دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در دیدار با خانواده شهیدان قره‌باغی گفت: نوجوانان امروز درگیر یک جنگ بزرگتر به نام جنگ نرم هستند که دشمن با تمام قوای خود وارد میدان شده و می‌خواهد هویت دینی-ایرانی را از آنها بگیرد. او ذهن نوجوان را هدف قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به همراه کارشناسان کانون و مربی مسوول و مربیان مرکز 2 و تعدادی از نوجوانان پسر با خانواده شهیدان شعبانعلی و مهدی قره‌باغی در راستای دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار سه نفر از نوجوان پسر عضو کانون به دکلمه‌خوانی در خصوص شهدا پرداختند.

دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

سپس برادر شهید به بازگویی خاطراتی از شهیدان پرداخت و گفت: شهید شعبانعلی در سال 60 وارد سپاه شد و در عاشورای سال 65 به شهادت رسید.

وی افزود: شب تاسوعا سال 65 وقتی شهید چیت‌سازیان برای شناسایی می‌رود بیسیم‌چی می خواهد و چون برادر من در واحد مخابرات بوده خودش به عنوان بیسیم‌چی همراه شهید چیت‌سازیان می‌رود وقتی سوار بلم می‌شوند یک خمپاره کنار بلم می‌خورد و ترکشی از آن به قلب برادر من خورده و شهید می‌شود و روز عاشورا تشییع پیکر ایشان به امامت آیت‌الله موسوی همدانی انجام گرفت و وصیت‌نامه برادر شهیدم را مهدی خواند.

دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

برادر شهیدان قره‌باغی ادامه داد: برادر کوچکتر هم مهدی وقتی 14 ساله بود همراه شعبانعلی به جبهه اعزام شد و بعد از شهادت شعبانعلی مصمم‌تر برای رفتن بود در حالی که پدرم بسیار به او علاقه داشت و چند باری به جبهه رفت و او را برگرداند اما مهدی تصمیم خودش را گرفته و راهش را انتخاب کرده بود.

وی گفت: به فاصله کمتر از 4 ماه بعد از شهادت شعبانعلی و قبل از عملیات کربلای پنج شهید مهدی در منطقه شلمچه کاری می‌کند کارستان. او با شجاعت تمام در حالی که یک نوجوان بوده خودش را به سنگر عراقی‌ها می‌ٰرساند و با آنها درگیر می‌شود و وقتی گلوله‌هایش تمام می‌شود آنها او را اسیر کرده و بسیار کتک می‌زنند و بعد فرمانده عراقی‌ها به پیشانی او یک گلوله زده و او را به شهادت می‌ٰرساند.

برادر شهید با بیان خاطراتی از مادر گفت: مادرم تعریف می‌کرد که مهدی بسیار علاقه داشت وارد واحد تخریب شود اما چون مادرم از پا فلج بود به مهدی گفته بود یک جایی برو که آسیب نبینی و دست و پایت را از دست ندهی چون من خودم زمین گیر هستم و نمی‌توانم از تو مواظبت کنم و شهید مهدی به مادرم قول داده بود وارد گردان تخریب نشود و او گفته بود خیالت راحت و وسط پیشانی خود را نشان داده بود که من از اینجا تیر می‌خورم و برای شما زحمت درست نمی‌کنم.

دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

در ادامه فاطمه قره‌باغی، خواهر کوچک شهید بیان کرد: زمان شهادت برادرم من 2 ساله بودم و چیزی یادم نیست اما مادر و پدرم بسیار از آنها یاد می‌کردند.

وی ادامه داد: روزی در حال تمیز کردن خانه بودم که مرحوم مادرم آه بلندی کشید به او گفتم چرا آه کشیدی و مادر گفت: خیلی دلتنگ مهدی و شعبانعلی هستم کاش می‌شد الان در را باز می‌کردند و وارد خانه می‌شدند و من آنها را بغل می‌گرفتم و می‌بوسیدم.

خواهر شهید اذعان داشت: این حرف مادرم بسیار غم‌انگیز و ناراحت کننده بود. مادرم همیشه می‌گفت من جنازه دو پسر خودم را دیدم و در قبر گذاشتم ولی خدا به فریاد پدر و مادرانی برسد که هنوز چشم به راه خبری از فرزند خود هستند.

دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

در این دیدار صمیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: پسران نوجوان ما در حال رشد اجتماعی، عاطفی و هیجانی و .... بوده و در این سن به دنبال هویت‌ هستند و ما مربیان و مدیران موظف هستیم که این بچه‌ها را بیاوریم به دیدار شهدا تا با شما را از نزدیک ببینند و با روح بزرگ شما آشنا شوند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: جایگاه زن در دفاع مقدس را باید خوب تبیین کنیم. مادرانی مثل مادر شهیدان قره‌باغی زنان بزرگی بودند که چنین فرزندان شجاع و مومن و معتقدی را بزرگ کرده و تقدیم انقلاب و نظام کردند.

وی ادامه داد: مادر شهیدان قره‌باغی چه روح بزرگی داشته که دو فرزند خود را برای خدا و دفاع از وطن و ناموس به جبهه فرستاده و در تمام این سالها غم دوری آنها را تحمل کرده، خداوند روح ایشان را قرین رحمت کند که قطعا ایشان در کنار شهیدان خود هستند و ان شا االه که شفیع ما باشند.

دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، گفت: شهدای نوجوان ما را جنگ بزرگ کرد و شما نوجوانان امروز درگیر یک جنگ بزرگ تر هستید و آن جنگ نرم است که دشمن با تمام قوای خود وارد میدان شده و می‌خواهد هویت دینی-ایرانی شما را بگیرد و مغز شما را شست‌و شو بدهد تا از آنچه دارید غافل شوید. او ذهن شما را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: باید مواظب باشیم و رابطه خود را با شهدا قطع نکنیم و ادامه‌دهنده راه آنها باشیم که مورد شفاعت آنها قرار بگیریم.

در این جلسه عرفان برادرزاده شهیدان قره‌باغی که از اعضای کانون مرکز 2 همدان است گفت: من وصیت‌نامه دایی شهید خود را خوانده‌ام و می خواهم راه آنها ادامه بدهم.

در پایان این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از کودکان و نوجوانان حاضر جوایزی را اهدا کرد و از آنها خواست در مسابقات قصه‌گویی که مختص شهدای همدان است شرکت کنند و آثار و فیلم خود را برای کانون بفرستند.

دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

گفتنی است شهید مهدی قره باغی متولد اول شهریورماه سال ۵۱ در ۲۹ دی ماه ۶۵ در شلمچه و شهید شعبانعلی قره باغی متولد ۶ فروردین ماه سال ۴۵ در ۲۰ شهریورماه  ۶۵ در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

دشمن در جنگ نرم ذهن کودک و نوجوان را هدف قرار داده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =