خانواده هم نقشی فعال ایفا کند.

معاون فرهنگی، یکی از برنامه‌های کانون را باز بودن درهای آن به روی کودکان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت‌های مردم نهاد در کانون به کمک مربیان خوانده و اظهار داشت: کانون مصمم به ورود در عرصه کنش‌گری نوجوانان در عرصه اجتماعی، فعالیت گسترده نوجوانان و ایجاد حلقه ارتباطی بین آنها با مدیریت مراکز کانون‌ها و زیر نظر مربی است.

بازدید از مراکز کانون بوشهر و  نشست با مسئولان و خبرنگاران

بازدید معاون فرهنگی کانون از مرکز شبانکاره استان بوشهر

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین روز از سفر خود به استان بوشهر از مرکز فرهنگی هنری شبانکاره در شهرستان دشتستان بازدید کرد.

مرکز فرهنگی هنری شبانکاره بیش از ۱۰۰ عضو دارد که کودکان و نوجوانان این مرکز؛ با اجرای سرودی گروهی از معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال کردند.

کتابخوانی، اجرای طرح صبحانه سالم و نقاشی از جمله برنامه‌هایی بود که در حضور فرهاد فلاح به اجرا درآمد.

معاون فرهنگی کانون در این بازدید از نزدیک با مربیان و اعضا این مرکز دیدار و گفت‌وگو و از اعضای فعال مرکز فرهنگی هنری شبانکاره تجلیل کرد.

بازدید از مراکز کانون بوشهر و  نشست با مسئولان و خبرنگاران

اجرای طرح یاسمن ویژه مناطق روستایی

معاون فرهنگی کانون در بازدید از مرکز فرهنگی برازجان شهرستان دشتستان در استان بوشهر گفت: طرح ملی کانون‌مدرسه با هدف توسعه فعالیت‌های کانون پرورش فکری  از مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی در سطح مدارس اجرایی می‌‎شود.

فرهاد فلاح اظهار کرد: در طرح کانون‌مدرسه، کانون پرورش فکری با حضور مستمر و پایدار در هر مدرسه ضمن پشتیبانی از فعالیت‌های پرورشی مدرسه امتداد ظرفیت‌های کانون را در سطح مدرسه دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به توصیه‌ها و تأکیدهای وزیر محترم آموزش و پرورش و امضای تفاهم‌نامه در این زمینه امیدواریم با همکاری مدارس این طرح به صورت جامع در سطح مدارس منتخب اجرایی شود.

معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: به‌ازای حدود هر ۱۲۰ مدرسه یک مرکز کانون وجود دارد که این آمار اهمیت توسعه مراکز کانون را دو چندان کرده است.

فلاح ادامه داد: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه این مجموعه است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف صورت گیرد.

وی اظهار کرد: دومین طرح ملی کانون اجرای طرح یاسمن در روستاها است تا فعالیت کانون در مناطق روستایی گستره بیشتری پیدا کند.

فلاح افزود: در این طرح فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در روستاها شناسایی و با ارائه آموزش‌های لازم برای توسعه فعالیت کانون اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: مراکز زیرمجموعه کانون باید با هدف تقویت ارتباط والدین و کودکان برنامه‌های موثر اجرایی کنند که از این برنامه‌ها می‌تواند حضور مشترک والدین و کودکان در مراکز باشد.

فلاح افزود: همچنین باید با تشکیل گروه‌های همفکری متشکل از والدین کودکان راهکار و پیشنهادهای آنان برای موفقیت هر چه بیشتر مراکز کانون گرفته شود.

وی گفت: اتحاد و همبستگی مهم‌ترین عنصر برای فعالیت‌های حوزه کانون است که در این مسیر باید تمام ظرفیت‌ها بکارگیری شود.

بازدید از مراکز کانون بوشهر و  نشست با مسئولان و خبرنگاران

توزیع ۳میلیون جلد کتاب برای استفاده کودکان و نوجوانان

معاون فرهنگی کانون گفت: ۱هزار و ۳۹ مرکز با ۲.۵‌میلیون نفر مخاطب در زیرمجموعه این کانون فعال است که این مراکز بیش از ۶۰ نوع خدمت به جامعه هدف خود ارائه می‌کنند.

فرهاد فلاح در جمع خبرنگاران در شهرستان دشتستان اظهار کرد: از جمله خدمات فرهنگی ارائه شده به کودکان می‌توان به خدمات تولید فیلم، سریال، انیمیشن، کتاب، اسباب‌بازی، بازی‌های رومیزی و فکری و سایر فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد.

وی بیان کرد: مراکز کانون تلاش می‌کنند تا بر بستر کاملا نرم و با انتخاب بچه‌ها، فضای متفاوتی برای تربیت و استعدادیابی آنان ایجاد شود.

فلاح ادامه داد: در این زمینه در ماه گذشته اقدام به انتشار ۳میلیون جلد کتاب و ارسال آن به مراکز مختلف داشتیم.

وی افزود: کودکان و نوجوانان با مراجعه به هر کدام از مراکز می‌توانند از کتاب جدید استفاده کنند.

معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: در بازدیدهای انجام شده از مراکز بوشهر بازتاب توزیع کتاب‌های جدید بسیار بالا بوده و مورد استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

فلاح اظهار کرد: در هفته‌های آینده نیز انیمیشن سینمایی «بچه‌ زرنگ» از تولید کانون با موضوع محیط زیست در تمامی سینماهای کشور و مراکز کانون به اکران خواهد رفت.

وی گفت: این اکران در آستانه بازگشایی مدارس بدون تردید شور و نشاط بالایی در بین کودکان و نوجوان ایجاد خواهد کرد.

بازدید از مراکز کانون بوشهر و  نشست با مسئولان و خبرنگاران

اعضا کانون استان بوشهر در حضور معاون فرهنگی کانون تمرین نقد کردند

نشست نقد و بررسی کتاب «بچه‌های کشتی رافائل» اثر محمدرضا مرزوقی در مرکز فرهنگی هنری گناوه کودکان و نوجوانان گناوه‌ با حضور معاون فرهنگی کانون برگزار شد.

فرهاد فلاح در این نشست اظهار کرد: کشتی رافائل به واسطه ظرفیت‌های متنوع از قابلیت لازم برای ساخت فیلم برخوردار است.

وی بیان کرد: کتاب شروع جریان فکری بزرگ است که باید خط سیرهای آن به‌خوبی دیده شود تا القا نویسنده به‌خوبی از سوی مخاطب درک شود.

فلاح ادامه داد: جریان فکری نویسنده باید از سوی خوانندگان آن پیگیری شود ولی این جریان فکری به ذهن مخاطبان غلبه پیدا نکند.

وی اظهار کرد: توانایی کودکان شهرستان‌های شمالی استان در نقد و بررسی کتاب بسیار بالا است که این نشان از فعالیت مربیان مجرب مراکز فرهنگی هنری در شهرستان‌های دیلم و گناوه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: ارتباط تنگاتنگ اعضای مرکز فرهنگی هنری گناوه با وجود ورود به سن جوانی و دانشگاه از ویژگی‌های بارز این مرکز محسوب می‌شود.

سمیه رسولی افزود: وجود چنین دانشجوهای خلاق و مستعدی در مرکز فرهنگی هنری بدون تردید به افزایش انگیزه در بین کودکان و نوجوانان مرکز کمک شایانی می‌کند.

در این نشست کودکان و نوجوان مراکز فرهنگی هنری گناوه، دیلم و بندر ریگ مباحثی درباره نقد و بررسی کتاب «بچه‌های رافائل» مطرح کردند.

یادآوری می‌شود معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای ۱۸ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ به استان بوشهر سفر کرد.

بازدید از مراکز کانون بوشهر و  نشست با مسئولان و خبرنگاران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =