کد خبر: 329077
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
مربی که کانون در تمام زندگی‌اش جاری‌ست

فتانه برنده، مسئول کانون پرورش فکری کتالم است وی دارای  ۲۳ سال سابقه خدمت  و در رشته کارشناسی زیست شناسی گرایش میکروبیولوژی تحصیل کرده است. وی  ۱۵ مهر ۱۳۷۹ به عنوان مربی طرح کانون مدرسه در کانون کتالم مشغول به کار شد و پس  از سال ۱۳۸۲ به  مدت ۶ سال به عنوان مربی فرهنگی در مرکز رامسر . فعالیت داشت تا در نهایت به عنوان مسئول کانون  کتالم  تا کنون فعالیت می نماید.

برنده به خاطره خود از کانون و کودکی‌هایش اشاره می‌کند و می ‌گوید: از کودکی به واسطه شغل پدرم در کانون با کتاب‌ها و سرگرمی‌های کانون  آشنا شدم و از ۷ سالگی با عضویت در کانون در فعالیت‌های  فرهنگی و هنری و ادبی شرکت نموده و جزء اعضای فعال  بودم. به منظور کانون نقش مهمی در علاقه مندی‌ام به کتابهای علمی و انتخاب رشته تحصیلی‌ام  داشت.

در سال ۱۳۷۹ به واسطه طرح کانون مدرسه مربی کانون شدم و در سال ۱۳۸۰ با آقای سعید عشوریان مسئول مرکز نشتارود ازدواج کردم و بعد از دوسال  صاحب دختری به نام سارا شدم که از همان کودکی با کانون آشنا بود و تا پایان راهنمایی افتخارات زیادی را در مسابقات و فراخوان های فرهنگی و هنری و ادبی کسب کرد. از همان ابتدای کارم  در کنار بچه‌ها بودن را دوست داشتم و تمام سعی و تلاشم این بود که بچه ها از بودن در کانون لذت ببرند و روزهای شادی داشته باشند.

حاصل تلاش صادقانه‌ی من و همکارانم در شناساندن و اهمیت کانون به اعضا و خانواده‌ها و همجنین تعهد به کار و احترام به همدیگر  و هم‌فکری و مشورت  با هم در کار در طول این سال‌ها این بود که خانواده‌هایی که خود عضو کانون بودند کانون را اولین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان‌شان انتخاب می نمایند و این دلگرمی خیلی خوبی است برای  همه‌ی ما.

از افتخارات وی در طول خدمتش؛  انتخاب به عنوان مربی فرهنگی نمونه کشوری در سال ۱۳۹۲ - پزوهشگر آداب و رسوم و بازیهای بومی و محلی  غرب مازندران - کارمند و مدیر نمونه شهرستان در سالهای ۸۸- ۹۱- ۹۸ - کتابدار برتر در سالهای ۱۳۸۸- ۱۳۹۰ - برگزیده  هفتمین دوسالانه آفرینش و دریافت لوح تقدیر از معاونت فرهنگی -  مدرس کارگاههای آموزش عروسک سازی و نمایش عروسکی برای دانش آموزان و معاونین پرورشی آموزش و پرورش و دریافت چندین لوح تقدیر از آموزش و پرورش شهرستان رامسر

فتانه برنده در خصوص کانون کتالم و شروع به کار این کانون گفته است:

کانون پرورش فکری کتالم در سال ۱۳۵۰ در شهر کتالم  جنب شهرداری و شورای شهر تاسیس شد. و به مدت ۵۲ سال مشغول فعالیت می باشد. تا به امروز بیش از ۱۰هزار عضو کودک و نوجوان از شهرهای کتالم و سادات شهر و روستاهای اطراف از خدمات فرهنگی و هنری این مرکز استفاده نمودند. کانون کتالم در این سال‌ها با تلاش مربیان و همکاران دلسوز و متعد در برای غنی سازی اوقات فراغت اعضا و اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان منطقه بسیار  کوشید.

  چندین سال  به عنوان  مرکز نمونه و کسب چندین لوح تقدیر کسب کرد و  دارنده  بالاترین آمار تمدید و آمار امانت کتاب  و دریافت لوح تقدیر و کسب نشان ویژه  از جشنواره ها و فراخوان های  ( رضوی و نشریه دیواری ،  کارت پستال و نامه ای به امام رضا (ع) و قصه گویی و شعرخوانی و مشاعره رضوی توسط اعضا شد. دریافت لوح تقدیر و نشان طلا از سازمان آموزشی پرورشی علمی و فرهنگی یونسکو ( ایالات متحده ) به جهت شرکت در مسابقه بین المللی نگارش انشا برای نوجوانان توسط یکی از اعضای مرکز به نام علی امینی فر، در سال  ۲۰۰۹ از دیگر موفقیت‌های این کانون است.

این مسئول به طرح ها و برنامه های پیش روی کانون کتالم هم اشاره داشت و افزود:

در حوزه برنامه های فرهنگی؛  برنامه  به سوی روشنایی با هدف ایجاد بستری مناسب و خلاق جهت آشنایی اعضا با قرآن و احکام و راه و روش پیامبران در دین اسلام و به کارگیری آن در زندگی خود - توجه بیشتر وارایه خدمات فرهنگی و هنری و ادبی کانون به دانش آموزان مناطق روستایی و ایجاد امیدبخشی و شورو نشاط در بین آنها در غالب طرح پیک امید، رویکرد محوری سال جاری است.

 او همچنین با تاکید بر اهمیت  تعامل و همکاری کانون با سایر دستگاه‌ها اشاره کرد: تلاش داریم با معرفی بهتر و بیشتر فعالیت‌ها و توانمندی‌ها و مهارت‌های مربیان و همکاران و اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در بین سایر دستگاه‌ها و خانواده‌ها چهره بهتری از کانون ارایه نماییم. همچنین کسب  حمایت‌های مادی و معنوی  بیشتر در جهت اجرای بهتر و موفق تر برنامه‌های کانون  و کمک به آینده بهتر کودکان و نوجوانان و  افزایش جذب اعضای کودک و نوجوان موثر تر عمل نماییم.

مربی که کانون تمام زندگی‌اش جاری‌ست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =