آیین معارفه سرپرست کانون گلستان برگزار شد

آیین معارفه سرپرست جدید کانون استان گلستان با حضور معاون تولید کانون پرورش فکری و جمعی از مسئولان استانی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراسم صبح روز شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ با حضور معاون تولید کانون پرورش فکری و همراهی جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن مجتمع فرهنگی هنری گرگان صورت ‌گرفت.

آیین معارفه سرپرست کانون گلستان برگزار شد

سینمای دانش‌آموزی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای مدافع حرم، بیان کرد: این شهیدان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس جان خود را در راه میهن فدا کردند تا ما برای آینده کشور و نسلی آینده‌ساز برنامه‌ریزی کنیم؛ ما این آسایش را مدیون آن جان‌فشانی‌ها هستیم.

وی ضمن تمجید از کارکنان کانون گلستان، گفت: کانون پرورش فکری پل ارتباطی بین خانواده و مدرسه است و می‌تواند جریان بزرگی در کشور به وجود بیاورد.

کریمی‌صارمی همچنین ضمن تبریک به سرپرست جدید، با برشمردن فعالیت‌های کانون، از وی خواست تا با تجربه‌ی خود در سمت‌های قبلی به‌خصوص در حوزه‌ی خانواده، ورود پیدا کرده و اتفاق جدیدی رقم بزند.

معاون تولید کانون در پایان با اشاره به راه‌اندازی طرح سینمای دانش‌‍‌آموزی از اجرای آن در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان خبر داد و افزود: با توجه به گنجینه عظیم فیلم که در کانون داریم، می‌توانیم با نمایش آن برای خانواده‌ها، ذائقه مخاطب را اصلاح کنیم.

ابلاغ پیام حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایان‌بخش سخنان محمدرضا کریمی‌صارمی بود.

آیین معارفه سرپرست کانون گلستان برگزار شد

بزرگترین بیت‌المال یک سازمان، نیروی انسانی آن است

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از دیگر مهمانان مراسم بود که در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت روز شهادت امام سجاد (ع)، شعری در وصف این حضرت برای حاضران خواند.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری، از زحمت‌های کارکنان این مجموعه تشکر کرد و گفت: این جابه‎جایی‎ها همیشه امری طبیعی است؛ معتقدم همان گونه که قائل به جوان‌گرایی هستیم، تجربه نیز امر مهمی است؛ بنابراین به همین جهت خوشحالم که امروز فرد دیگری به جمع مدیران اجتماعی استان اضافه شده است.

مهاجر با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌ی ما، نیروی انسانی است، اظهار داشت: بزرگترین بیت‌المال یک سازمان نیروی انسانی آن است، چراکه با وجود نیروی انسانی سالم و کارآمد می‌توان به اهداف بزرگ دست پیدا کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری پرشور محرم امسال اظهار کرد: دشمن در تحلیل‌های خود گمان می‌کرد محرم امسال به نحو دیگری برگزار شود، اما حضور پرشور مردم نقشه‌های آنان را نقشه بر آب کرد و ما نیز با توسل بر ائمه اطهار و شهدای گرانقدر می‌توانیم در ارتقای سازمان خود تاثیرگذار باشیم.

معاون استاندار گلستان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تجربه سرپرست جدید کانون گلستان، از این موضوع به‌عنوان یک نکته‌ی مثبت یاد کرد و گفت: این تجربه‌ها میان‌بُرهایی است که باعث به‌وجود آوردن کارهای انقلابی و تحولی می‌شود.

آیین معارفه سرپرست کانون گلستان برگزار شد

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی

الهه غیناقی سرپرست جدید کانون گلستان نیز در ابتدای صحبت‌های خود، با عرض تسلیت ایام و تشکر از حاضریان برای حضور در این برنامه، از حسن اعتماد استاندار گلستان و مدیرعامل کانون پرورش فکری، قدردانی کرد.

وی با اشاره به فرمایش‌های رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله‌ی کودک و نوجوان را آن‌چنان که هست مورد اهتمام قرار دهند، من خیال می‌کنم خیلی از آنانی که مسئول‌اند از ساعت خوابشان نیز خواهند زد»، اظهار داشت: این بیانات گران‌بها نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان ما در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، آسیب‌هایی که باید برای آن تدبیری اندیشید.

غیناقی توجه ویژه به کودک و نوجوان را به‌مثابه تمرکز در سرمایه‌ی آتی انسانی دانست و گفت: یکی از راهبردهای جامع ما استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی متشکل از تمامی ساختارهای مؤثر در حوزه کودکان و نوجوانان برای پرورش نیروی تراز انقلاب اسلامی است که باهدف قراردادن تربیت نسل سالم، اجتماعی، خلاق و برخوردار از رشد، تکامل یکپارچه و همه‌جانبه در تمامی ابعاد انجام می‌شود.

ارتقای سطح علمی مربیان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌ی کانون، بهره‌گیری از تجربه‌ نیروهای پرتوان، باتجربه و نیروهای جوان و انقلابی، ترویج روحیه‌ی شادی و نشاط‌آفرینی، برنامه‌ریزی مبتکرانه، استفاده از فناوری روز دنیا و افزایش و به‌روزرسانی آثار و محصولات کانون، فعالیت مطلوب و درست در فضای مجازی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای، توجه بیش‌ازپیش به عدالت در توزیع امکانات و استفاده مطلوب از فضاها و امکانات موجود کانون با تأکید بر مناطق محروم و تبیین گفتمان برای سنین کودکی و نوجوانی از جمله اهداف و برنامه‌های سرپرست جدید کانون گلستان در راستای تقویت و گسترش فعالیت‌های کانون بود که وی به آنها اشاره داشت.

غیناقی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر جا هستید، مرکز عالم را همان جا ببینید»، از حُسن‌نظر حامد علامتی مدیرعامل و حضور محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و دیگر حاضران در این مراسم قدردانی کرد.

آیین معارفه سرپرست کانون گلستان برگزار شد

مدیر یک سازمان باید برنامه‌ریزی داشته باشد

همچنین سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از دیگر مهمانان حاضر در این جلسه بود. وی بیان کرد: تمام تلاشمان این است که فرزندانمان از سنین کودکی به‌صورت کاملاً علمی و تربیتی رشد کنند.

نظری ضمن قدردانی از پشتیبانی‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان ارشد استان، از آن به‌عنوان مهم‌ترین نقطه‌ی قوت حوزه کودک و نوجوان نام برد.

او با بیان اینکه مدیر یک سازمان باید دارای برنامه‌ریزی باشد، از سرپرست جدید کانون گلستان به‌عنوان فردی با افق‌های برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت نام برد و برای اجرایی‌شدن آن، ضمن قول همکاری همه‌جانبه، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

آیین معارفه سرپرست کانون گلستان برگزار شد

در ادامه این مراسم، الهه مقصودلو، معاون فرهنگی اجرایی کانون پرورش فکری گلستان به ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت‌گرفته پرداخت.

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش، موسی کیخا سرپرست دانشگاه فرهنگیان، آزاده رجبی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرهاد سمیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، سیدحسام بنی‌فاطمه رئیس حوزه هنری، وحید فراهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قاسمعلی برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان استان از حاضران در این مراسم بودند.

آیین معارفه سرپرست کانون گلستان برگزار شد

پایان‌بخش این مراسم اهدای حکم الهه غیناقی به‌عنوان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان ‌بود.

گفت‌وگوی صمیمانه محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون کشور با همکاران و بازدید از مجتمع فرهنگی هنری گرگان نیز از جمله برنامه‌هایی بود که در حاشیه این مراسم اجرا شد.

آیین معارفه سرپرست کانون گلستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =