کد خبر: 329095
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
بازدید 93
بنیه خلاق و هنرمندانه کانون به آموزش استثنایی کمک می‌کند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با آموزش و پرورش استثنایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با محمود بنی‌اسد سرپرست آموزش و پرورش استثنایی ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ تفاهم‌نامه‌ای به منظور همکاری موثر در حوزه فرهنگی و هنری امضا کرد.

بنابر این خبر، این تفاهم‌نامه با اهداف شناسایی و رشد استعدادهای، ارتقای سطح توانایی‌های ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی کودکان و دانش‌آموزان جامعه هدف، توسعه و بهبود شرایط کمی و کیفی فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود، توسعه فعالیت‌های خانواده‌محور و مدرسه ‌محور و بهره‌گیری از مراکز کانون برای توسعه خدمت‌رسانی و غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه هدف بسته شد.  

اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان درباره لزوم امضای این تفاهم‌نامه بیان کرد: همراهی این دو ارگان به جهت فصل مشترکشان یعنی خلاقیت و بنیه علمی خلاق فرصت آموزشی خوبی هم برای آموزش استثنایی و هم برای کانون است و تسلط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آموزش‌ هنرمندانه می‌تواند کمک کند تا الگوی یادگیری و یاددهی به بدنه آموزش و پرورش منتقل شود.

سرپرست کانون کرمان اضافه کرد: طبق سند تحول بنیادین همه موجودات مهم هستند و به ویژه اشرف مخلوقات، خانواده و کودکان دارای اهمیت‌اند و باید به این جامعه هدف نگاه ویژه‌ای شود. امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه فصل دوباره‌ای در ادامه همکاری‌های قبلی باشد.

وی تقلیل دادن برخی از مفاهیم را آفت دانست و گفت: توجه کامل و اعتنا به همه ابعاد فراگیران و بچه‌های توان‌خواه برای برنامه‌ریزی ضروری است و می‌بایست اجرای برنامه‌ها در اتفاقات و رویدادها خلاصه نشود و با الگوی کامل این همکاری اجرایی شود.

محمود بنی‌اسد سرپرست آموزش و پرورش استثنایی بیان داشت: هدف مشترک آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری که برابر با سند تحول بنیادین و به دنبال تعلیم و تربیت نسلی از جامعه و برپایه تربیت عبد صالح خداوند است، ما را دور هم جمع کرده است. همچنین بررسی روش‌ها، محتوا و چگونگی طی کردن این مسیر دلیل امضای تفاهم‌نامه است.

وی افزود: معلمان آموزش استثنایی مضاعف بر توانمندی‌های معمول دیگر معلمان باید دوره‌های خلاقیت، هنر و آموزش‌های تخصصی را هم بگذرانند و با توجه به اساس فعالیت خلاقانه و روش‌های خاص در کانون پرورش فکری این همکاری می‌تواند هم‌افزایی توامان را در پی داشته باشد و بستری برای شکوفا شدن و جهش در امر تعلیم و تربیت و اهداف سازمانی دو نهاد ساخته شود.

بنی‌اسد هفت گروه از دانش‌آموزان در مدارس توان‌خواه را کم‌توانان ذهنی، نابینا و نیمه‌بینا، ناشنوا و نیمه‌شنوا، معلولان جسمی‌حرکتی و اوتیسم معرفی کرد و افتتاح یک مرکز مجهز به نیروی انسانی آموزش دیده و ساختمان و تجهیزات مدرن در شهر کرمان برای بچه‌های اوتیسم را در شهریور ماه مژده داد.

بنیه خلاق و هنرمندانه کانون به آموزش استثنایی کمک می‌کند

بنیه خلاق و هنرمندانه کانون به آموزش استثنایی کمک می‌کند

بنیه خلاق و هنرمندانه کانون به آموزش استثنایی کمک می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =