فعالیت‌های کانون با توجه به اقتضائات امروز کودک و نوجوان روزآمد شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه برنامه‌های سفر خود به شیراز با جمعی از مربیان و نوجوانان دیدار کرد و در جلسه شوای فرهنگی کانون استان حضور یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح با حضور صمیمانه در جمع مربیان فرهنگی، ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

فلاح در این دیدار گفت: کانون در مسیر پیشرفت قرار دارد و باید با توجه به اقتضائات امروز کودک و نوجوان فعالیت‌هایش را به‌روزرسانی کند و سهم خود را از محتوای علمی و فناورانه و محتوای دیجیتالی در دسترس مخاطب هدف قرار دهد.

فعالیت‌های کانون با توجه به اقتضائات امروز کودک و نوجوان روزآمد شود

معاون فرهنگی کانون در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: از ابتدای امسال در هر شش ساعت یک عنوان کتاب در کانون منتشر شده که پیش از این بی‌سابقه بوده است.

فلاح در ادامه از اکران انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» در اواخر شهریور سال جاری در مراکز کانون خبر داد و یکی از اقدام‌های مهم و مؤثر مدیرعامل کانون در مسیر تحقق توسعه و پیشرفت اهداف کانون را، قرارگیری کانون پرورش فکری در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

فعالیت‌های کانون با توجه به اقتضائات امروز کودک و نوجوان روزآمد شود

کانون باید مرجع تصمیم‌ساز و متولی امور کودک و نوجوان باشد

جلسه شورای فرهنگی و اداری کانون فارس با حضور فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون در شیراز برگزار شد. در این جلسه معاونان و کارشناسان به بیان و طرح موضوع‌های اداری و فرهنگی کانون پرداختند.

معاون فرهنگی کانون با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در استان، راه‌کارهایی در خصوص حل مسائل عنوان شده ارائه کرد و ادامه داد: در حال حاضر در دوره بسیار حساس کانون قرار گرفته‌ایم و باید فرصت را غنیمت شمرده، با جدیت و تمام قوا برای انجام بهتر امور برنامه‌ریزی کنیم و با انجام فعالیت‌های روزآمد انگیزه کودکان و نوجوانان برای حضور در کانون را بیش از قبل ارتقا دهیم.

وی گفت: یکی از نیازهای امروز کانون، ایجاد قطبی‌سازی تخصصی و تهیه شاخص استانی است و فارس این ظرفیت را دارد که در این زمینه به عنوان قطب مشخص در سطح کشور معرفی شود.

فعالیت‌های کانون با توجه به اقتضائات امروز کودک و نوجوان روزآمد شود

معاون فرهنگی کانون در ادامه بیان کرد: کانون باید به عنوان مرجع تصمیم‌ساز و متولی امور کودک و نوجوان باشد و در همه عرصه‌های مشاوره‌ای و تصمیم‌سازی سازمان‌ها و نهادهای استانی فعالیت کند.

علی خواجه‌نژادیان، مدیرکل کانون فارس نیز با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های کانون فارس، یکی از ملزومات نقش‌آفرینی کانون به عنوان عنصر اصلی تصمیم‌سازی استانی در حوزه کودک و نوجوان را، تجهیز و تسلط فنی و کسب مهارت‌های تخصصی در امور فرهنگی و اجتماعی دانست.

فعالیت‌های کانون با توجه به اقتضائات امروز کودک و نوجوان روزآمد شود

حضور در نشست اعضای نوجوان کانون فارس

آخرین برنامه سفر معاون فرهنگی کانون به استان فارس، شرکت در نشست جمعی از نوجوانان مراکز فرهنگی هنری شیراز و صدرا بود. این نشست صمیمانه ‌در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ شیراز برگزار شد و اعضای نوجوان مراکز، با فرهاد فلاح گفت‌وگو و نقطه‌نظرهایشان را مطرح کردند.

لزوم شناخت «من واقعی» و «من کاذب»، ارایه راهکار در رابطه با نحوه‌ی شناخت از خود و تعیین هدف برای آینده از جمله مواردی بود که فرهاد فلاح برای نوجوانان بیان کرد.

وی در ادامه، مشخصه‌های هدف را ریز، دست‌یافتنی و شفاف‌بودن دانست تا بتوان با آن به «من واقعی» رسید و برای رشد و پرورش تلاش کرد.

فعالیت‌های کانون با توجه به اقتضائات امروز کودک و نوجوان روزآمد شود

همچنین در ادامه این سفر فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مرکز شماره ۱ شیراز و تنها مرکز فراگیر استان فارس که در حال مرمت و بازسازی است، دیدن کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ شیراز در چهار راه حافظیه، درون محوطه باغ ملی این شهر قرار دارد و با بیش از نیم‌قرن سابقه زنان و مردان بسیاری، کودکی و نوجوانی خود را در آن گذرانده و پرورش یافته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =