کد خبر: 328936
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
بازدید 277
مراسم معارفه سرپرست جدید کانون کرمان برگزار شد

آیین معارفه سرپرست جدید کانون استان کرمان با حضور رییس دفتر مرکزی حراست و جمعی از مسئولان استانی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، مراسم معارفه اکبر خدادادی سرپرست جدید اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و تودیع نجمه‌خاتون خداترس ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با حضور روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون، علی بابایی فرماندار، رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، مهدی طبرسی سرپرست دفتر و حجت‌الاسلام الله‌وردی مشاور استاندار، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی اسدی رییس حوزه هنری و ... برگزار شد.

کانونی‌ها پیشران‌های فرهنگی هستند

بنابر این خبر، روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در ابتدا ضمن گرامی‌داشت ایام عزای آل‌اله و سالروز بازگشت آزادگان، حضور مدیران ارشد استان در نشست معارفه سرپرست کانون را قرینه امیدبخش دانسته و گفت: انتظار می‌رود که ان‌شاالله حمایت عملی و همه جانبه‌ای نسبت به کانون در زمینه زیرساخت‌ها و تخصیص امکانات و منابع توسط مدیران امر صورت گیرد.

 روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون رمز ماندگاری کارها در تاریخ را مبنای خدایی آن‌ها دانست و بیان داشت: کارهای بزرگی که برای خدا رقم خورده در تاریخ جریان دارد و متوقف شدنی نیست. عاشورای امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، مجاهدت و تفکر حاج قاسم نمونه‌ها و مصادیق ماندگاری در سیر تاریخی است که همه‌اش برای خدا بوده و می‌تواند معیار و شاخص خوبی در شناخت کار برای خدا باشد.

وی افزود: با ظرفیت کانون در عرصه‌های فرهنگی می‌توان کارهای ماندگاری را خلق کرد و در کار جهادی توقف و تعلل ممنوع است. کانون استان کرمان با ۴۲ مرکز فرهنگی‌هنری و قریب به ۱۷۰ نفر نیروی انسانی ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند پیشران و پرچم‌دار اصلی و تنظیم‌گر منظومه فکری کودک و نوجوان در حوزه فرهنگی استان باشد.

عباسی‌نژاد تشریح کرد: این مهم با بهره‌گیری از پنج رکن باور، خواست و اراده کارکنان؛ مدیریت فعال، جهادی و خلاق؛ همراهی و حمایت مدیران استانی؛ حرکت با برنامه و محصول‌محور و در نهایت تعامل نزدیک با نهادها و متولیان فرهنگی برای هم‌افزایی امکان‌پذیر است.

همچنین او اضافه کرد: با توجه به الگوگرایی نسل پایه یعنی کودک و نوجوان، مربیان و مدرسان کانون انسان‌های فرهیخته، خیرخواه و مبرزی هستند که به مبانی، اصول، ضوابط و قوانین کاملا مقیدند و اگر کسی هم خارج از این چهارچوب متعارف عمل کند در واقع به ساحت مربی و مدرسان عزیزمان بی‌اعتنایی کرده و طبیعتا رفتارش باید اصلاح شود.

وی در پایان ضمن ابلاغ سلام صمیمی مدیرعامل محترم بیان کرد: قدردان همه زحمات و تلاش‌های خواهر متدین و با نجابت‌مان خانم خداترس هستیم و برای ایشان بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم. همچنین با تبریک به آقای خدادادی و آرزوی توفیق برای ایشان اظهار داشت: انتظار می‌رود با تعامل نزدیک با مدیران و نهادهای فرهنگی استان و مدیریت اخلاق‌مدار و جهادی، ان‌شاالله منشا خدمات و برکات ماندگاری برای کانون استان باشید.

مراسم معارفه سرپرست جدید کانون کرمان برگزار شد

نوجوانان افسرهای جنگ نرم هستند

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو مدال افتخار پیشکسوت‌ترین در عرصه هنری و فرهنگی و تایید مقام معظم رهبری را بر گردن دارد. پایگاه عملیاتی کردن منظومه فکری رهبری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. ایشان نوجوانان را افسرهای جنگ نرم می‌دانند. از دیگر ویژگی‌های دیگر کانون کارکرد القای غیرمستقیم با استفاده از ابزار هنر است و در نهایت پرداختن به ایمان و آیات الهی تکمیل کننده این فرایند موفق خواهد بود.

وی اضافه کرد: با حضور آقای روحی و خانم خداترس و همکاران متعهد در سال‌های اخیر در کانون پرورش فکری روح تازه‌ای جریان یافته و ریل‌گذاری خوبی انجام شده است. آقای خدادادی هم با توجه به سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت و حمایت و پشتیبانی ویژه استانداری و فرمانداری برای تجهیز زیرساخت و تقویت نیروی انسانی و ارتباط با  ارکان حاکمیت و نهادهای هم‌سو و همگن فرصت طلایی را در اختیار خواهد داشت تا در این مسیر قدم‌های موثری بردارد.

مراسم معارفه سرپرست جدید کانون کرمان برگزار شد

قصه زیبای کانون با نجابت و صلابت همیشگی

اکبر خدادادی سرپرست جدید کانون کرمان بعد از دریافت حکم سرپرستی از عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست کانون و به امضای حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: نمی‌توان به توسعه جامعه اندیشید و به پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان بی‌اعتنا بود. کانون در کنار دیگر دستگاه‌های تربیتی رسمی و غیر رسمی همواره نجابت و صلابت خود را حفظ کرده و قصه بسیار زیبایی دارد. خداوند با قصه‌ها با ما صحبت کرده و همچنین روایات مختلفی از هم‌کلامی، هم‌زبانی و هم‌بازی شدن بزرگان دینی با بچه‌ها موجود است. قصه و قصه‌پردازی در مامن قصه و در جایی که شخصیت اسوه‌ای مثل حاج قاسم که جهان را مبهوت عظمت خودش می‌کند اهمیت ویژه‌ای دارد.

خدادادی افزود: میراث فرهنگی فقط برج و باروها نیستند بلکه نیروهای انسانی فرهیخته، باورمند، کاردان، علاقه‌مند و عاشق سرمایه جوامع به ویژه کانون پرورش فکری استان هستند. من به همراهی همه همکارانم احتیاج دارم و به آنها افتخار می‌کنم.

امیدوارم قصه زندگی همه ما مثل نقاشی‌های کودکانه پر از صداقت و ایمان و نور، مثل چادر نماز بچه‌ها معطر و مهربان، مثل آوازهای کودکانه لطیف و مثل پایان فیلم‌های کودکانه پر از خوبی و خیر باشد.

مراسم معارفه سرپرست جدید کانون کرمان برگزار شد

افراد در هر جایگاهی در کانون مربی هستند

نجمه‌خاتون خداترس سرپرست پیشین کانون کرمان، کانون پرورش فکری را سرمایه عظیمی که منزلگاه تفکر، هنر و خلاقیت است معرفی کرد و اظهار داشت: اصل کار در کانون پرورش فکری پرورش نگاه جستجوگرایانه، پرورش اندیشه، ذوق، ابتکار، ایده‌پردازی و آینده‌نگری است. افراد در هر جایگاهی در کانون مربی هستند و از زاویه دید و نگاه یک مربی به شکوفایی استعداد در مسیر ارزش‌های اسلامی می‌پردازند.

وی در ادامه بیان کرد: خداوند مهربان را شاکریم که در هوایی نفس می‌کشیم که سرشار از حضور کودکان و نوجوانان بی‌آلایش است و با جادوی ادب و هنر در راه شکوفایی و پویایی آنها گام بر می‌داریم. از نگاه زلال آنها سیراب می‌شویم و از دریچه چشم آنها به جهان می‌نگریم و با عشق و امید به فرداهای روشن‌تر دل می‌بندیم.

مراسم معارفه سرپرست جدید کانون کرمان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =