علاقه، تخیل و پشتکار سه کلید مهم در جمع‌آوری داستان‌های بومی است

نویسنده کودک و نوجوان در نشست بررسی و بازآفرینی داستان‌های بومی و محلی استان همدان گفت: علاقه به نوشتن و تخیل و پشتکار نویسنده در شناسایی و جمع‌آوری داستان‌های بومی خیلی مهم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنجمین انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان همدان با حضور کارشناس، مربیان و اعضای انجمن ادبی  با موضوع"  بررسی و بازآفرینی داستان‌های بومی و محلی استان همدان" برگزار شد که  مهین سمواتی، نویسنده کودک و نوجوان میهمان این جلسه بود.

 نویسنده کودک و نوجوان گفت: علاقه به نوشتن و تخیل و پشتکار نویسنده در شناسایی و جمع‌آوری داستان‌های بومی خیلی مهم است.

مهین سمواتی افزود: نویسنده در جمع‌آوری و بازآفرینی داستان‌های بومی می‌تواند تجربیات و آموزه‌های گذشتگان را  به مخاطبان امروزی خود منتقل کند.

وی جزیی‌نگری و منطق در بازشگایی گره داستان را لازم دانست و ادامه داد: در افسانه‌ها باید زبان را خوب بشناسیم و بتوانیم رابطه علت و معلول اتفاقات را خوب تشخیص بدهیم.

در ادامه معصومه کریمی، مربی ادبی کانون با تأکید بر نوشتن مستمر داستان توسط هر یک از اعضاء تصریح کرد: اگر یک نویسنده برای نوشتن بیشتر وقت بگذارد، بیشتر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

علاقه، تخیل و پشتکار سه کلید مهم در جمع‌آوری داستان‌های بومی است

پس از نقد و بررسی و ارائه نظر اعضای انجمن محمدتقی توکلی،کارشناس آفرینش های ادبی با ابراز خرسندی از علاقه بسیار نوجوانان انجمن برای نوشتن گفت: نویسندگان نوجوانان برای جمع‌آوری و بازآفرینی داستان‌ها و افسانه‌های بومی استان تلاش کنند.

وی ادامه داد: نوجوانان نویسنده باید ادبیات این مرز و بوم را خوب بخوانند و از آن محافظت کنند و تکنیک‌ها و قالب‌های نوشتاری را هم در کنار مکاتب ادبی یاد بگیرند زیرا تئوری و عمل در کنار هم باعث پختگی کارشان خواهد شد.

در این جلسه یلدا پاشایی، سارا حداد همدانی از اعضای نوجوان انجمن آثار خود را خواندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =