کد خبر: 328886
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
بازدید 165
مهندسی فرهنگی یک اولویت است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان در نشست شورای امر به‌معروف و نهی از منکر، در ارتباط با رسالت‌های متولیان حوزه کودک و نوجوان سخن‌گفت و مهندسی فرهنگی را اولویت فعالان این عرصه دانست.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سید جلیل میرعظیمی طی نشست هم‌اندیشی با مسئولان ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان این مطلب‌افزود: فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدایت مربیانی صورت‌می‌گیرد که آگاه به ظرافت‌ها و آشنا با خواسته‌های آینده‌سازان ایران اسلامی‌هستند.

مدیرکل کانون استان گیلان توضیح‌داد: نقش مربی در کانون پرورش فکری اهمیت ویژه‌دارد و مهندسی فرهنگی و مأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و اسلامی از رسالت‌های مربیان این مجموعه به‌شمارمی‌رود.

مهندس فرهنگی یک اولویت است
سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون گیلان

او در همین‌ارتباط، به بیش‌از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و علمی و پژوهشی کانون اشاره‌کرد و ضمن خاطرنشان‌کردن گستره‌ فعالیت‌های این مجموعه با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، فراگیر، سیار شهری و روستایی، کتاب‌خانه‌های پستی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی گفت: هدف غایی برنامه‌های مربیان کانون تربیت کودکان و نوجوانانی متخصص، متعهد و باورمنداست.

این مدیرفرهنگی در بخش دیگر صحبت‌های خود به فعالیت‌های کانون زبان نیز اشاره‌داشت و با بیان‌این‌که آموزش زبان‌های مختلف، به ویژه عربی، از برنامه‌های این مجموعه است گفت: استفاده از ظرفیت‌های کانون زبان برای فرهنگ‌سازی مدنظر قراردارد.

سیدجلیل میرعظیمی حاصل‌جمع فعالیت‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان را فرهنگ‌سازی و توان‌مندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی اعلام‌کرد و افزود: آنچه در بستربرنامه‌های خلاقانه این مجموعه دنبال‌می‌شود، پرورش نسلی پویا و بالنده‌است.

مسئول شورای امربه معروف و نهی از منکر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در همین‌حال به  اقدام ترویستی حرم مطهر شاهچراغ اشاره و با تاکید براین موضوع که حرکت‌های مذبوحانه، تاثیری در روحیه معنوی مردم مسلمان کشور نداشته و نخواهدداشت، گفت: حضور میلیونی در پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی گواه روشنی بر این موضوع خواهدبود.

عفاف و حجاب، شاه‌بیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان هم در این نشست، به نقش سازنده کانون پرورش فکری در مسیر خودمراقبتی و تربیت نسل کودک ونوجوان پرداخت و افزود: کارِدلی و عاشقانه، از وجوه مشترک فعالیت‌های این ستاد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رود.

مهندس فرهنگی یک اولویت است
محمدمهدی صدیقی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان

محمدمهدی صدیقی در تبیین اهمیت برنامه‌های کانون اظهارکرد: پاسداری از دانایی و صیانت‌فرهنگی، دلیل توفیق بسیاری از جوامع و مکاتب است و این مهم در فعالیت‌های کانون پرورش فکری به خوبی مشاهده‌می‌شود.

وی در این ارتباط، خانواده‌ها و مخاطبان کودک و نوجوان کانون را آماج هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به‌این‌که، تلاش برای نابودی بنیان‌های خانواده در لایه‌لایه شعارهای فریبنده اسلام‌ستیزان دیده‌می‌شود، تصریح‌کرد: ضرورت‌دارد با حمایت از مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری، بسترهای لازم برای مقابله با این پدیده شوم و رویارویی با چالش‌ها اندیشیده‌شود.

صدیقی درادامه، به برخی از وقایع ماه‌های گذشته پرداخت و با تشبیه «عفاف و حجاب» به شاه‌بیت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر تصریح‌کرد: ضرورت‌دارد برای مقابله با تهاجم فرهنگی، پاسداری از حریم خانواده، صیانت از نسل کودک و نوجوان و مقابله با جنگ ادراکی دشمنان،  از فرصت‌های فرهنگی برای  تقویت و باروری اندیشه فرزندان بهره‌مندشویم.

لزوم صبوری و تاب‌آوری مسئولان و فعالان فرهنگی برای جلوگیری از استحاله مفهومی ارزش‌های اسلامی و ارایه تحلیل درست جهت اقناع  نسل کودک و نوجوان  ازدیگر موضوع‌هایی بود که موردتاکید دبیر ستاد امربه‌معروف قرارگرفت.

او برای تاکیدمجدد بر ضرورت  امر به معروف و نهی از منکر، دلایل قیام امام حسین(ع) و نقش بی‌بدیل اسطوره جهاد تبیین، حضرت زینب(س) در بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده این فریضه را یادآورشد و اظهارکرد: شرافت اسلام به سه مولفه ایمان به خدا و فریضتین است و این امر، بیان‌گر رسالت سنگینی‌است که بر دوش همگان، به ویژه متولیان حوزه فرهنگ احساس‌می‌شود.

منصور قربانی، معاون مطالبه‌گری دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان گیلان هم از حاضران در این نشست‌بود و راهکارهایی برای معرفی اعضای برگزیده کانون و اجرای فعالیت‌های خلاقانه فرهنگی به منظور آشناسازی هرچه بیش‌تر نسل کودک و نوجوان با اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر ارایه‌داد.

مهندس فرهنگی یک اولویت است
 معاون مطالبه‌گری دستگاه‌های حاکمیتی  امر به‌معروف و نهی از منکر استان 

شایان‌ذکر است، معاونان اداری‌ومالی، فرهنگی، مسئول حراست (دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر) و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هم‌چنین، مسئول حقوقی و روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان از دیگر حاضران در این نشست‌بودند که صبح روز سه‌شنبه، ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان در رشت برگزارشد.

مهندس فرهنگی یک اولویت است

مهندس فرهنگی یک اولویت است

مهندس فرهنگی یک اولویت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =