افزون بر۲ هزار کودک خراسان‌شمالی در کلاس‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری شرکت کردند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ کودک و نوجوان در ۲۰۰ کارگاه اوقات فراغت تابستان امسال این کانون شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان مشالی به نقل از خبرگزاری ایرنا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ کودک و نوجوان در ۲۰۰ کارگاه اوقات فراغت تابستان امسال این کانون شرکت کردند.

فرهاد آقا بیگی  در بازدید از خبرگزاری ایرنا دفتر بجنورد به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: این کارگاه ها که در ۹ شهرستان استان دایر شده، بیشترین مشارکت را در شهرستان بجنورد در برداشته است.

وی افزود: این کارگاه ها در بخش های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بیان کرد: در مجموع ۱۰ مرکز ثابت در استان فعال است که در هر یک به طور میانگین ۱۲ کارگاه آموزشی دایر است.

آقابیگی با اشاره به اینکه فعالیت کارگاه ها از اول تیرماه سالجاری آغاز شده است گفت: اکنون هشت جلسه آن برگزار و وارد دور دوم اوقات فراغت شده است.

وی بیان کرد: در کلاس های اوقات فراغت امسال ۲ کارگاه غیرحضوری در رشته های گویندگی و اسطوره ها برای کودکان و نوجوانان این استان فعال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: چهار هزار و ۷۶۷ نفر کودک و نوجوان در مراکز ثابت و سیار استان عضو هستند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =